Η φωτό παραχωρήθηκε από τους διοργανωτές |
Οι επικίνδυνες εξελίξεις αποτυπώθηκαν στη διάρκεια συνέντευξης τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών- Εφοπλιστών Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών Πλοίων «Άγιος Νικόλαος», στην οποία επισημάνθηκε ο ορατός και άμεσος κίνδυνος να μειωθεί αισθητά ο αριθμός του υφιστάμενου στόλου των Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών πλοίων υπό ελληνική σημαία, τα οποία προσφέρουν μέχρι σήμερα υπηρεσίες ρυμούλκησης στα λιμάνια της χώρας και στην ανοιχτή θάλασσα, όπως επίσης και υπηρεσίες ασφαλούς διάσωσης και ναυαγιαίρεσης σε κινδυνεύοντα πλοία στις ελληνικές θάλασσες
«Από τα 60 ρυμουλκά στον Πειραιά θα μείνουν 20», είπε, χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος της Ένωσης Κων. Λυμπουσάκης, υπογραμμίζοντας ότι οι εταιρείες θα κάνουν τις αναγκαίες επενδύσεις για αγορά νέων σκαφών αλλά κάτι τέτοιο χρειάζεται χρόνο.
«Δεν μπορούν να γίνουν από τη μια μέρα στην άλλη», ανέφερε ο ίδιος, καυτηριάζοντας, εμμέσως πλην σαφώς, τα στενά περιθώρια προσαρμογής, που δίνει η προωθούμενη νομοθεσία.
Όπως είπε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του pireas2day.blogspot.gr, το μέλος του ΔΣ της Ένωσης Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος «κάτι τέτοιο σημαίνει λιγότερες θέσεις εργασίας ναυτικών και πιο καταπονημένα πληρώματα. Προφανώς η αγορά θα προσαρμοστεί αλλά χρειάζεται χρόνος».
Ο ίδιος απαντώντας σε άλλες δημοσιογραφικές ερωτήσεις επεσήμανε ότι με τη μείωση των ρυμουλκών σε αρκετά λιμάνια και εγκαταστάσεις διυλιστηρίων προκαλούνται πολλοί κίνδυνοι και δεν θα υπάρχει επαρκής αριθμός για την εξυπηρέτηση πλοίων, πράγμα, που προφανώς, θα έχει ως συνέπεια καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων κ.ο.κ.
Παράλληλα, για τους εφοπλιστές μια άλλη δυσμενής εξέλιξη θα είναι και η αύξηση των τελών ρυμούλκησης, γεγονός, που εφόσον συμβεί θα καταστήσει λιγότερο ανταγωνιστικά και τα λιμάνια μας.
Σε ότι αφορά την έρευνα και την διάσωση, που έχει και εθνικές διαστάσεις, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη εφόσον θεσμοθετηθεί και εφαρμοστεί το προωθούμενο Προεδρικό Διάταγμα θα έχει ως συνέπεια πολλά ρυμουλκά/ ναυαγοσωστικά να μην έχουν δικαίωμα να επιχειρήσουν σε περιστατικό διάσωσης καθώς τίθεται περιορισμός να μην είναι μικρότερα των 55 μέτρων
«Τι θα κάνει σε μια τέτοια περίπτωση ο Λιμενάρχης ή ο Θάλαμος Επιχειρήσεων; Δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν για διάσωση σκάφους ρυμουλκά μικρότερα των 55 μέτρων; Εάν χρησιμοποιήσουν θα υπάρχουν κυρώσεις; Είναι σίγουρο ότι μειώνεται η δύναμη του στόλου διάσωσης», ανέφερε ο κ. Σταυριδόπουλος, που ως Υποναύσρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος, έχει ιδιαίτερη γνώση και ευαισθησία επί αυτών των θεμάτων. Και τόνισε:
«Για εμάς, έπρεπε να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές δυνατότητες εξυπηρέτησης και ανάγκες του κάθε λιμανιού και βάση αυτών να ληφθούν αποφάσεις. Δεν μπορεί σκάφος τέτοιου μεγέθους να επιχειρήσει σε πολλά νησιωτικά λιμάνια».
Όπως αναφέρθηκε, στη συνέντευξη, η νομοθεσία, που προκαλεί αυτές τις «αναταράξεις» είναι το Προεδρικό Διάταγμα 83/2022 και ένα σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, παρουσιάστηκε από το Υπουργείο τις ημέρες των Χριστουγέννων.
Ιδιαίτερα τονίστηκε ότι «παρά την σοβαρότητα των θεμάτων που διαπραγματεύονται τα 2 Προεδρικά Διατάγματα δεν υπήρξε επαρκής διαβούλευση με τους ναυτιλιακούς φορείς και ενώσεις και δεν λήφθηκαν υπόψη οι μελετημένες και εμπεριστατωμένες προτάσεις της Ένωσής μας, η οποία εξέφρασε την ανησυχία της και για το θέμα της μείωσης των θέσεων εργασίας εξ αιτίας της προβλεπόμενης μείωσης του στόλου των Ρυμουλκών & Ναυαγοσωτικών πλοίων, τόσο στα μεγάλα όσο και κυρίως στα μικρότερα λιμάνια στην Περιφέρεια».
Στη συνέντευξη παρέστησαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Ραγκούσης, Τρύφωνας Αλεξιάδης και Φωτεινή Μπακαδήμα και εκπρόσωπος της Νίνας Κασιμάτη. Μήνυμα έστειλαν από το ΠΑΣΟΚ/ Κίνημα Αλλαγής ενώ δεν εκπροσωπήθηκε, παρότι κλήθηκε, η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου