Σελίδες

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

Μετά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήρθε και το πρώτο ηλεκτροκίνητο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ!

Επανάσταση στις ναυτιλιακές μεταφορές φέρνει η έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων του πρώτου αυτόνομου και πλήρως ηλεκτροκινούμενου πλοίου μεταφοράς κοντέινερ!
Πρόκειται για το πλοίο «YARA BIRKELAND», το οποίο ολοκλήρωσε, στα μέσα Νοεμβρίου, το παρθενικό ταξίδι του στο Όσλο και στη συνέχεια απέπλευσε για το νορβηγικό λιμάνι Porsgrunn, όπου λειτουργεί η βιομηχανία παραγωγής λιπασμάτων της Yara International, η οποία είναι και η ιδιοκτήτρια του πρωτοποριακού σκάφους.
Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Yara Svein Tore Holsether το πλοίο θα μεταφέρει ορυκτά λιπάσματα μεταξύ του Porsgrunn και της νορβηγικής πόλης Brevik αντικαθιστώντας κάθε χρόνο 40.000 ταξίδια με πετρελαιοκίνητα φορτηγά και μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 1.000 τόνους.
«Αυτό είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα πράσινης μετάβασης στην πράξη και ελπίζουμε ότι αυτό το πλοίο θα είναι η αρχή ενός νέου τύπου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρίς εκπομπές (CO2)», υπογράμμισε ο ίδιος εκφράζοντας τη χαρά του «που μπορούμε να παρουσιάσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό και αυτοκινούμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο».
Το «YARA BIRKELAND» έχει μήκος 80 μέτρων και χωρητικότητα 120 TEU (μονάδα μέτρησης των κοντέινερ). 
Το σύστημα μπαταριών του σκάφους έχει κατασκευαστεί στην Ελβετία και οι κυψέλες ιόντων λιθίου κατασκευάστηκαν στις εγκαταστάσεις της Leclanche στο Willstatt της Γερμανίας. Για να αυξηθεί ο πλεονασμός, το σύστημα μπαταριών χωρίζεται σε οκτώ δωμάτια, έτσι ώστε εάν μία ή περισσότερες χορδές είναι κενές, η λειτουργία του σκάφους θα παραμείνει αδιάκοπη.
Το πλοίο θα ξεκινήσει την εμπορική δραστηριότητά του από το νέο έτος. Ωστόσο, για δύο χρόνια θα γίνονται δοκιμές στη τεχνολογία, που θα το κάνει αυτοκινούμενο και στη συνέχεια θα λάβει πιστοποίηση ως αυτόνομο, πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Για την κατασκευή και την λειτουργία αναπτύχθηκε μια ευρύτατη συνεργασία μεταξύ πολλών εταιρειών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατασκευάστηκε από τη ναυπηγική μονάδα Vard με την οικονομική υποστήριξη της κυβερνητικής επιχείρησης Enova, που είναι υπεύθυνη για την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργεια και διέθεσε ως και 133,5 εκατομμύρια κορώνες (το νορβηγικό νόμισμα), δηλαδή περίπου 131,16 εκατομ. €  για την κατασκευή του πλοίου.
Επίσης, υπεύθυνος για την ανάπτυξη και την παράδοση όλης της νέας τεχνολογίας στο πλοίο είναι ο Όμιλος Kongsberg, ο οποίος σε συνεργασία με την Wilhelmsen δημιούργησαν το παρακολούθησης και επιχειρήσεων της Massterlys στο Horten, που θα παρακολουθεί την λειτουργία του.

•    Οι φωτό προέρχονται από το επίσημο site της Yara International

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου