«Σύννεφα» στις σχέσεις της Cosco με τον επιχειρηματικό και ναυτιλιακό κόσμο του Πειραιά δημιουργεί η απαίτηση της κινέζικης εταιρείας να εγγραφούν υποχρεωτικά όλοι οι χρήστες λιμενικών υπηρεσιών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με την ονομασία «Hellenic Port Community System» (HPCS).
Η ονομασία της πλατφόρμας μεταφράζεται ως «Σύστημα της Ελληνικής Λιμενικής Κοινότητας» και δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, όπως αυτά
που επισημαίνονται σε ανακοίνωση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ):
1. Πώς διασφαλίζεται ότι τα στοιχεία που εισάγονται στην πλατφόρμα θα τα γνωρίζουν μόνο όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη συναλλαγή;
2. Πώς θα ξέρουν μόνο οι τελωνειακές αρχές την «καταγωγή» του φορτίου;
3. Τί ακριβώς έχει συμφωνηθεί σε συνεργασία με την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ);
4. Γιατί μόνο στον Πειραιά, ενώ σε κανένα άλλο λιμάνι του κόσμου δεν έχει στηθεί τέτοια πλατφόρμα και δεν τη διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, παρά μόνο όταν της ανατεθεί και ελέγχεται από Δημόσια Αρχή;
Την ηλεκτρονική πλατφόρμα παρουσίασε επίσημα η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (Σ.Ε.Π.) στη Eurobank και σε δημοσιογράφους.
Όμως, οι θεσμικοί φορείς έχουν ήδη γνωστοποιήσει στα αρμόδια υπουργεία ότι δεν αποδέχονται μία ιδιωτική εταιρεία όπως η PCT-Cosco να δημιουργεί και να διαχειρίζεται μία τέτοια εφαρμογή και επιπλέον να υποχρεώνει τους πάντες να εγγραφούν σε αυτή αν θέλουν να εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Πειραιά και την Cosco, πληρώνοντας μάλιστα αντίτιμο.
Έτσι, λοιπόν, στην υποχρεωτική χρησιμοποίηση της «πλατφόρμας πληροφοριών» την οποία χειρίζεται η «ιδιωτική εταιρεία» Σ.Ε.Π. της Cοsco, η οποία έχει και την αποκλειστική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά, ενώ είναι και η ίδια ανταγωνιστικός μεταφορέας, έχουν αντιδράσει η πλειονότητα των χρηστών του λιμανιού με επικεφαλής το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τη Διεθνή Ναυτική Ένωση και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο ζήτημα έχει απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί την αρμόδια Ομάδα Εργασίας του Ε.Β.Ε.Π., το οποίο έχει αποστείλει στα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομικών και ΑΑΔΕ, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, επιστολές όπου ζητείται η άρση της υποχρεωτικής χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Hellenic Port Community System, που λειτουργεί μόνο στη Σ.Ε.Π. Α.Ε.
Όπως σημειώνεται σχετική ανακοίνωση «το Ε.Β.Ε.Π. ελπίζει πως με την απαραίτητη διαβούλευση το θέμα της «μονοπωλιακής» κατάστασης που πάει να δημιουργηθεί με την υποχρεωτικότητα, τελικώς, θα λυθεί εξωδικαστικά και σύντομα!»
@ (Σχόλιο): Το πιο πιθανό είναι ότι το θέμα θα κλείσει, με κάποιο τρόπο, συμβιβαστικά. Εκείνο, που θα έπρεπε να γνωρίζουν οι φορείς του Πειραιά είναι ότι όταν συμφωνούσαν να μετατραπεί το λιμάνι σε ιδιωτικό μονοπώλιο θα είχαν τέτοια προβλήματα. Και κάποια άλλα, πολύ σημαντικότερα, δεν θα επιλυθούν τόσο εύκολα…..
Η ονομασία της πλατφόρμας μεταφράζεται ως «Σύστημα της Ελληνικής Λιμενικής Κοινότητας» και δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, όπως αυτά
που επισημαίνονται σε ανακοίνωση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ):
1. Πώς διασφαλίζεται ότι τα στοιχεία που εισάγονται στην πλατφόρμα θα τα γνωρίζουν μόνο όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη συναλλαγή;
2. Πώς θα ξέρουν μόνο οι τελωνειακές αρχές την «καταγωγή» του φορτίου;
3. Τί ακριβώς έχει συμφωνηθεί σε συνεργασία με την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ);
4. Γιατί μόνο στον Πειραιά, ενώ σε κανένα άλλο λιμάνι του κόσμου δεν έχει στηθεί τέτοια πλατφόρμα και δεν τη διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, παρά μόνο όταν της ανατεθεί και ελέγχεται από Δημόσια Αρχή;
Την ηλεκτρονική πλατφόρμα παρουσίασε επίσημα η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (Σ.Ε.Π.) στη Eurobank και σε δημοσιογράφους.
Όμως, οι θεσμικοί φορείς έχουν ήδη γνωστοποιήσει στα αρμόδια υπουργεία ότι δεν αποδέχονται μία ιδιωτική εταιρεία όπως η PCT-Cosco να δημιουργεί και να διαχειρίζεται μία τέτοια εφαρμογή και επιπλέον να υποχρεώνει τους πάντες να εγγραφούν σε αυτή αν θέλουν να εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Πειραιά και την Cosco, πληρώνοντας μάλιστα αντίτιμο.
Έτσι, λοιπόν, στην υποχρεωτική χρησιμοποίηση της «πλατφόρμας πληροφοριών» την οποία χειρίζεται η «ιδιωτική εταιρεία» Σ.Ε.Π. της Cοsco, η οποία έχει και την αποκλειστική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά, ενώ είναι και η ίδια ανταγωνιστικός μεταφορέας, έχουν αντιδράσει η πλειονότητα των χρηστών του λιμανιού με επικεφαλής το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τη Διεθνή Ναυτική Ένωση και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο ζήτημα έχει απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί την αρμόδια Ομάδα Εργασίας του Ε.Β.Ε.Π., το οποίο έχει αποστείλει στα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Οικονομικών και ΑΑΔΕ, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, επιστολές όπου ζητείται η άρση της υποχρεωτικής χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Hellenic Port Community System, που λειτουργεί μόνο στη Σ.Ε.Π. Α.Ε.
Όπως σημειώνεται σχετική ανακοίνωση «το Ε.Β.Ε.Π. ελπίζει πως με την απαραίτητη διαβούλευση το θέμα της «μονοπωλιακής» κατάστασης που πάει να δημιουργηθεί με την υποχρεωτικότητα, τελικώς, θα λυθεί εξωδικαστικά και σύντομα!»
@ (Σχόλιο): Το πιο πιθανό είναι ότι το θέμα θα κλείσει, με κάποιο τρόπο, συμβιβαστικά. Εκείνο, που θα έπρεπε να γνωρίζουν οι φορείς του Πειραιά είναι ότι όταν συμφωνούσαν να μετατραπεί το λιμάνι σε ιδιωτικό μονοπώλιο θα είχαν τέτοια προβλήματα. Και κάποια άλλα, πολύ σημαντικότερα, δεν θα επιλυθούν τόσο εύκολα…..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου