Σελίδες

Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει ξανά τον Πειραιά ως φτωχό συγγενή; Τι παίρνει η πόλη από το πρόγραμμα "Α. Τρίτσης"

Δέκα νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι, προς το παρόν, το μόνο όφελος του Δήμου Πειραιά από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης».
Το περασμένο διάστημα η δημοτική αρχή του Γιάννη Μώραλη είχε αφήσει να διαφανεί ότι είχε μεγάλες φιλοδοξίες για την εξασφάλιση χρηματοδότησης πολλών έργων από το συγκεκριμένο πρόγραμμα αλλά μέχρι τώρα το μόνο, ορατό αποτέλεσμα είναι η ένταξη προς χρηματοδότηση της αγοράς των 10 ηλεκτροκίνητων οχημάτων, προϋπολογισμού 1.690.120 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Απρίλιο (14.4.2021) το δημοτικό ραδιόφωνο «Κανάλι 1» μετέδιδε πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες «μεταξύ των δράσεων που θα υποβάλλει ο Πειραιάς στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» είναι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, η Ανάπλαση των Καμινίων για την οποία έχει κάνει αναφορά και ο δήμαρχος στο Δημοτικό Συμβούλιο, το Μουσικό Σχολείο, ένα μεγάλο έργο ανακύκλωσης που θα αναπτυχθεί και στις Πέντε Κοινότητες και άλλα».
Λίγες μέρες αργότερα (21.5.2021) σε συνάντηση του δημάρχου Πειραιά με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Στ. Πέτσα, που «τρέχει» το πρόγραμμα συζητείτο, μεταξύ άλλων, όπως γινόταν γνωστό ότι «για τα έργα υποδομών και ανάπτυξης τα οποία προγραμματίσαμε να εντάξουμε προς χρηματοδότηση στο πρόγραμμα «Α. Τρίτσης».
Τελικά, και ενώ το πρόγραμμα φτάνει στο τέλος του ανακοινώθηκε, μόλις προ ημερών, ότι ο Πειραιάς εντάχθηκε για να χρηματοδοτηθεί μόνο για την αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Σύμφωνα με την απόφαση ένταξης, που υπογράφει ο κ. Πέτσας και εκδόθηκε στις 22.10.2021 ο Δήμος Πειραιά θα χρηματοδοτηθεί για την αγορά 10 ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που θα είναι τα εξής:
• Πέντε ηλεκτρικά οχήματα έως 3,5 τόνων (η απόφαση γράφει 3,5 κυβικά μέτρα- m3- αλλά πιθανόν πρόκειται περί λάθους), δηλαδή πέντε «βανάκια».
• Τρία ηλεκτρικά σάρωθρα
• Δύο ανατρεπόμενα οχήματα.
 
Η απόφαση ένταξης του Δήμου Πειραιά
στο πρόγραμμα

«Αναπόσπαστο στοιχείο των προμηθειών πρέπει να αποτελεί η εκπαίδευση και υποστήριξη για τουλάχιστον έξι (6) μήνες, από την οριστική παραλαβή των οχημάτων/εξοπλισμού, του προσωπικού/δικαιούχου από τον προμηθευτή (ανεξαρτήτως της εγγύησης των οχημάτων/φορτιστών κλπ)», αναφέρεται στην απόφαση, ως όρος για την αγορά τους.
Τα χρήματα του έργου δίνονται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στον Δήμο Πειραιά, που θα συνάψει δανειακή σύμβαση, η οποία αποπληρώνεται από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Από το Δήμο έγινε γνωστό ότι τα συγκεκριμένα οχήματα θα ενισχύσουν την υπηρεσία Καθαριότητας.
«Τα οφέλη από τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι πολλαπλά. Χαρακτηριστικά, περιορίζεται η ατμοσφαιρική ρύπανση και μειώνεται η ηχορύπανση, προστατεύεται η  δημόσια υγεία, το  κόστος συντήρησης είναι  χαμηλότερο σε σχέση με τα συμβατικά, μειώνεται σημαντικά το κόστος αγοράς τους μέσω των επιδοτήσεων και πλησιάζει στο επίπεδο ενός αντίστοιχου συμβατικού, απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορούν ελεύθερα στον δακτύλιο, μειώνεται το κόστος κινητικότητας», αναφέρεται, σε ανακοίνωση του Δήμου.
Ωστόσο, ερωτηματικά δημιουργούνται για το πως θα γίνεται η γίνεται η φόρτιση των οχημάτων καθώς μέχρι τώρα στην περιοχή του Πειραιά φαίνεται να υπάρχουν μόλις δύο σταθμοί φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Πάντως, και άλλοι Δήμοι της χώρας έχουν προμηθευτεί για την Υπηρεσία Καθαριότητας ηλεκτροκίνητα οχήματα και φαίνεται να λειτουργούν ικανοποιητικά.
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σε δήλωσή του εμφανίστηκε ικανοποιημένος από την ένταξη του Δήμου στο πρόγραμμα λέγοντας ότι «η έγκριση της πρότασης που υπέβαλε ο Δήμος Πειραιά στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», έρχεται να επισφραγίσει τη συστηματική προσπάθεια και τον σχεδιασμό του Δήμου Πειραιά, για την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου χρηματοδοτικού εργαλείου, προς όφελος των κατοίκων και της πόλης μας». 
«Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αποτελεί μια σημαντική χρηματοδοτική ευκαιρία και χαίρομαι ιδιαίτερα που με την προμήθεια των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η πόλη μας θα αποκομίσει πολλαπλά οφέλη, υιοθετώντας φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες», ανέφερε ο ίδιος
Ωστόσο, δεν διευκρίνισε εάν έγιναν και τι τύχη είχαν άλλες προτάσεις του Δήμου για χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης»....

@ (Σχόλιο) Η υπόθεση δείχνει ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει, όπως και έκανε και παλαιότερα, τον Πειραιά ως "φτωχό συγγενή". Το ερώτημα είναι: Η άλλοτε λαλίστατη δημοτική αρχή γιατί δεν μιλάει;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου