Μοιάζει απίστευτο και όμως είναι αληθινό! Το κόστος του ταξιδιού με πλοίου είναι φθηνότερο για τη Λεμεσό της Κύπρου παρά για την Κρήτη, τη Σάμο ή τη Ρόδο.
Αυτό αποκαλύπτεται, αβίαστα, βλέποντας τα τιμολόγια των ναύλων, που θα ισχύσουν στα δρομολόγια στην γραμμή Λεμεσός- Πειραιά, η οποία θα ξεκινήσει, στις 19 Ιουνίου, και θα εκτελείται από το με κυπριακή σημαία επιβατηγό- οχηματαγωγό «Daleela».
Συγκεκριμένα, από τον ενημερωτικό πίνακα, που υπάρχει αναρτημένος στη σελίδα του Υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου προκύπτει το κόστος για ένα άτομο σε μια δίκλινη καμπίνα 1ης κλάσης θα είναι 55,21 € φθηνότερο και
Το ίδιο ισχύει και για το ΙΧ αυτοκίνητο, το οποίο στη γραμμή Λεμεσού- Πειραιά κοστίζει 101,72 € ενώ για Βαθύ Σάμου 108,5 € και για Ρόδο 136,50€!!
Η σύγκριση είναι αφοπλιστική, καταρρίπτει το επιχείρημα των ελληνικών εταιρειών πως οι αυξήσεις, που έκαναν επιβάλλονται από την άνοδο των τιμών των καυσίμων (σ.σ. η άλλη εταιρεία, Scandro Holding Ltd, δεν έχει ανάλογη επιβάρυνση από τα καύσιμα?) και εκθέτει την ηγεσία του Υπουργείο Ναυτιλίας, που δεν αξιοποιεί την ευρωπαϊκή νομοθεσία για την επιβολή πλαφόν στις τιμές εισιτηρίων στις ουκ ολίγες επιδοτούμενες γραμμές!
Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να πούμε για την ιστορία ότι η γραμμή Λεμεσού- Πειραιά ξαναρχίζει να λειτουργεί, μετά από πολλά χρόνια, καθώς το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου προκήρυξε μειοδοτικό διαγωνισμό για την ανάθεσή της με επιδότηση, που θα ανέλθει σε 5,5 εκατομ. ευρώ για 22 ταξίδια μετ’ επιστροφής από τον Ιούνιο μέχρι τις 16 Σεπτεμβρίου, οπότε θα γίνει και η τελευταία αναχώρηση από τον Πειραιά.
Να σημειωθεί ότι το 2020 είχε γίνει και πάλι διαγωνισμός αλλά είχε κηρυχθεί άγονος. Ακολούθησαν ορισμένες σημαντικές τροποποιήσεις στην προκήρυξη, μεταξύ των οποίων η αύξηση κατά 500.000 € του προσφερόμενου μισθώματος και η μείωση των υποχρεωτικών ταξιδιών από 31 σε 22 και στο νέο διαγωνισμό, που έγινε, στα τέλη του 2021, υπήρξε ενδιαφέρον για να καταλήξει η ανάθεση στην εταιρεία Scandro Holding Ltd, που συστήθηκε, φέτος, για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης γραμμής.
Πάντως, η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, είναι η σύμφωνα με την ευρωπαϊκή βάση δεδομένων equasis η Arab Ship Management, με έδρα στο Αμάν της Ιορδανίας, η οποία διαχειρίζεται ένα στόλο από 13 πλοία, από τα οποία τα πέντε είναι μεταφοράς ζώντων ζώων, ένα οχηματαγωγό (ro-ro) και επτά επιβατηγά- οχηματαγωγά.
Το «Daleela» είναι κατασκευής 1991 (ηλικίας 31 ετών) και μήκους 185,5 μέτρα. Έχει μεταφορική ικανότητα 400 επιβατών και διαθέτει 38 καμπίνες 1ης κλάσης, 68 καμπίνες 2ης κλάσης και 110 αεροπορικές θέσεις, με δυνατότητα μεταφοράς 100 οχημάτων.
Η σύμβαση έχει διάρκεια τρία χρόνια με δυνατότητα απευθείας παράτασης για άλλα τρία χρόνια εάν υπάρξει η απαιτούμενη επιβατική κίνηση.
Το ναυλολόγιο
Πίνακας κομίστρων στη γραμμή Πειραιάς- Λεμεσού. Πηγή: Υφυπουργείο Ναυτιλίας Κύπρου |
Συγκεκριμένα, η απόσταση στη γραμμή Πειραιά- Λεμεσού είναι περίπου 600 ναυτικά μίλια, η απόσταση στη γραμμή Πειραιά- Ρόδου 250 ν. μίλια, για Βαθύ Σάμου 159 ν. μίλια (σε ευθεία γραμμή) και για Ηράκλειο 174 ν. μίλια.
Ωστόσο, το αεροπορικό κάθισμα (ο φθηνότερος ναύλος) στη γραμμή Πειραιά- Λεμεσού κοστίζει μόλις 38,21 €(τελική τιμή).
Ωστόσο για Ηράκλειο το «κατάστρωμα» στοιχίζει 42€, για Βαθύ Σάμου η φθηνότερη οικονομική είναι 65,50€ και τα αεροπορικά καθίσματα κυμαίνονται από 73,50€ έως 78€!!
Αντίστοιχα για Ρόδο η πιο φθηνή «Οικονομική» είναι 65,50€ και τα αεροπορικά καθίσματα φθάνουν σε 87,50€!!
Στις καμπίνες τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα: Η φθηνότερη καμπίνα (2ης κλάσης) στο πλοίο στη γραμμή Πειραιά- Λεμεσό κοστίζει 40,21 ευρώ! Αντίστοιχα, το άτομο σε 4κλινη εσωτερική θα πληρώσει στη γραμμή για Ηράκλειο 57 €, για Βαθύ Σάμου 96€ και για Ρόδο 102€!!!
Τα σχόλια είναι περιττά. Η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να εξηγήσει γιατί ανέχεται τέτοιες τιμές…….
*Οι τιμές για τις γραμμές της εσωτερικής ακτοπλοΐας είναι ενδεικτικές και αφορούν ταξίδια εντός του Μαΐου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου