Σελίδες

Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024

Δύο Ουκρανοί ναυτικοί νεκροί και ένας τραυματίας σε πυρκαγιά σε ελληνόκτητο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ στο Χιούστον

Η φωτό από τη σελίδα στο fb της
Baytown Fire Department
Δύο ναυτικοί έχασαν την ζωή τους και ένας τρίτος (όλοι Ουκρανοί) τραυματίστηκε σοβαρά στη διάρκεια πυρκαγιάς, που ξέσπασε, τα ξημερώματα της Δευτέρας 8/1,  από αδιευκρίνιστη, μέχρι στιγμής, αιτία, στο μηχανοστάσιο του ελληνόκτητου, με σημαία Παναμά πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Stride».
Το τραγικό δυστύχημα έχει απασχολήσει τα διεθνή μέσα ενημέρωσης αλλά στην Ελλάδα ήρθε στην επικαιρότητα μόλις σήμερα (Τετάρτη 10/1) με ανακοίνωση της ένωσης μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) αφού το υπουργείο Ναυτιλίας τηρεί συστηματικά σιγή ιχθύος για συμβάντα σε ελληνόκτητα πλοία
Όπως προκύπτει από τις ανακοινώσεις της Αρχής Λιμένος του Χιούστον και της τοπικής Πυροσβεστικής (Baytown Fire Department) το πλοίο βρισκόταν «δεμένο», στην προβλήτα διακίνησης κοντέινερ του λιμανιού του Χιούστον, «Barbours Cut Container».
Περίπου στις 3.55 (τοπική ώρα) ξημερώματα Δευτέρας (11.55 μεσημέρι Δευτέρας, ώρα Ελλάδας) και ενώ γινόταν φόρτωση κοντέινερ και

ανεφοδιασμός πετρελαίου (bunkering) από άλλο σκάφος ξέσπασε πυρκαγιά από άγνωστη αιτία στο μηχανοστάσιο του πλοίου.
Εικόνα του πλοίου από τοπικά μέσα
ενημέρωσης στο X

«Ενώ η αιτία του συμβάντος παραμένει άγνωστη, η φωτιά φέρεται να εκδηλώθηκε κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων ανεφοδιασμού καυσίμων» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η τοπική Ακτοφυλακή.
Αμέσως έσπευσαν ενισχυμένες δυνάμεις της Πυροσβεστικής που πραγματοποίησαν μεγάλη επιχείρηση κατάσβεσης. Περίπου στις 7.30 το πρωί (τοπική ώρα) η φωτιά είχε σβήσει και βρέθηκαν νεκροί δύο μέλη του πληρώματος και βαριά τραυματισμένος με εγκαύματα ένας τρίτος ναυτικός.
Ο τραυματίας διακομίστηκε με ειδικό ελικόπτερο σε νοσοκομείο, όπου νοσηλεύεται χωρίς να έχει γίνει γνωστή η κατάσταση της υγείας του.
Από την ΠΕΜΕΝ έγινε γνωστό ότι νεκροί είναι ο πρώτος μηχανικός και ο τρίτος μηχανικός του πλοίου και τραυματίας ένας καθαριστής, όλοι από την Ουκρανία. Πιθανολογείται ότι έχασαν τη ζωή τους κάνοντας προσπάθειες για την κατάσβεση της φωτιάς.
Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές δεν αναφέρθηκε άλλος τραυματισμός ενώ πολύ γρήγορα αντιμετωπίστηκε ο κίνδυνος επέκτασης της φωτιάς στις λιμενικές εγκαταστάσεις και σε άλλα πλοία ενώ μετά την κατάσβεσή της το πλοίο παρακολουθείτο για 24 ώρες για την αποφυγή ενδεχόμενης αναζοπύρωσης.
Το κατασκευής 1977 «Stride», που έχει μήκος 182 μέτρα και χωρητικότητα 2.174 κοντέινερ, έφθασε, την Κυριακή 7/1, στο Χιούστον προερχόμενο από Γουατεμάλα και Ονδούρα. Ανήκει στην Danaos Shipping, συμφερόντων Γ. Κούστα και όπως γράφεται είναι ναυλωμένο από την COSCO Shipping Lines.
Η ανακοίνωση της Αρχής Λιμένος
του Χιούστον στο X

Όπως μεταδίδουν τα ξένα μέσα ενημέρωσης η δικαστής Lina Hidalgo σε δήλωσή της ανέφερε ότι σύμφωνα με τις τοπικές Υπηρεσίες Ελέγχου Ρύπανσης δεν υπάρχει, μέχρι τώρα, κίνδυνος πρόκλησης ρύπανσης.
Στο μεταξύ, η Πυροσβεστική και οι Ιατροδικαστική υπηρεσία έχουν ξεκινήσει έρευνες για να για να εξακριβώσουν την αιτία και τις λεπτομέρειες του δυστυχήματος. Πάντως, η ΠΕΜΕΝ υπογραμμίζει ότι «σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν για την αιτία της εκδήλωσης της πυρκαγιάς».
Επίσης, στην υπόθεση έκαναν παρέμβαση η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB)
Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν οι έρευνες. Ανάλογα με την πολυπλοκότητα και την κλίμακα ενός περιστατικού, μια έρευνα NTSB μπορεί συχνά να διαρκέσει ένα χρόνο ή περισσότερο.
Μόλις ολοκληρωθεί η έρευνα, το Διοικητικό Συμβούλιο θα εκδώσει μια δημόσια διαθέσιμη έκθεση που θα περιγράφει λεπτομερώς τα πορίσματα και τις συστάσεις του για την πρόληψη παρόμοιων καταστροφών στο μέλλον.
Αν και δεν είναι δεσμευτικές οι συστάσεις του NTSB έχουν σημαντικό βάρος και έχουν συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της ασφάλειας σε διάφορους κλάδους που σχετίζονται με τις μεταφορές.
Σε αυτό το σημείο έχει ενδιαφέρον η επισήμανση της ΠΕΜΕΝ:
«Οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις, τα αυξημένα καθήκοντα, οι απαιτήσεις των εφοπλιστών, η ναυτική εκπαίδευση, που αποτελεί στην πλειοψηφία των χωρών πρόσφορο έδαφος για ιδιώτες, με διπλώματα και πιστοποιητικά έναντι αμοιβής που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, διαμορφώνουν συνθήκες διαρκής υπονόμευσης της ασφάλειας και προστασίας της ζωής των ναυτεργατών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου