Η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου 2010-2020 |
Συγκεκριμένα, στα παραπάνω στοιχεία φαίνεται ξεκάθαρα ότι μόλις το
16% των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων, χωρητικότητας άνω των 1000 κόρων, έχει υψωμένη την ελληνική σημαία. Αντίθετα, το 84% έχει υψωμένες ξένες σημαίες, με τα περισσότερα (22%) να προτιμούν τη σημαία Λιβερίας και το 21% τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ!....
Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι κατά τη τελευταία χρονιά η σημαία Λιβερίας ενισχύθηκε με 26 ελληνόκτητα πλοία ενώ την ίδια ώρα η ελληνική σημαία είχε απώλεια 35 πλοίων, που είχαν συνολικά μεταφορική ικανότητα 2.621.245.
Σε απόλυτους αριθμούς, οι σημαίες Λιβερίας και Νήσων Μάρσαλ αριθμούν 866 και 850 ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία, αντίστοιχα. Ακολουθεί η σημαία της Μάλτας με 673 πλοία και έπεται η ελληνική σημαία, την οποία έχουν υψωμένη μόλις 636 πλοία.
Μείωση κατά 22 πλοία είχε και το κυπριακό νηολόγιο, το οποίο έχει πλέον περιοριστεί στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών καθώς έχει αρχίζει να εφαρμόζει περισσότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Έτσι, πλέον, τη κυπριακή σημαία φέρει μόλις το 6% των ελληνόκτητων πλοίων.
Τι δείχνουν τα παραπάνω στοιχεία; Ότι όταν οι περισσότεροι εφοπλιστές και η κυβέρνηση μιλάνε για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου εννοούν πως θέλουν την ελληνική σημαία σε όρους σύνθεσης πληρώματος και αμοιβών (σ.σ. έτσι και αλλιώς φορολογία δεν πληρώνουν οι εφοπλιστές), να «ανταγωνίζεται» τις σημαίες ευκαιρίας της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ….
Κατανομή του ελληνόκτητου στόλου κατά σημαία |
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε ελαφρά στα 11,7 χρόνια αλλά είναι ένας σύγχρονος στόλος, με χαμηλότερο κατά 2,4 έτη μέσο όρο ηλικίας από τον παγκόσμιο στόλο. Ειδικά, τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 13,7 χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου