Από αναλυτική ανακοίνωση του φαίνεται ότι στη διάρκεια της συζήτησης προέκυψαν τα εξής:
1. Η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας θα προχωρήσει, όπως είπε ο υπουργός, «με ορίζοντα πενταετίας» και {μέχρι τότε} «με σοβαρό διάλογο» μπορούν να δοθούν απαντήσεις στα θέματα, που έχουν εγερθεί και τέθηκαν στην διάρκεια της συζήτησης, όπως «οι πιθανές επιπτώσεις στα πλεονεκτήματα της νησιωτικότητας, αλλά και της μελλοντικής απασχόλησης του στόλου των ferry boat που καλύπτουν σήμερα το πορθμείο».
2. Το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού, όπως είπε ο υπουργός, «βρίσκεται στις επιλογές της κυβέρνησης για υλοποίηση μέσω ΕΣΠΑ 2021-27 και εκτιμάται από την αναθέτουσα αρχή του έργου ΣΤΑΣΥ σε 100 εκ. ευρώ».
3. Το τραμ θα ξεκινήσει δρομολόγια «μόλις λυθεί το θέμα με το διατηρητέο κτίριο στη Σκυλίτση», όπως είπε ο υπουργός, ενώ κατά τον κ. Μώραλη «στα τέλη Ιουνίου θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ στον Πειραιά".
4. Το μετρό θα φθάσει στο δημοτικό θέατρο και θα έχουν λειτουργήσει οι τρεις σταθμοί του Πειραιά μέχρι το καλοκαίρι του 2022, σύμφωνα με τον υπουργό ενώ όπως αναφέρθηκε, χαρακτηριστικά, «το 2022, η διαδρομή Πειραιάς - αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 45 λεπτά, γεγονός ιδιαίτερης σημασίας για τη διακίνηση επιβατών με προορισμό τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και τα πλοία της ακτοπλοΐας, από και προς αεροδρόμιο».
Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε στον εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου λέγοντας ότι «μετά από σκληρή διαπραγμάτευση, ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με την ΕΕ, που ήταν αποτέλεσμα της προβληματικής σύμβασης παραχώρησης. Όπως ανέφερε, 12 σημεία της είναι υπό αναθεώρηση, γεγονός που θα οδηγήσει στο να προχωρήσει το Θριάσιο Ι».
Επίσης, τόνισε ότι «στους στόχους της κυβέρνησης είναι η βελτίωση των ταχυτήτων του σιδηροδρομικού δικτύου» και προανήγγειλε αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο για την εφοδιαστική «ώστε, μέχρι το τέλος του έτους, θα υπάρχει ένα πλήρες πλάνο για την αναμόρφωση του πλαισίου που τη διέπει».
Να σημειωθεί ότι το ΕΒΕΠ κατέθεσε υπόμνημα με σειρά ακόμα θέματα αλλά δεν έγινε γνωστό να πήρε καμία απάντηση. Μεταξύ άλλων στο υπόμνημα αναφέρονταν προτάσεις για τη συγκοινωνιακή, κυκλοφοριακή και βιοκλιματική αναβάθμιση όλης της περιοχής, καθώς και την αξιοποίηση των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά και του πρώην εργοστασίου του ΟΣΕ στη Λεύκα, την «Ιπποδάμεια» αγορά τροφίμων, τη θαλάσσια σύνδεση Πειραιά με Ελληνικό, την ανάπλαση της περιοχής Παπαστράτου, τον κόμβο Σκαραμαγκά κ.α.
@ (Σχόλιο): «Μεταφράζοντας» τις ανακοινώσεις του υπουργού μπορούμε να παρατηρήσουμε τα εξής: α) η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος- Σαλαμίνας «μένει πίσω», οπότε μπορούμε να συζητήσουμε τα πάντα, β) η υπογειοποίηση των γραμμών του ηλεκτρικού είναι «στις επιλογές της κυβέρνησης» αλλά ακόμα δεν είναι τίποτα οριστικά. «Περιμένετε», είπε, ουσιαστικά, ο υπουργός. γ) με τη γραμμή του μετρό η διαδρομή Πειραιάς- Αεροδρόμιο συντομεύεται και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, όπως ειπώθηκε, για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων αλλά και των πλοίων της ακτοπλοΐας. Η πόλη τι κερδίζει από το εάν οι τουρίστες έρχονται και φεύγουν γρηγορότερα; Ταλαιπωρήθηκε επί 10 χρόνια από τα έργα και το όφελός της ποιο θα είναι; δ) Το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο έχει γίνει κάτι σαν το… Ελληνικό. Μαγική εικόνα…..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου