Σελίδες

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022

Δείτε σε χάρτη την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας που το ΝΑΤΟ θεωρεί επικίνδυνη για πλοία. Τα μέτρα του ΔΝΟ

 Επείγουσα προειδοποίηση προς τα εμπορικά πλοία, που βρίσκονται στη Μαύρη Θάλασσα, εξέδωσε η Συμμαχική Ναυτική Διοίκηση του ΝΑΤΟ (MARCOM).
Στην προειδοποίηση, που έχει εκδοθεί, υπογραμμίζεται ότι «ο κίνδυνος παράπλευρης ζημιάς ή άμεσου χτυπήματος στην Πολιτική Ναυτιλία στην περιοχή της Βορειοδυτικής Μαύρης Θάλασσας θεωρούνται ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟΙ».
Ακόμα, σημειώνεται ότι:

«Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η ένταση των στρατιωτικών επιχειρήσεων κατά μήκος της ουκρανικής ακτογραμμής της Μαύρης Θάλασσας και στον Κόλπο της Οδησσού αυξάνεται. Ο κίνδυνος εμπλοκής GPS, πλαστογράφησης AIS, παρεμβολής επικοινωνιών, ηλεκτρονικών παρεμβολών και κυβερνοεπιθέσεων στην περιοχή θεωρείται υψηλός. Δεν μπορεί να αποκλειστεί η παρενόχληση και η εκτροπή της ναυτιλίας στην περιοχή».
Παράλληλα, δόθηκε στη δημοσιότητα χάρτης, με ισχύ 10 Μαρτίου 2022, που εκδόθηκε από το Ισπανικό Υδρογραφικό Γραφείο NAVAREA COORD III, με τις περιοχές, για τις οποίες έχουν εκδοθεί «Προειδοποιήσεις πλοήγησης».

                                                       Πηγή: NATO SHIPPING CENTRE

Πάντως, σύμφωνα με έγκυρους ναυτιλιακούς αναλυτές η προειδοποίηση του ΝΑΤΟ έχει «θολά σημεία», όπως ότι δεν προσδιορίζεται τι είδους κίνδυνος υπάρχει για τα πλοία εκτός από τις παρεμβολές στα ηλεκτρονικά συστήματα ώστε να δοθεί προσοχή ή ποιος μπορεί να επιχειρήσει «άμεσο χτύπημα» στην εμπορική ναυτιλία, καθώς στο κείμενο δεν αναφέρεται η λέξη «ΡΩΣΙΑ», αφήνοντας και άλλα ενδεχόμενα «ανοιχτά».
Οι ίδιοι σημείωναν ότι εκτός των προειδοποιήσεων (και των κυρώσεων;) βρίσκεται το λιμάνι του Νοβοροσίσκ, που είναι κρίσιμος κόμβος εξαγωγής ρωσικού πετρελαίου και τερματικός σταθμός για τον αγωγό φυσικού αερίου (CPC) από το Καζακστάν και απέχει λιγότερο από 60 ναυτικά μίλια από την Κριμαία και το στενό Kerch και όπως φαίνεται διεξάγεται κανονικά η ναυσιπλοΐα.

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ)
Στο μεταξύ, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), που είναι όργανο του ΟΗΕ και εξέτασε, στις 10 και 11 Μαρτίου, σε έκτακτη σύνοδο του Συμβουλίου του  τις επιπτώσεις στη ναυτιλία και τους ναυτικούς της κατάστασης στη Μαύρη Θάλασσα και στη Θάλασσα του Αζόφ έλαβε μια σειρά από αποφάσεις.
Στο μακροσκελές κείμενο, όπου καταδικάζεται η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία εκφράζεται η λύπη του Συμβουλίου «για τις επιθέσεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας με στόχο εμπορικά πλοία, τις κατασχέσεις τους, συμπεριλαμβανομένων των σκαφών έρευνας και διάσωσης, που απειλούν την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών και το θαλάσσιο περιβάλλον» και ζήτησε από τη Ρωσία «να διασφαλίσει την ασφάλεια και την ευημερία των ναυτικών και την ασφάλεια της διεθνούς ναυτιλίας και του θαλάσσιου περιβάλλοντος σε όλες τις πληγείσες περιοχές».
Επίσης, τονίστηκε, ιδιαίτερα, δήλωση του Γενικού Γραμματέα του ΙΜΟ σύμφωνα με την οποία «τα πλοία, οι ναυτικοί και οι λιμενικοί εργαζόμενοι που ασχολούνται με νόμιμο εμπόριο δεν πρέπει να είναι παράπλευρα θύματα στην πολιτική και στρατιωτική κρίση».

«Μπλε ασφαλής θαλάσσιος διάδρομος»
Από εκεί πέρα το Συμβούλιο ζήτησε να δημιουργηθεί άμεσα ένας «μπλε ασφαλής θαλάσσιος διάδρομος, που θα επιτρέψει την ασφαλή εκκένωση ναυτικών και πλοίων από τις περιοχές υψηλού κινδύνου και τις πληγείσες περιοχές στη Μαύρη Θάλασσα και τη Θάλασσα του Αζόφ σε μια ασφαλή θέση για την προστασία της ζωής των ναυτικών, διασφαλίζοντας την εμπορική ναυσιπλοΐα των σκαφών που σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον διάδρομο αποφεύγοντας στρατιωτικές επιθέσεις και προστατεύοντας και ασφαλίζοντας τον θαλάσσιο τομέα»

Για την προστασία των ναυτικών
Ο ΙΜΟ ζητάει τα εξής μέτρα για την προστασία των ναυτικών:
1.    Κατά προτεραιότητα, θα πρέπει να επιτρέπεται στα πλοία να αποπλεύσουν από τα λιμάνια της Ουκρανίας το συντομότερο δυνατό χωρίς απειλή επίθεσης·
2.    για τα πλοία που δεν μπορούν να φύγουν αμέσως ή όπου δεν θα ήταν ασφαλές να το κάνουν λόγω της παρουσίας θαλάσσιων ναρκών ή άλλων κινδύνων, θα πρέπει να δημιουργηθούν ανθρωπιστικοί διάδρομοι που να επιτρέπουν την ασφάλεια των ναυτικών επιτρέποντάς τους να εγκαταλείψουν τη ζώνη σύγκρουσης και να επιστρέψουν σπίτι, ανάλογα με την περίπτωση·
3.    θα πρέπει να καταδικάζεται κάθε μορφή παρενόχλησης ναυτικών λόγω της εθνικότητάς τους·
4.    Οι ναυτικοί που πλήττονται από τη σύγκρουση θα πρέπει να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στην επικοινωνία με τις οικογένειές τους·
5.    Τα κράτη πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι ναυτικοί έχουν πρόσβαση στους μισθούς τους.
6.    Τα κράτη πρέπει να αναγνωρίσουν το βασικό καθεστώς εργαζομένων των ναυτικών και να επιτρέψουν την απεριόριστη μετακίνησή τους.
7.    Λαμβάνοντας υπόψη το καθεστώς βασικού εργαζομένου των ναυτικών, τα εμπλεκόμενα κράτη θα πρέπει να εξετάσουν σθεναρά την εξαίρεση των ναυτικών τους από την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία· (σ.σ. στοχεύει να μην επιστρατεύεται ναυτικός, που ταξιδεύει).
8.    Όταν στους αξιωματικούς ελέγχου από το κράτος λιμένα προσκομίζονται έγγραφα που έχουν λήξει, θα πρέπει να ακολουθείται μια ρεαλιστική προσέγγιση της επιθεώρησης, λαμβάνοντας υπόψη την εξαιρετική φύση της κατάστασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου