Η φωτό είναι από τον 902.gr |
Το κατασκευής 1988 (36 ετών) πλοίο αγοράστηκε, στις αρχές του έτους, από την εταιρεία «AINAFTIS», για να δρομολογηθεί μάλλον στο Αιγαίο και μετά από την άφιξη του στην Ελλάδα βρίσκεται για εκτεταμένες επισκευές στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας
Εκεί ξέσπασε, το πρωί της Παρασκευής, από άγνωστη αιτία, φωτιά, στο δεύτερο κατάστρωμα του πλοίου και εξαπλώθηκε στο χώρο του καταστρώματος.
Αμέσως έσπευσαν τρία πυροσβεστικά οχήματα και 9 πυροσβέστες ενώ ρυμουλκά σκάφη οποία έκαναν ρίψεις νερού εξωτερικά του πλοίου ενώ όπως αποκάλυψε το Συνδικάτο Μετάλλου «εκκενώθηκαν και τα διπλανά πλοία για τον φόβο πιθανής έκρηξης, καθώς εκτελούνται εκτεταμένες θερμές εργασίες».
Η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο και λίγο αργότερα κατασβέστηκε χωρίς προκληθεί τραυματισμός ή ρύπανση.
Ωστόσο, όπως καταγγέλλει το Συνδικάτο «στο πλοίο υπήρχε ελλιπής παρουσία πληρώματος (τρία μόλις άτομα) σύμφωνα με καταγγελίες συναδέλφων που εργάζονταν στο πλοίο και επίσης δεν υπήρχε προσωπικό πυρασφάλειας, με αποτέλεσμα οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του επισκευαστικού συνεργείου να παίζουν το ρόλο της πυρασφάλειας τις πρώτες κρίσιμες στιγμές και στην συνέχεια με δική τους πρωτοβουλία να κινητοποιηθούν εκκενώνοντας το πλοίο».
Η φωτό είναι από τον 902.gr |
Ακόμα, καταγγέλλεται ότι «στο πιο πάνω πλοίο έχει διαπιστωθεί το προηγούμενο διάστημα σωρεία παραβάσεων των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας από τη Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας Κερατσινίου – Δραπετσώνας, χωρίς όμως να υπάρξει καμία συμμόρφωση στις υποδείξεις της Επιτροπής».
«Καταγγέλλουμε τη μη ύπαρξη προσωπικού πυρασφάλειας σε πλοίο όπου εκτελούνται εκτεταμένες θερμές εργασίες, όπου σε συνδυασμό με τις πολύ ψηλές θερμοκρασίες εύκολα μπορεί να διαμορφωθούν επικίνδυνες συνθήκες για την ίδια τη ζωή των εργαζομένων», αναφέρει το Συνδικάτο Μετάλλου ενώ τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, και Στέφενσον επισημαίνουν ότι:
«Προκύπτουν σοβαρές ευθύνες, που πρέπει άμεσα να απαντηθούν από τα υπουργεία ναυτιλίας και εργασίας, για τα μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής, στους χώρους εργασίας που πραγματοποιούνται επισκευαστικές εργασίες στα πλοία. Το νομοθετικό πλαίσιο, που δίνει το δικαίωμα στις εφοπλιστικές εταιρείες, να μην ανοίγουν ναυτολόγιο και να επανδρώνουν κατά το δοκούν τα πλοία τους με "λίστες", δίνει αέρα στα πανιά της εργοδοτικής ασυδοσίας και εκμετάλλευσης, μετατρέποντας τους χώρους δουλειάς σε παγίδες ατυχημάτων για τους εργαζόμενους. Παράλληλα, τα ελλιπή μετρά προστασίας, όταν εκτελούνται επισκευαστικές εργασίες, υπονομεύουν τα μετρά υγιεινής και ασφάλειας των ναυτεργατών και των εργαζόμενων στα επισκευαστικά συνεργεία».
Καταλήγοντας τα Σωματεία ζητάνε:
1. Να διερευνηθούν τα αίτια για την πυρκαγιά, να αποδοθούν οι ευθύνες στην Πλοιοκτήτρια Εταιρεία και στο επισκευαστικό συνεργείο.
2. Επαναλειτουργία του Πυροσβεστικού Σταθμού στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας για την άμεση αντιμετώπιση τέτοιων σοβαρών περιστατικών.
3. Επαναλειτουργία του Πυροσβεστικού Σταθμού στην Επισκευαστική Βάση Περάματος.
4. Πρόσληψη ενός εργαζόμενου πυρασφάλειας (να έχει τελειώσει σωστικά) ανά είκοσι πέντε εργαζόμενους, αίτημα το οποίο διατυπώνουμε εδώ και 15 χρόνια και η ζωή αποδεικνύει ότι είναι πάντα επίκαιρο και αναγκαίο».
Η φωτό από την άφιξη του πλοίου στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας (από βίντεο) |
Ο ΣΥΡΙΖΑ
Την διερεύνηση των καταγγελιών των σωματείων ζητάει με ανακοίνωσή του και το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ.
«Οι καταγγελίες που διατυπώνονται είναι πολύ σοβαρές και χρήζουν άμεσης και βαθιάς διερεύνησης από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές τόσο για τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς όσο και για τη μη συμμόρφωση του πλοίου, στις υποδείξεις για την τήρηση των κανόνων υγείας και ασφάλειας», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Και προστίθεται:
«Επίσης τα αιτήματα που διατυπώνονται από τους εργαζόμενους για επαναλειτουργία των πυροσβεστικών σταθμών σε νέο Μώλο Δραπετσώνας και στην Επισκευαστική Ζώνη Περάματος καθώς και για την ενίσχυση του προσωπικού πυρασφάλειας πρέπει να αξιολογηθούν άμεσα. Άμεσα επίσης πρέπει να επανεξεταστεί το πλαίσιο που ρυθμίζει τις αρμοδιότητες των Επιτροπών Υγείας και Ασφάλειας ως προς την υποχρεωτικότητα και την αμεσότητα της εφαρμογής των υποδείξεων τους».
«Είναι βέβαια γνωστό ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όχι μόνο έχει υποβαθμίσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς αλλά με διάταξη Νόμου, επέτρεψε στον ΟΛΠ, να μην πραγματοποιήσει εγκαίρως επενδύσεις 55 εκατ. ευρώ που είχε εξασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τη Ναυπηγοεπισκεαστική Ζώνη. Επενδύσεις οι οποίες μεταξύ άλλων θα βελτίωναν τις συνθήκες εργασίας και θα ενίσχυαν την ασφάλεια των εργαζομένων. Η με κυβερνητική ευθύνη ελλιπής λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών και η μη τήρηση των κανόνων που αφορούν στην ασφάλεια στη Ναυηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στο λιμάνι του Πειραιά, παραπέμπουν σε εικόνα τριτοκοσμικού λιμανιού και όχι σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό λιμάνι. Τέλος, σε έναν εργασιακό χώρο με βεβαρημένο ιστορικό συνεχών και πολλαπλών ατυχημάτων, η προστασία της ανθρώπινης ζωής πρέπει να αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητα», καταλήγει η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου