Με πρόσχημα την πανδημία του κορονοϊου (covid- 19) η κυβέρνηση «άνοιξε» τον δρόμο για τον αφανισμό και των τελευταίων Ελλήνων ναυτεργατών από τα ποντοπόρα πλοία.
Αυτό έγινε με τροπολογία, που εντάχθηκε σε ένα άσχετο νομοσχέδιο, με τίτλο «Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν.3869/2010 και άλλες διατάξεις», η οποία ψηφίστηκε μόνο από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ενώ παρών ψήφισε το Κίνημα Αλλαγής.
Όλα τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και Μέρα 25» την καταψήφισαν.
Η τροπολογία, που ικανοποιεί ένα παλαιό αίτημα των εφοπλιστών, προβλέπει ότι «για το χρονικό διάστημα από τις 10 Οκτωβρίου 2020 έως την 31 Μαρτίου 2021 στα πλοία υπό ελληνική σημαία άνω των 3000 κοχ που έχουν νηολογηθεί με το άρθρο 13 του ν.δ 2687/1953 δεν εφαρμόζονται οι απαιτήσεις της οργανικής σύνθεσης των παρ. Α1 και Α2 του όρου 8 της οικείας εγκριτικής απόφασης και δεν επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στην παρ. 83 του ως άνω όρου 8».
«Η χρονική περίοδος που προβλέπεται (…) δύναται να παρατείνεται, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από το πέρας του {παραπάνω} χρονικού διαστήματος εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος έξαρσης του κορωνοϊού COVID 19».
Τι σημαίνουν πρακτικά οι παραπάνω παράγραφοι, που τίθενται σε αναστολή:
• Στη παρ. 1 προβλέπεται ότι σε κάθε πλοίο με ελληνική σημαία άνω των 3.000 κόρων πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 4 Έλληνες ναυτικοί συμπεριλαμβανομένου του πλοιάρχου. Η δυνατότητα να ναυτολογείται αλλοδαπός πλοίαρχος είχε θεσμοθετηθεί το καλοκαίρι.
• Στη παράγραφο 2 προβλέπεται ότι πρέπει να προσλαμβάνεται και ένας δόκιμος αξιωματικός, για τον οποίο ο πλοίαρχος δεν θα χρειάζεται να καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές.
Να σημειωθεί ότι το καλοκαίρι είχε θεσμοθετηθεί η δυνατότητα απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών με μισθούς κατώτερων των Ελληνικών Συλλογικών Συμβάσεων.
Για τη τροπολογία μίλησε στη Βουλή η βουλευτής του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα η οποία έκανε λόγο για «αθλιότητα σε βάρος των ναυτεργατών».
«Έχετε μετατρέψει την πανδημία σε πρώτης τάξεως ευκαιρία για να τσακίσετε τα εργασιακά δικαιώματα. Τέτοια είναι και η αθλιότητα της τροπολογίας του Υπουργείου Ναυτιλίας σε βάρος των ναυτεργατών που ενώ πρώτα κατήργησε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας στα ποντοπόρα πλοία, τις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις, τώρα έρχεστε για δεύτερη φορά να δώσετε δώρο στους εφοπλιστές, αναστέλλοντας την υποχρέωσή τους για τις απαραίτητες οργανικές συνθέσεις σε Έλληνες ναυτικούς, και βέβαια, και τις κυρώσεις που επιβάλλονται σε Έλληνες ναυτικούς σε περίπτωση μη τήρησης αυτών των οργανικών συνθέσεων», ανέφερε η ίδια.
Τα ναυτεργατικά σωματεία
Οι ενώσεις μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «Ο Στέφενσων» και ναυτομαγείρων σε κοινή ανακοίνωσή τους σημειώνουν τα εξής:
«Καταγγέλλουμε την τροπολογία έκτρωμα και απαιτούμε την απόσυρση της. Τώρα να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ με μέτρα προστασίας και ασφάλειας. Είναι ώρα ευθύνης για όλους, μας καταργούν το δικαίωμα για δουλειά με δικαιώματα, τώρα να αποφασίσουμε απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλες τις κατηγορίες πλοίων».
Τέλος, η ένωση ναυτών (ΠΕΝΕΝ) σημειώνει τα εξής:
«Πάλι με την αισχρή μέθοδο της τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο στην Βουλή ορίζει ότι "για το χρονικό διάστημα από τις 10 Οκτωβρίου 2020 έως την 31 Μαρτίου 2021 στα πλοία υπό ελληνική σημαία άνω των 3000 κοχ που έχουν νηολογηθεί με το άρθρο 13 του ν.δ 2687/1953 δεν εφαρμόζονται οι απαιτήσεις της οργανικής σύνθεσης των παρ. Α1 και Α2 του όρου 8 της οικείας εγκριτικής απόφασης και δεν επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στην παρ. 83 του ως άνω όρου 8".
Στην δεύτερη παράγραφο του ίδιου άρθρου γίνεται επίκληση του κινδύνου από την έξαρση του κορωνοϊού....
Τι σημαίνει η νέα αυτή ρύθμιση που γίνεται στο όνομα της πανδημίας:
1) Οι εφοπλιστές μπορούν να παρεκκλίνουν σε ότι αφορά την ελάχιστη επάνδρωση των ελλήνων Ναυτεργατών και στην πράξη να μην προσλαμβάνουν έλληνες Ναυτεργάτες (ο αριθμός τους ανάλογα με την χωρητικότητα του πλοίου καθορίζεται από 4 έως 6 έλληνες)!!
2) Με τον τρόπο αυτό είναι σαφές ότι οποιεσδήποτε αλλαγές στην επάνδρωση και στην σύνθεση των πληρωμάτων στα ποντοπόρα πλοία προφανώς δεν αναστέλλονται όμως αυτές θα γίνονται από χαμηλόμισθους αλλοδαπούς Ναυτεργάτες.
3) Με αυτή την ρύθμιση οι εφοπλιστές απαλλάσσονται των όποιων κυρώσεων προβλέπονται στην εγκριτική πράξη και ανεμπόδιστα πλέον προχωρούν στην αθρόα ναυτολόγηση των αλλοδαπών.
4) Από την άλλη αυτή η εκτρωματική πολιτικά τροπολογία αντικειμενικά αυξάνει θεαματικά τον αριθμό των άνεργων ελλήνων Ναυτεργατών οι οποίοι βρίσκονται ήδη στην δίνη ενός πραγματικού κυκλώνα, με την ανεργία να αυξάνεται κατακόρυφα, με το μακροχρόνιο μπλόκο στις σκάντζες των πλοίων και με τα δικαιώματά τους να δέχονται το ένα πλήγμα μετά το άλλο από την επίθεση κυβέρνησης - εφοπλιστών.»
«Η κυβέρνηση και ο Πλακιωτάκης για άλλη μια φορά δίνουν το στίγμα μιας εφοπλιστόδουλης πολιτικής η οποία είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των εφοπλιστών, των δικών τους συντεχνιακών συμφερόντων και πάντοτε πιστοί στο δόγμα και την ρότα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών.
Η κυβερνητική πολιτική για τους Ναυτεργάτες αποδεικνύεται πολύ χειρότερη και επικίνδυνη από τον κορωνοϊό!!
Το πολιτικό κατεστημένο στην ελληνική Βουλή με την σιωπή του βάζει πλάτες η κυβερνητική πολιτική στην Ναυτιλία να υλοποιείται και με την σιωπή του δίνει την συγκατάθεσή του τα Ναυτεργατικά δικαιώματα να ποδοπατούνται ασύστολα στο όνομα της κερδοφορίας των εφοπλιστών», αναφέρει η ΠΕΝΕΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου