Φωτό αρχείου |
«Απαιτούμε άμεση δράση για τη διασφάλιση της ασφάλειας των ναυτικών στην Ερυθρά Θάλασσα, δράση η οποία, μέχρι σήμερα, έλειπε και η οποία θα μπορούσε να είχε αποτρέψει τους περιττούς θανάτους ναυτικών», ανέφερε η ITF σε ανακοίνωσή της με αφορμή την Ημέρα του Ναυτικού.
Συγκεκριμένα, η ITF καλεί τις κυβερνήσεις, τις ναυτιλιακές εταιρείες και τα κράτη σημαίας να συντονίσουν τις προσπάθειες για την προστασία των ναυτικών και να μην βασίζονται αποκλειστικά σε ορισμένες δυνάμεις του Πολεμικού Ναυτικού (σ.σ. εννοεί αυτές που βρίσκονται στην περιοχή) για προστασία. Προτρέπει επίσης τα πλοία να αλλάζουν πορεία για να κρατούν τους ναυτικούς μακριά από κινδύνους.
«Οι κυβερνήσεις πρέπει να εντείνουν και να συντονίσουν τις προσπάθειές τους για την προστασία των ναυτικών που πλέουν μέσα ή μέσω της περιοχής. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να αποδείξουν τη δέσμευσή τους προς τους ναυτικούς τους εκτρέποντας τα πλοία τους. Τα κράτη σημαίας, τα οποία είναι υπεύθυνα για τη διασφάλιση ενός ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος για τους ναυτικούς στα πλοία τους, πρέπει να δίνουν οδηγίες στις εταιρείες να εκτρέπουν τα πλοία τους. Τα κράτη της σημαίας ευκαιρίας (σ.σ. που προτιμούν οι Έλληνες εφοπλιστές) δεν πρέπει να βασίζονται αποκλειστικά στις ναυτικές δυνάμεις των Ηνωμένων Πολιτειών, του Ηνωμένου Βασιλείου ή της Ευρώπης για προστασία», σημείωσε η Ομοσπονδία.
Ωστόσο, από ελληνικής πλευράς, ο υπουργός Ναυτιλίας Χρ. Στυλιανίδης στο μήνυμά του δεν έκανε καμία συγκεκριμένη αναφορά στο μείζον πρόβλημα της Ερυθράς Θάλασσας. Περιορίστηκε σε μια γενικόλογη αναφορά περί ασφάλειας των ναυτικών λέγοντας ότι «η ασφάλεια και η ευημερία τους είναι προτεραιότητά μας».
«Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι Έλληνες ναυτικοί εργάζονται σε συνθήκες που τους επιτρέπουν να εκτελούν το έργο τους με ασφάλεια και αξιοπρέπεια, εφοδιάζοντάς τους παράλληλα με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που τους καθιστούν ανταγωνιστικούς σε διεθνές επίπεδο, προκειμένου να συνεχίσουμε να κρατάμε την ελληνική ναυτιλία ψηλά».
Να σημειωθεί ότι από τον Νοέμβριο, οι Χούτι που υποστηρίζονται από το Ιράν έχουν εξαπολύσει πολυάριθμες επιθέσεις με drone και πυραύλους εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, στο Μπαμπ-ελ-Μαντέμπ και στον Κόλπο του Άντεν, βυθίζοντας δύο πλοία και σκοτώνοντας τέσσερις ναυτικούς.
Μια τέτοια επίθεση στις 12 Ιουνίου είχε στόχο το ελληνόκτητο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου με σημαία Λιβερίας «Tutor», με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός μέλους του πληρώματος και την τελική βύθιση του πλοίου. Νωρίτερα τον Μάρτιο, το επίσης ελληνόκτητο με σημαία Μπαρμπέϊντος φορτηγό χύδην «True Confidence» δέχθηκε επίσης επίθεση, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τρεις ναυτικοί.
Στο μεταξύ, η ITF συνεχίζει την εκστρατεία για την ασφαλή επιστροφή των μελών του πληρώματος από το Galaxy Leader, που κατέλαβαν οι Χούτι τον Νοέμβριο του 2023, καθώς και το MSC Aries, που κατέλαβε το Ιράν τον Απρίλιο του 2024.
«Οι ναυτικοί δεν είναι εμπορεύματα, αλλά η ραχοκοκαλιά της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας», ανέφερε η ITF. «Οι ζωές τους δεν πρέπει να διακινδυνεύσουν για κέρδος, ούτε πρέπει να αναγκάζονται να εκτελούν τα καθήκοντά τους υπό τη συνεχή απειλή βίας ή βλάβης.
»Προτρέπουμε τη διεθνή κοινότητα να αναλογιστεί την ανεκτίμητη συνεισφορά των ναυτικών στην παγκόσμια οικονομία και να αναλάβει δράση τώρα για να διασφαλίσει δικαιοσύνη, ασφάλεια και ασφάλεια για όσους διακινδυνεύουν τη ζωή τους στη θάλασσα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου