Το επιχειρησιακό Σχέδιο (Master Plan) του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά ΟΛΠ ΑΕ συζητήθηκε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Περάματος.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν: η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κα. Σταυρούλα Αντωνάκου, οι δήμαρχοι Περάματος κ. Γιάννης Λαγουδάκης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Χρήστος Βρεττάκος, η Περιφερειακή Σύμβουλος κα. Ευγενία Μπαρμπαγιάννη, ο Πρόεδρος του ΒΕΠ κ. Ανδριανός Μιχάλαρος, ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου κ. Σωτήρης Πουλικόγιαννης, ο Πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ κ. Βασίλης Κανακάκης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Μηχανουργών κ. Φώτης Πράσινος, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων κ. Κατσουλάκης Θεολόγος, ο κ. Αλεξόπουλος Σωτήρης εκπροσωπώντας την Κίνηση Πειραιά «Όχι Λιμάνι στην Πειραϊκή», καθώς και Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι των Δήμων Περάματος και Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων συμφώνησαν ότι
το κατατεθέν σχέδιο Master Plan έχει αρνητικές επιδράσεις στη λειτουργία των πόλεων, στην τοπική οικονομία, αλλά και στην ποιότητα ζωής των πολιτών. Εκφράστηκε η έντονη αντίθεση των φορέων σε ό,τι αφορά την επέκταση με τέταρτη προβλήτα του σταθμού των containers, καθώς και την επικείμενη ακύρωση των χώρων της Ναυπηγοεπισκευής στην περιοχή Κερατσινίου-Δραπετσώνας καταδικάζοντας τον κλάδο σε εξαφάνιση. Παράλληλα, επέμειναν στην τήρηση της σχέσης Λιμανιού – Πόλεων με τρόπο που δεν θα καθίσταται ετεροβαρής, ζημιώνοντας τη λειτουργία των πόλεων.
Ο δήμαρχος Περάματος κατήγγειλε τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις που προωθούν έναν σχεδιασμό ανάπτυξης του λιμανιού χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις για τις παραλιμένιες πόλεις.
Με την ολοκλήρωση της σύσκεψης η πλειοψηφία των συμμετεχόντων αποφάσισε:
-Να απαιτήσει την αναβολή της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ
-Να διαμορφώσει ένα κοινό πλαίσιο για το νέο master plan της ΟΛΠ Α.Ε
-Να υπάρξει δυναμική παρουσία όλων όταν ανακοινωθεί η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ
-Να συσταθεί αντιπροσωπεία των φορέων με σκοπό να συντονίσει τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις που συναποφασίστηκαν
-Να γίνει εκστρατεία ενημέρωσης στην κοινωνία του ευρύτερου Πειραιά
-Να στηριχτούν οι κινητοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, τόσο των εργαζομένων, όσο και των άλλων φορέων
-Να ενημερωθούν τα πολιτικά κόμματα και οι βουλευτές της Α’ και της Β’ Πειραιά
Ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας
Στο μεταξύ, ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας έχει προγραμματίσει να πραγματοποιηθεί, τη Πέμπτη 3/10, στις 8 το βράδυ, έκτακτη ανοιχτή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα το master plan του ΟΛΠ.
Ο δήμαρχος Χρήστος Βρεττάκος σε δήλωσή του υπογραμμίζει τα εξής:
Η ζωή της πόλης μας ήταν πάντα στενά συνδεμένη με το λιμάνι της. Οποιαδήποτε αλλαγή στη χρήση του επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τη ζωή της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και των ανθρώπων της.
Τις προηγούμενες δεκαετίες, τότε που το λιμάνι ήταν στα χέρια του κράτους, η σχέση λιμανιού- πόλης ήταν ετεροβαρής. Ο ΟΛΠ αξιοποιούσε όλα τα πλεονεκτήματα που του έδινε η πόλη και η πόλη «γευόταν» όλα τα προβλήματα που δημιουργούσε η φιλοξενία του λιμανιού. Αυτό καλώς ή κακώς- κακώς κατά τη γνώμη μου- η πόλη το είχε αποδεχθεί. Από τη στιγμή που το λιμάνι πέρασε στα χέρια του κινέζικου κολοσσού της Cosco τα πράγματα έχουν χειροτερέψει. Η Cosco ασχολείται μόνο με το πώς θα αυξήσει τα κέρδη της. Όλες οι παρεμβάσεις της παίρνουν υπόψη μόνο αυτό χωρίς να τη νοιάζει η ζωή των ανθρώπων.
Τις προηγούμενες ημέρες ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ- και όχι από την ίδια την εταιρεία όπως θα όφειλε- για δύο παρεμβάσεις που μας αφορούν και θα καθορίσουν τη ζωή μας για τις επόμενες δεκαετίες. Η Cosco επιθυμεί μπροστά από την περιοχή στον Σκλαβενίτη να μπαζώσει επιπλέον 170 στρέμματα θάλασσας, να τοποθετήσει 10 γερανογέφυρες και να διακινεί από εκεί 3.000.000 κοντέινερ τον χρόνο.
Ο λαός της πόλης θέλει άραγε 24 ώρες το 24ωρο μέσα στον οικιστικό ιστό να γίνεται αυτή η διαδικασία, όπου η ηχορύπανση και η φωτορύπανση που θα δημιουργηθεί θα διώξει τους ανθρώπους από τα σπίτια τους ή αν δεν μπορούν να φύγουν να μένουν μέσα χειμώνα- καλοκαίρι για να μετριάζουν το πρόβλημα;
Παράλληλα, η Cosco θέλει μπροστά από τη ΔΕΗ, στον χώρο του νέου μόλου Δραπετσώνας, που γίνονταν ναυπηγοεπισκευή κι έδινε δουλειά σε αρκετούς συμπολίτες μας, να μπαζώσει τη θάλασσα για άλλα 130 στρέμματα. Να διώξει τη ναυπηγοεπισκευαστική και να δημιουργήσει Terminal , το οποίο θα διακινεί πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα. Ο λαός της πόλης το θέλει άραγε αυτό; Επιθυμεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερο το πρόβλημα της ανεργίας των εργατών της ναυπηγοεπισκευαστικής, ενώ ταυτόχρονα από τους δρόμους της πόλης μας πρόκειται να περνάν χιλιάδες νταλίκες που θα μεταφέρουν αυτοκίνητα;
Η εταιρεία θέλει επίσης, χωρίς να το αναφέρει στην πρότασή της αλλά εκεί οδηγούν τα πράγματα, να πάψουν να λειτουργούν η Ιχθυόσκαλα και το λιμανάκι του Αγίου Νικολάου. Γιατί ούτε τα καΐκια, ούτε οι βάρκες θα μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια σε μια θάλασσα με τόσο κυκλοφοριακό φορτίο.
Κάποιοι θα μας πουν ότι αυτό σημαίνει «ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, χρήματα». Η αλήθεια όμως είναι άλλη. Ανάπτυξη σημαίνει το λιμάνι και οι πόλεις που το φιλοξενούν, μέσα από μια ισορροπημένη σχέση να προχωρούν μπροστά. Ανάπτυξη δε σημαίνει το λιμάνι να σπρώχνεται μπροστά και η πόλη να βαδίζει βίαια προς τα πίσω, στον προηγούμενο αιώνα. Ανάπτυξη δε σημαίνει μια εταιρεία να αυξάνει με γεωμετρικό τρόπο τα κέρδη της και οι άνθρωποι να βλέπουν να απομειώνεται με τον ίδιο γεωμετρικό τρόπο προς τα κάτω η περιουσία τους και η ποιότητα ζωής τους. Νέες δουλειές για να λειτουργήσουν προσθετικά, δε σημαίνει ανεργία σε σημαντικούς παραγωγικούς κλάδους, όπως η ναυπηγοεπισκευαστική»
Στη σύσκεψη συμμετείχαν: η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κα. Σταυρούλα Αντωνάκου, οι δήμαρχοι Περάματος κ. Γιάννης Λαγουδάκης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Χρήστος Βρεττάκος, η Περιφερειακή Σύμβουλος κα. Ευγενία Μπαρμπαγιάννη, ο Πρόεδρος του ΒΕΠ κ. Ανδριανός Μιχάλαρος, ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου κ. Σωτήρης Πουλικόγιαννης, ο Πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ κ. Βασίλης Κανακάκης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Μηχανουργών κ. Φώτης Πράσινος, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων κ. Κατσουλάκης Θεολόγος, ο κ. Αλεξόπουλος Σωτήρης εκπροσωπώντας την Κίνηση Πειραιά «Όχι Λιμάνι στην Πειραϊκή», καθώς και Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι των Δήμων Περάματος και Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων συμφώνησαν ότι
το κατατεθέν σχέδιο Master Plan έχει αρνητικές επιδράσεις στη λειτουργία των πόλεων, στην τοπική οικονομία, αλλά και στην ποιότητα ζωής των πολιτών. Εκφράστηκε η έντονη αντίθεση των φορέων σε ό,τι αφορά την επέκταση με τέταρτη προβλήτα του σταθμού των containers, καθώς και την επικείμενη ακύρωση των χώρων της Ναυπηγοεπισκευής στην περιοχή Κερατσινίου-Δραπετσώνας καταδικάζοντας τον κλάδο σε εξαφάνιση. Παράλληλα, επέμειναν στην τήρηση της σχέσης Λιμανιού – Πόλεων με τρόπο που δεν θα καθίσταται ετεροβαρής, ζημιώνοντας τη λειτουργία των πόλεων.
Ο δήμαρχος Περάματος κατήγγειλε τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις που προωθούν έναν σχεδιασμό ανάπτυξης του λιμανιού χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις για τις παραλιμένιες πόλεις.
Με την ολοκλήρωση της σύσκεψης η πλειοψηφία των συμμετεχόντων αποφάσισε:
-Να απαιτήσει την αναβολή της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ
-Να διαμορφώσει ένα κοινό πλαίσιο για το νέο master plan της ΟΛΠ Α.Ε
-Να υπάρξει δυναμική παρουσία όλων όταν ανακοινωθεί η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ
-Να συσταθεί αντιπροσωπεία των φορέων με σκοπό να συντονίσει τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις που συναποφασίστηκαν
-Να γίνει εκστρατεία ενημέρωσης στην κοινωνία του ευρύτερου Πειραιά
-Να στηριχτούν οι κινητοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, τόσο των εργαζομένων, όσο και των άλλων φορέων
-Να ενημερωθούν τα πολιτικά κόμματα και οι βουλευτές της Α’ και της Β’ Πειραιά
Ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας
Στο μεταξύ, ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας έχει προγραμματίσει να πραγματοποιηθεί, τη Πέμπτη 3/10, στις 8 το βράδυ, έκτακτη ανοιχτή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα το master plan του ΟΛΠ.
Ο δήμαρχος Χρήστος Βρεττάκος σε δήλωσή του υπογραμμίζει τα εξής:
Η ζωή της πόλης μας ήταν πάντα στενά συνδεμένη με το λιμάνι της. Οποιαδήποτε αλλαγή στη χρήση του επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τη ζωή της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και των ανθρώπων της.
Τις προηγούμενες δεκαετίες, τότε που το λιμάνι ήταν στα χέρια του κράτους, η σχέση λιμανιού- πόλης ήταν ετεροβαρής. Ο ΟΛΠ αξιοποιούσε όλα τα πλεονεκτήματα που του έδινε η πόλη και η πόλη «γευόταν» όλα τα προβλήματα που δημιουργούσε η φιλοξενία του λιμανιού. Αυτό καλώς ή κακώς- κακώς κατά τη γνώμη μου- η πόλη το είχε αποδεχθεί. Από τη στιγμή που το λιμάνι πέρασε στα χέρια του κινέζικου κολοσσού της Cosco τα πράγματα έχουν χειροτερέψει. Η Cosco ασχολείται μόνο με το πώς θα αυξήσει τα κέρδη της. Όλες οι παρεμβάσεις της παίρνουν υπόψη μόνο αυτό χωρίς να τη νοιάζει η ζωή των ανθρώπων.
Τις προηγούμενες ημέρες ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ- και όχι από την ίδια την εταιρεία όπως θα όφειλε- για δύο παρεμβάσεις που μας αφορούν και θα καθορίσουν τη ζωή μας για τις επόμενες δεκαετίες. Η Cosco επιθυμεί μπροστά από την περιοχή στον Σκλαβενίτη να μπαζώσει επιπλέον 170 στρέμματα θάλασσας, να τοποθετήσει 10 γερανογέφυρες και να διακινεί από εκεί 3.000.000 κοντέινερ τον χρόνο.
Ο λαός της πόλης θέλει άραγε 24 ώρες το 24ωρο μέσα στον οικιστικό ιστό να γίνεται αυτή η διαδικασία, όπου η ηχορύπανση και η φωτορύπανση που θα δημιουργηθεί θα διώξει τους ανθρώπους από τα σπίτια τους ή αν δεν μπορούν να φύγουν να μένουν μέσα χειμώνα- καλοκαίρι για να μετριάζουν το πρόβλημα;
Παράλληλα, η Cosco θέλει μπροστά από τη ΔΕΗ, στον χώρο του νέου μόλου Δραπετσώνας, που γίνονταν ναυπηγοεπισκευή κι έδινε δουλειά σε αρκετούς συμπολίτες μας, να μπαζώσει τη θάλασσα για άλλα 130 στρέμματα. Να διώξει τη ναυπηγοεπισκευαστική και να δημιουργήσει Terminal , το οποίο θα διακινεί πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα. Ο λαός της πόλης το θέλει άραγε αυτό; Επιθυμεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερο το πρόβλημα της ανεργίας των εργατών της ναυπηγοεπισκευαστικής, ενώ ταυτόχρονα από τους δρόμους της πόλης μας πρόκειται να περνάν χιλιάδες νταλίκες που θα μεταφέρουν αυτοκίνητα;
Η εταιρεία θέλει επίσης, χωρίς να το αναφέρει στην πρότασή της αλλά εκεί οδηγούν τα πράγματα, να πάψουν να λειτουργούν η Ιχθυόσκαλα και το λιμανάκι του Αγίου Νικολάου. Γιατί ούτε τα καΐκια, ούτε οι βάρκες θα μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια σε μια θάλασσα με τόσο κυκλοφοριακό φορτίο.
Κάποιοι θα μας πουν ότι αυτό σημαίνει «ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, χρήματα». Η αλήθεια όμως είναι άλλη. Ανάπτυξη σημαίνει το λιμάνι και οι πόλεις που το φιλοξενούν, μέσα από μια ισορροπημένη σχέση να προχωρούν μπροστά. Ανάπτυξη δε σημαίνει το λιμάνι να σπρώχνεται μπροστά και η πόλη να βαδίζει βίαια προς τα πίσω, στον προηγούμενο αιώνα. Ανάπτυξη δε σημαίνει μια εταιρεία να αυξάνει με γεωμετρικό τρόπο τα κέρδη της και οι άνθρωποι να βλέπουν να απομειώνεται με τον ίδιο γεωμετρικό τρόπο προς τα κάτω η περιουσία τους και η ποιότητα ζωής τους. Νέες δουλειές για να λειτουργήσουν προσθετικά, δε σημαίνει ανεργία σε σημαντικούς παραγωγικούς κλάδους, όπως η ναυπηγοεπισκευαστική»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου