Δύο και ένα «αιτήματα» θέτουν οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου προς την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, με έμφαση, ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) Χαράλαμπος Φαφαλιός στο μήνυμά του στην ετήσια έκθεση του Committee:
1. «Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση
να είναι πιο ευέλικτη και να επιτρέψει την ύπαρξη ιδιωτικών και όχι μόνο κρατικών ακαδημιών».
Όπως αναφέρει ο ίδιος στόχος του μέτρου, που αποτελεί πάγιο και χρόνιο αίτημα των εφοπλιστών είναι «να αυξηθεί το ποσοστό των Ελλήνων ναυτικών στα πλοία και να μειωθεί η ανεργία μεταξύ των νέων, η οποία εξακολουθεί να είναι επίμονα ψηλά».
@ Ωστόσο, αποκρύπτεται συστηματικά ότι η αύξηση του ποσοστού των Ελλήνων ναυτικών (μεγαλύτερη προσφορά εργατικού δυναμικού) θα επιφέρει μεγάλη μείωση στις αποδοχές των ναυτικών, πράγμα, που αποτελεί και την αντικειμενική επιδίωξη των εφοπλιστών. Σημειωτέων, δε, ότι ήδη η ανεργία είναι υψηλή σε αξιωματικούς (πολύ περισσότερο στα κατώτερα πληρώματα) και καθίσταται φανερή η αδυναμία απορρόφησης των ήδη υπαρχόντων.
2. «Εκτός από την εκπαίδευση στη ναυτιλία, η οποία πρέπει να αναβαθμιστεί, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μια πιο ευέλικτη προσέγγιση για την απασχόληση Ελλήνων σε όλες τις τάξεις».
@Σε αυτό το αίτημα γίνεται φανερή η εφοπλιστική στόχευση, που ζητάει «μια πιο ευέλικτη προσέγγιση για την απασχόληση Ελλήνων σε όλες τις τάξεις», υπονοώντας σαφώς «ευελιξία» σε αποδοχές, ίσως και στον αριθμό των Ελλήνων που υπάρχουν σε κάθε ελληνικό πλοίο (οργανικές συνθέσεις) καθώς δεν υπάρχουν άλλοι ουσιαστικοί περιορισμοί σε ότι αφορά τα εργασιακά.
3. «Για να διατηρηθεί αυτός ο δεσμός με την Ελλάδα, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν πρέπει να αποδυναμώσει την εγγενή δύναμη της Ελληνικής Ακτοφυλακής και τη μεγάλη συμβολή της στην Ελληνική Ναυτιλία παγκοσμίως».
@Το τρίτο και τελευταίο αίτημα αποτελεί επίσης πάγια επισήμανση των εφοπλιστών, που ουσιαστικά ζητάνε την συνέχιση της ύπαρξης στης Ακτοφυλακής (Λιμενικό) στην υπηρεσία των συμφερόντων των εφοπλιστών.
Ο ελληνικός και ο ελληνόκτητος στόλος
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Committee ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε, στις 2 Μαρτίου 2020, 3.968 ποντοπόρα πλοία διαφόρων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 340.823.637 τόνων (DWT), που ήταν λιγότερα κατά 49 σε απόλυτους αριθμούς αλλά με αυξημένη τη μεταφορική ικανότητα.
Στο σύνολο των 3.968 πλοίου περιλαμβάνονται και 158 πλοία που βρίσκονται υπό κατασκευή σε διάφορα ναυπηγεία.
Να σημειωθεί, δε, ότι από το σύνολο των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων μόλις τα 636 φέρουν την ελληνική σημαία ενώ πέρυσι την αντίστοιχη ημερομηνία έφεραν την ελληνική σημαία 671 πλοία. Δηλαδή, μεταξύ Μαρτίου 2019 και Μαρτίου 2020, τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία μειώθηκαν κατά 35 πλοία ή σε ποσοστό 5%.
Όσον αφορά τους τύπους των πλοίων, ο ελληνόκτητος στόλος κατέγραψε, μέσα στο έτος μελέτης (Μάρτιος 2019- Μάρτιος 2020) ελαφρά μείωση στις κατηγορίες των δεξαμενόπλοιων χημικών προϊόντων και προϊόντων και των μεταφορέων ορυκτών και χύδην φορτίων, όσον αφορά τον αριθμό των σκαφών και τη μεταφορική ικανότητα. Τα φορτηγά και τα επιβατηγά πλοία κατέγραψαν επίσης ελαφρά μείωση του αριθμού των πλοίων, αλλά αύξηση της μεταφορικής ικανότητας. Από την άλλη πλευρά, τα πετρελαιοφόρα, δεξαμενόπλοια υγραερίου, εμπορευματοκιβώτια και άλλα φορτηγά πλοία παρουσίασαν ελαφρά αύξηση τόσο στη μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό των πλοίων σε σχέση με τον αντίστοιχο τύπο παγκόσμιου στόλου.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι οι ελληνικές μητρικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 26,6% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 14,7% του στόλου μεταλλεύματος και χύδην (bulk carriers), όσον αφορά τον αριθμό των σκαφών.
Συνολικά, ο ελληνικός στόλος ανέρχεται στο 7% του παγκόσμιου στόλου όσον αφορά τον αριθμό των σκαφών και 15,6% σε όρους μεταφορικής ικανότητας.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, με έμφαση, ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) Χαράλαμπος Φαφαλιός στο μήνυμά του στην ετήσια έκθεση του Committee:
1. «Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση
να είναι πιο ευέλικτη και να επιτρέψει την ύπαρξη ιδιωτικών και όχι μόνο κρατικών ακαδημιών».
Όπως αναφέρει ο ίδιος στόχος του μέτρου, που αποτελεί πάγιο και χρόνιο αίτημα των εφοπλιστών είναι «να αυξηθεί το ποσοστό των Ελλήνων ναυτικών στα πλοία και να μειωθεί η ανεργία μεταξύ των νέων, η οποία εξακολουθεί να είναι επίμονα ψηλά».
@ Ωστόσο, αποκρύπτεται συστηματικά ότι η αύξηση του ποσοστού των Ελλήνων ναυτικών (μεγαλύτερη προσφορά εργατικού δυναμικού) θα επιφέρει μεγάλη μείωση στις αποδοχές των ναυτικών, πράγμα, που αποτελεί και την αντικειμενική επιδίωξη των εφοπλιστών. Σημειωτέων, δε, ότι ήδη η ανεργία είναι υψηλή σε αξιωματικούς (πολύ περισσότερο στα κατώτερα πληρώματα) και καθίσταται φανερή η αδυναμία απορρόφησης των ήδη υπαρχόντων.
2. «Εκτός από την εκπαίδευση στη ναυτιλία, η οποία πρέπει να αναβαθμιστεί, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει μια πιο ευέλικτη προσέγγιση για την απασχόληση Ελλήνων σε όλες τις τάξεις».
@Σε αυτό το αίτημα γίνεται φανερή η εφοπλιστική στόχευση, που ζητάει «μια πιο ευέλικτη προσέγγιση για την απασχόληση Ελλήνων σε όλες τις τάξεις», υπονοώντας σαφώς «ευελιξία» σε αποδοχές, ίσως και στον αριθμό των Ελλήνων που υπάρχουν σε κάθε ελληνικό πλοίο (οργανικές συνθέσεις) καθώς δεν υπάρχουν άλλοι ουσιαστικοί περιορισμοί σε ότι αφορά τα εργασιακά.
3. «Για να διατηρηθεί αυτός ο δεσμός με την Ελλάδα, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν πρέπει να αποδυναμώσει την εγγενή δύναμη της Ελληνικής Ακτοφυλακής και τη μεγάλη συμβολή της στην Ελληνική Ναυτιλία παγκοσμίως».
@Το τρίτο και τελευταίο αίτημα αποτελεί επίσης πάγια επισήμανση των εφοπλιστών, που ουσιαστικά ζητάνε την συνέχιση της ύπαρξης στης Ακτοφυλακής (Λιμενικό) στην υπηρεσία των συμφερόντων των εφοπλιστών.
Ο ελληνικός και ο ελληνόκτητος στόλος
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Committee ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε, στις 2 Μαρτίου 2020, 3.968 ποντοπόρα πλοία διαφόρων κατηγοριών, μεταφορικής ικανότητας 340.823.637 τόνων (DWT), που ήταν λιγότερα κατά 49 σε απόλυτους αριθμούς αλλά με αυξημένη τη μεταφορική ικανότητα.
Στο σύνολο των 3.968 πλοίου περιλαμβάνονται και 158 πλοία που βρίσκονται υπό κατασκευή σε διάφορα ναυπηγεία.
Να σημειωθεί, δε, ότι από το σύνολο των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων μόλις τα 636 φέρουν την ελληνική σημαία ενώ πέρυσι την αντίστοιχη ημερομηνία έφεραν την ελληνική σημαία 671 πλοία. Δηλαδή, μεταξύ Μαρτίου 2019 και Μαρτίου 2020, τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία μειώθηκαν κατά 35 πλοία ή σε ποσοστό 5%.
Όσον αφορά τους τύπους των πλοίων, ο ελληνόκτητος στόλος κατέγραψε, μέσα στο έτος μελέτης (Μάρτιος 2019- Μάρτιος 2020) ελαφρά μείωση στις κατηγορίες των δεξαμενόπλοιων χημικών προϊόντων και προϊόντων και των μεταφορέων ορυκτών και χύδην φορτίων, όσον αφορά τον αριθμό των σκαφών και τη μεταφορική ικανότητα. Τα φορτηγά και τα επιβατηγά πλοία κατέγραψαν επίσης ελαφρά μείωση του αριθμού των πλοίων, αλλά αύξηση της μεταφορικής ικανότητας. Από την άλλη πλευρά, τα πετρελαιοφόρα, δεξαμενόπλοια υγραερίου, εμπορευματοκιβώτια και άλλα φορτηγά πλοία παρουσίασαν ελαφρά αύξηση τόσο στη μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό των πλοίων σε σχέση με τον αντίστοιχο τύπο παγκόσμιου στόλου.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι οι ελληνικές μητρικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 26,6% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 14,7% του στόλου μεταλλεύματος και χύδην (bulk carriers), όσον αφορά τον αριθμό των σκαφών.
Συνολικά, ο ελληνικός στόλος ανέρχεται στο 7% του παγκόσμιου στόλου όσον αφορά τον αριθμό των σκαφών και 15,6% σε όρους μεταφορικής ικανότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου