Μεγάλη κινητικότητα καταγράφεται το τελευταίο δεκαπενθήμερο στην αγορά από «δεύτερο χέρι» των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου (bulk carriers).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου του Πειραιά Golden Destiny σε αυτό το διάστημα άλλαξαν χέρια συνολικά 63 πλοία, διαφόρων μεγεθών, συνολικής αξίας άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων!
Από αυτά τα πλοία τα 13 συνολικής αξίας 251,5 εκατομ. δολαρίων πέρασαν σε ελληνικά χέρια αν και σε Έλληνες μπορεί να πέρασαν περισσότερα καθώς για 23 πλοία δεν έχουν γίνει γνωστοί οι αγοραστές.
Αξιοσημείωτη ήταν η αγορά από Έλληνες και δύο πλοίων 82.000 τόνων το καθένα τα οποία επρόκειτο να παραδοθούν από τα ναυπηγεία εντός του 2020 αλλά αναβλήθηκε η παράδοσή τους και τελικά φαίνεται ότι άλλαξαν χέρια. Το καθένα από αυτά τα νεότευκτα αγοράστηκε αντί 27,4 δολαρίων. Επίσης άλλα δύο νεότευκτα άλλαξαν χέρια στα ναυπηγεία πριν παραδοθούν σε αυτούς που είχαν τοποθετήσει τις παραγγελίες και πέρασαν σε άγνωστους πλοιοκτήτες.
Όπως φαίνεται από άλλες πηγές αυτή η κινητικότητα είχε ως άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των αξιών των πλοίων ακόμα και κατά 26,7% (πλοία 10ετιας μεταφορικής ικανότητας 170.000 τόνων). Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι αυτή η αύξηση των αξιών δεν θα αποτελέσει το αμέσως επόμενο διάστημα ανασχετικό παράγοντα στις αγοραπωλησίες bulk carriers καθώς προδιαγράφονται πολύ θετικές οι αγορές της ναυλαγοράς με το ξεπέρασμα της πανδημίας.
Η ανάκαμψη της ναυλαγοράς έχει φανεί, έντονα, τις πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου με τον δείκτη Baltic να ανεβαίνει κατά 16,4% στις 19 Μαρτίου και να κλείνει στις 2.281 μονάδες έναντι 1.960 μονάδων στις 12 Μαρτίου.
Βασικός μοχλός για αυτή την άνοδο στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία (capsize) ήταν τα αυξημένα αποτελέσματα στη διαδρομή Βραζιλία- Κίνας, όπου τα κέρδη αυξήθηκαν κατά μέσο όρο κατά 17,3%. Πάντως, στην ελεύθερη αγορά (spot) καταγράφτηκαν ναυλώσεις μεταξύ Άπω Ανατολής και Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής με 18.886 δολάρια την ημέρα καταγράφοντας αύξηση 41,3% μέσα σε μια εβδομάδα, οπότε ένας ανάλογος ναύλος είχε κλείσει στα 13.364 δολάρια την ημέρα, λίγο χαμηλότερα από το μέσο όρο για το 2021, που είναι στα 13.424 δολάρια την ημέρα.
Ιδιαίτερα θεαματικές ήταν όμως και οι αποδόσεις στα μικρότερα μεγέθους panamax καθώς στη γραμμή Άπω Ανατολής- Βορειοδυτική Ευρώπη οι ναύλοι σχεδόν διπλασιάστηκαν μέσα σε μια εβδομάδα καθώς στις 19 Μαρτίου ναυλώθηκε πλοίο με 14.269 δολάρια την ημέρα και στις 12 Μαρτίου ο αντίστοιχος ναύλος ήταν στα 7.210 δολάρια (αύξηση 97,9%) με το μέσο όρο του έτους να φτάνει στα 5.610 δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου