Σελίδες

Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021

Τι εξετάζει η Αστυνομία για την αυτοκτονία του 15χρονου στο Κερατσίνι. Γιατί το θέμα φτάνει στη Βουλή

Έντονη ανησυχία εξακολουθεί να προκαλεί στο Κερατσίνι η πρόσφατη αυτοκτονία ενός 15χρονου, που οι αρχές εξετάζουν εάν έπαιξε ρόλο σε αυτό το τραγικό περιστατικό κάποιο ηλεκτρονικό παιγνίδι στο διαδίκτυο, όπως π.χ. η «Μπλε Φάλαινα».
Η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΜέΡΑ 25 Φωτεινή Μπακαδήμα φέρνει το θέμα στη Βουλή ζητώντας απαντήσεις από 5 συναρμόδιους υπουργούς (Παιδείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ Θ. Λιβάνιο) ενώ οι αρχές εξετάζουν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή του 15χρονου, που έχει κατασχεθεί.
Παράλληλα, όπως σημειώνει η βουλευτής, ο Σύλλογος Γονέων 1ου ΓΕΛ Δραπετσώνας, με ανακοίνωσή του, απευθύνει έκκληση στους αρμόδιους να προστατέψουν τα παιδιά που «Στη δεδομένη όμως χρονική στιγμή , στην κορύφωση μιας πανδημίας που αντιμετωπίστηκε με εγκλεισμό και αποξένωση κι όχι με ουσιαστικά μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, που στέρησε στα παιδιά μας πέρα από εκπαίδευση, επικοινωνία και συντροφικότητα, την αλληλεγγύη και τις ξέγνοιαστες στιγμές της ηλικίας τους, ας σκεφτούμε όλοι εμείς οι γονείς ποια είναι τα αίτια που οδηγούνται οι νέοι σε αυτό το σημείο; Ας προβληματιστούμε για την απώλεια των στενών ανθρώπινων σχέσεων, για την κυριαρχία των απρόσωπων διαδικτυακών «φίλων», για όλους τους περιορισμούς, ειδικά κατά την περίοδο της πανδημίας, που δεν αφήνουν χρόνο και χώρο στους νέους να εκφραστούν, να εκτονωθούν. Μπροστά σε τέτοια δυσάρεστα γεγονότα, η απουσία ουσιαστικών και στοχευόμενων παρεμβάσεων εκ μέρους της πολιτείας, γίνεται καταφανής. Καλούμε την πολιτεία, με όλους τους τρόπους και σε όλους τους τόνους, τις ηγεσίες των υπουργείων Παιδείας, Δικαιοσύνης και Προστασίας του πολίτη, τον Δήμο με όποιες υποστηρικτικές υπηρεσίες μπορεί να διαθέτουν και όσες επιβάλλεται να δημιουργήσουν, να πάρουν θέση, να προστατεύσουν το μέλλον αυτής της χώρας, να προστατεύσουν τα παιδιά μας»
Επίσης, μετά το τραγικό συμβάν ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας «έθεσε σε λειτουργία τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας με ψυχολόγους, στην οποία, όπως ενημερώνει «μπορούν να καλούν, οι έφηβοι, οι γονείς τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί σχετικά με την καταγραφή και διαχείριση των αιτημάτων τους, ενώ σε περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο, θα υπάρχει η δυνατότητα (με σειρά προτεραιότητας) ατομικών συνεδριών.»
Η κ. Μπακαδήμα αναφέρει, ακόμα, ότι:
•    Στις 2 Οκτωβρίου 2020 το υπουργείο Παιδείας απέστειλε εγκύκλιο προς όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητώντας την υποβολή προτάσεων για τη δημιουργία ομάδων Σχολικών Μονάδων ανά Βαθμίδα, εν όψει έκδοσης Υπουργικής Απόφασης για την τοποθέτηση 2.800 κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης Α/θμιας (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία) και Β/θμιας για το σχολικό έτος 2020-2021.
•    Η «Μπλε Φάλαινα» ήρθε στο προσκήνιο τον Μάιο του 2016 και είχε απασχολήσει έντονα τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στη χώρα μας, πριν από κάποια χρόνια, το 2017 και 2018.
«Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένο πως αν επαληθευθούν οι υποψίες περί σύνδεσης της αυτοκτονίας με το συγκεκριμένο διαδικτυακό παιχνίδι, θα είναι η  πρώτη φορά στην Ελλάδα που αποδίδεται θάνατος σε αυτό το παιχνίδι, από το οποίο έχουν χάσει τη ζωή τους δεκάδες έφηβοι στο εξωτερικό», σημειώνει η βουλευτής. Και θέτει τα εξής ερωτήματα:
1.    Ποια τα πορίσματα της έρευνας που είχε ξεκινήσει η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος αναφορικά με την «Μπλε Φάλαινα» και ποιες ενέργειες είχαν γίνει ώστε να απαλειφθεί η απειλή;
2.    Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε τόσο η «Μπλε Φάλαινα» όσο και τυχόν ανάλογα παιχνίδια να «μπλοκάρονται» ή να δίνεται σήμα στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος όταν συνδέεται κάποιος παίκτης;
3.    Θα υπάρξει άμεσο πρόγραμμα ηλεκτρονικής ενημέρωσης των μαθητών μέσα από την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, αλλά και των γονέων τους αναφορικά με την Μπλε Φάλαινα και άλλα ανάλογα παιχνίδια καθώς με την επικινδυνότητα τέτοιων παιχνιδιών;
4.    Θα υπάρξει γενικότερη καμπάνια ενημέρωσης του πληθυσμού για τέτοια επικίνδυνα παιχνίδια;
5.    Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε οι έφηβοι να μπορούν να κοινωνικοποιούνται επαρκώς με συνομήλικούς τους ακόμα και υπό συνθήκες πανδημίας;
6.    Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε-ακριβώς λόγω της πανδημίας- στη δημιουργία ομάδων Σχολικών Μονάδων ανά Βαθμίδα, με την τοποθέτηση κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης Α/θμιας (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία) και Β/θμιας για το σχολικό έτος 2020-2021. Γιατί δεν υπήρξε ανάλογη πρόβλεψη και για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου;
7.    Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε δημιουργηθούν ανάλογες σχολικές μονάδες και σε Γυμνάσια και Λύκεια, δεδομένης της πίεσης που βιώνουν όλοι οι έφηβοι τόσο λόγω των βιολογικών και ψυχολογικών διεργασιών της εφηβείας, όσο και του εγκλεισμού τους λόγω της πανδημίας και της έλλειψης κοινωνικοποίησης;
8.    Εκτός από την Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών και Εφήβων 11611 και τη γραμμή καταγγελιών της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, θα ενισχυθούν οι δήμοι με ψυχολόγους και θα δημιουργηθούν εξειδικευμένες τηλεφωνικές γραμμές, όπως έγινε στο δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, ώστε να απευθύνονται συμβουλευτικά γονείς και παιδιά;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου