Σελίδες

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

Θα γίνει σταθμός του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου (ΗΣΑΠ) στη συμβολή Πειραιώς και Κηφισού; Τα υπέρ και τα κατά

 Αναστάτωση έχει προκαλέσει στις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις των Δήμων Νίκαιας- Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Πειραιά και Μοσχάτου η πρόταση του δημάρχου Νίκαιας- Αγ. Ιωάννη Ρέντη Γιώργου Ιωακειμίδη, που υιοθέτησε και ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης για την κατασκευή νέου σταθμού του «ηλεκτρικού» (ΗΣΑΠ) στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Κηφισού.
Το σχέδιο των δύο δημάρχων, όπως αποτυπώθηκε σε κοινή επιστολή τους προς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών δεν περιορίζεται στην κατασκευή του σταθμού. Ζητούν, ακόμα, όπως έγραψε η «Εφημερίδα των Συντακτών», εκτός από τον σταθμό να κατασκευαστούν και δύο πεζογέφυρες, η μία πάνω από

την Πειραιώς που θα συνδέει Ρέντη-Φάληρο και η άλλη πάνω από τον Κηφισό που θα συνδέει Μοσχάτο-Φάληρο!
Και το αποκορύφωμα είναι- λες και έχουν λυθεί όλα τα άλλα- ότι προτείνουν και το όνομα του σταθμού! Συγκεκριμένα, ζητούν ο νέος σταθμός να φέρει το όνομα της μεγάλης Ελληνίδας ηθοποιού, Ειρήνης Παππά, γιατί σε κοντινή απόσταση (Πειραιώς 52) βρίσκεται ο θεατρικός χώρος της Ειρήνης Παππά, στον οποίο και μετεγκαταστάθηκε η Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.
Το βασικό επιχείρημα των δύο δημάρχων είναι ότι ο νέος σταθμός θα εξυπηρετήσει τους κατοίκους του Ρέντη του Ν. Φαλήρου και του Μοσχάτου ενόψει, μάλιστα, της δημιουργίας του Εμπορικού Κέντρου που κατασκευάζεται στην περιοχή αυτή.
«Ο εμπορικός πόλος που διαμορφώνεται στην περιοχή έχει ανάγκη από ένα έργο σαν και αυτό. Υπάρχουν από τη πλευρά του Ρέντη Jumbo, Leroy Merlin, Κωτσόβολος, Lidl, κ.λπ., από τη μεριά του Πειραιά το Factory outlet και τώρα προστίθεται και ένα νέο μεγάλο εμπορικό κέντρο με 13.500 m2 μαγαζιών», αναφέρει, σε ανάρτησή του, στο facebook, ο Γιώργος Ιωακειμίδης. Και προσθέτει:
«Συνεπώς στη γειτονιά μας διαμορφώνεται ο μεγαλύτερος εμπορικός πόλος της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και όχι μόνο. Η σύνδεση του πόλου με το σταθμό λοιπόν είναι αναγκαία αλλά ακόμη περισσότερο για την πόλη μας που επιτέλους θα επικοινωνεί εύκολα και γρήγορα με τον Ηλεκτρικό».
 
Ποιοι και γιατί λένε "όχι"
Από την άλλη πλευρά, όμως, η δημιουργία αυτού του μεγάλου εμπορικού κέντρου και κυρίως το αίτημα των δημάρχων προκαλεί ανησυχία σε μια σειρά από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στο δήμο Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, όπως σημειώνει σε ερώτηση, που κατέθεσε στη Βουλή, η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΜέΡΑ 25 Φωτεινή Μπακαδήμα.
Μάλιστα, σε κοινή δήλωσή τους, όπως αναφέρει η κ. Μπακαδήμα, ο Γιώργος Μπενέτος, επί 16 χρόνια πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά και ο Αντώνης Μπενέτος από τη διαδικτυακή ομάδα «Κερατσίνι-Δραπετσώνα-η πόλη μας ανήκει», επισείουν τον κίνδυνο του «θανάτου του εμποράκου» και αναρωτιούνται «ποια η θέση των εμπορικών συλλόγων των δήμων του Πειραιά και αν οι δήμαρχοι Μώραλης και Ιωακειμίδης, Πειραιά και Νίκαιας-Ρέντη αντίστοιχα, τελικά δρουν σας εκπρόσωποι των μεγαλοεπιχειρηματιών».
Να σημειωθεί ότι εκτός από τη κ. Μπακαδήμα το θέμα φέρνει στη Βουλή με αναφορά του και ο βουλευτής Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος κατέθεσε την κοινή επιστολή των δύο δημάρχων και ζητάει από τον υπουργό Υποδομών να μάθει την θέση του επί του θέματος αυτού.

Τα συγκοινωνιακά ζητήματα
Πέρα από τα θέματα των εμπόρων υπάρχουν, όμως, και τα καθαρά συγκοινωνιακά ζητήματα. Σε αυτά πρέπει να επισημανθούν τα εξής:
1)    Είναι αμφίβολο αυτό που επικαλούνται οι δήμαρχοι, δηλαδή ότι θα εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι του Μοσχάτου και του Νέου Φαλήρου. Αυτοί έχουν επαρκέστατη σύνδεση με τον «ηλεκτρικό» και το τραμ.
Ίσως να ισχύει κάτι τέτοιο για τους κατοίκους του Ρέντη, αλλά είναι πολύ μικρός ο πληθυσμός για να εξασφαλίζει βιωσιμότητα ενός τέτοιους μεγάλου έργου.

2)    Προφανώς χρειάζεται να έχει επαρκή συγκοινωνιακή σύνδεση ένα νέο μεγάλο εμπορικό κέντρο, αλλά αυτό έπρεπε να εξεταστεί προηγουμένως από τις ίδιες τις επιχειρήσεις, που επέλεξαν να εγκατασταθούν εκεί.
Μάλλον κανένας δεν τους είχε υποσχεθεί ότι θα δημιουργηθεί εκεί κάποια άλλη σύνδεση.
3)    Ο Πειραιάς διεκδικεί, με σοβαρές πιθανότητες υλοποίησης, την υπογειοποίηση των γραμμών του «ηλεκτρικού» στο ύψος του κτηρίου του «Κεράνη» και την δημιουργία εκεί σταθμού, αίτημα που ενισχύεται καθώς επίκειται να κατασκευαστούν εκεί τα δικαστήρια του Πειραιά.
Εάν γίνει αυτό το έργο είναι εξαιρετικά αμφίβολο έως απίθανο εάν η ΣΤΑ.ΣΥ ή η Αττικό Μετρό θα θελήσει να διαθέσει τα μεγάλα κεφάλαια, που απαιτούνται για την κατασκευή ενός σταθμού στην οδό Πειραιώς, με αμφίβολη επιβατική κίνηση.
Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και δύο επισημάνσεις της βουλευτού Β’ Πειραιά του ΜέΡΑ 25 για το θέμα:
α) «Είναι επιτακτική η ανάγκη επαρκούς και συχνής διασύνδεσης των κατοίκων της Β’ Πειραιά με τους όμορους δήμους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ιδίως εκείνα σταθερής τροχιάς, ώστε να μπορούν να μεταβαίνουν και στα νοσοκομεία της Α’ και Β’ Πειραιά, εντούτοις είναι τουλάχιστον προβληματικό να προκρίνεται η δημιουργία ηλεκτρικού σταθμού για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εμπορικών κέντρων, καταδικάζοντας σε βέβαιο θάνατο τα μικρά και μικρομεσαία εμπορικά καταστήματα που δραστηριοποιούνται στους δήμους.
β) (…) αίτημα των πολιτών και των δημοτικών αρχών αντίστοιχα για επέκταση του μετρό προς Κερατσίνι-Δραπετσώνα και Πέραμα, γεγονός που θα διευκόλυνε σημαντικά την καθημερινότητα των συνανθρώπων μας στις μετακινήσεις τους για λόγους εργασίας, υγείας, αγορών, ψυχαγωγίας κλπ,»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου