Σελίδες

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019

Δώρο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες: Ο φορολογούμενος θα πληρώσει το αυξημένο κόστος καυσίμων των πλοίων

Από τη… τσέπη του φορολογούμενου πολίτη θα πληρωθεί το αυξημένο κόστος των «καθαρών» καυσίμων, που είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιούν από 1 Ιανουαρίου 2020, τα πλοία της ακτοπλοΐας!
Η εξόφθαλμα χαριστική πράξη της κυβέρνησης Μητσοτάκη προς το ολιγοπώλιο της ακτοπλοΐας θα έχει αποτέλεσμα ν’ αυξηθεί κατά 45% το κόστος των επιδοτήσεων, που θα φθάσουν τα
130 εκατομμύρια ευρώ από 90,7 εκατομ. € που ήταν έως τώρα.
«Λαμβάνεται ειδική πρόνοια για την ενσωμάτωση του αυξημένου κόστους για τα νέα καύσιμα από 1/1/2020, στο πλαίσιο προσαρμογής στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα», εξήγησε σε συνέντευξη τύπου ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Ο κ. Πλακιωτάκης επιχείρησε να δικαιολογήσει αυτό το «δώρο» προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες λέγοντας ότι «δεν είναι απλώς μια πολιτική επιδοματικής προσέγγισης, αλλά παίρνει χαρακτήρα ουσιαστικού αναπτυξιακού εργαλείου για τη νέα νησιωτική πολιτική της χώρας».
Από εκεί και πέρα, ο ίδιος ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, ότι:
•    «Οι νέες προκηρύξεις έχουν σαφή και ποιοτικότερα κριτήρια, κυρίως σε ότι αφορά στα πλοία της Κατηγορίας Α (νεότερης ηλικίας πλοία). Αυτά τα νέα ποιοτικότερα κριτήρια υποστηρίζουν νέα βελτιωμένα μισθώματα. Ταυτόχρονα παρέχεται πλέον η δυνατότητα επέκταση των άγονων γραμμών, όπου και όταν υπάρχει ανάγκη. Αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση των πόρων, είναι ικανό να δημιουργήσει ένα ιδιαίτερα ελκυστικό πακέτο για την προσέλκυση σύγχρονων πλοίων νεότερης ηλικίας».
•    Για πρώτη φορά ενεργοποιείται η ρήτρα για «πλοίο αντικατάστασης» ως ποιοτικό  κριτήριο επιλογής (bonus), για εκείνες τις προσφέρουσες εταιρίες που θα προβλέψουν την άμεση αντικατάσταση του πλοίου, ώστε να καλυφθεί το μεταφορικό έργο που έχουν αναλάβει, στις έκτακτες περιπτώσεις που αδυνατούν να το παρέχουν ως οφείλουν. Το «πλοίο αντικατάστασης» ειδικά σε άγονες γραμμές που θα υπάρχει μόνο ένα πλοίο θα λειτουργεί ως κριτήριο επιλογής.

@(Σχόλιο) Κύριε υπουργέ:
1)    Μπορείτε να «βαφτίζετε» αναπτυξιακό εργαλείο ή όπως αλλιώς θέλετε τις επιδοτήσεις αλλά είναι απαράδεκτο ο κάτοικος της ηπειρωτικής Ελλάδας αλλά και ο νησιώτης να πληρώνει, μέσα από τους φόρους του, το κόστος καυσίμων των εταιρειών.
2)    Μπορείτε να βάζετε όσα… κίνητρα θέλετε για να προσελκύσετε πλοία Κατηγορίας Α, αλλά ξέρετε πολύ καλά ότι στην ουσία είναι «δώρα» για τις εταιρείες που διαθέτουν τέτοια πλοία. Από το 2002 που εφαρμόστηκε αυτό το σύστημα διαγωνισμών για τις άγονες γραμμές δεν έχει έρθει να πάρει μέρος ούτε ένα πλοίο ξένης εταιρείας. Άρα, άνθρακες ο θησαυρός….
3)    Είπατε ότι «Για πρώτη φορά ενεργοποιείται η ρήτρα για «πλοίο αντικατάστασης» ως ποιοτικό  κριτήριο επιλογής (bonus), για εκείνες τις προσφέρουσες εταιρίες που θα προβλέψουν την άμεση αντικατάσταση του πλοίου». Άγνοια; Ανάλογη πρόβλεψη υπήρχε ξανά και στο παρελθόν. Τι έγινε; Οι εταιρείες δήλωναν ότι θα δρομολογήσουν νέα πλοία, κέρδιζαν πολυετείς χρυσοφόρες συμβάσεις και δεν έφερναν τίποτα. Ρωτήστε να μάθετε….
4)    Είπατε ότι «σημασία δεν έχει ποιος υλοποιεί το συγκοινωνιακό έργο, αλλά πως εξυπηρετείται ο προορισμός και οι νησιώτες με ασφάλεια και αξιοπιστία». Λάθος! Όταν μιλάμε για διαγωνισμούς με δημόσιο χρήμα έχει σημασία να ξέρουμε πόσες εταιρείες παίρνουν μέρος σε κάθε διαγωνισμό και ποιες είναι αυτές που εισπράττουν επιδοτήσεις.
Εάν, λοιπόν, θέλετε δώστε στη δημοσιότητα τον πίνακα των εταιρειών, που εισέπραξαν τα τελευταία χρόνια επιδοτήσεις, για να δούμε τι είδους ανταγωνισμός υπάρχει. Ή μήπως το κράτος «μπουκώνει» με χρήμα συγκεκριμένες εταιρείες;
Συμπέρασμα: Όλα αυτά που είπατε είναι… ξαναζεσταμένο φαγητό. Το μόνο νέο είναι ότι «απογειώνονται» οι επιδοτήσεις προς όφελος του ολιγοπωλίου, που ελέγχει την ακτοπλοΐα. Οι επιβάτες θα συνεχίσουν να πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια και σε πολλές περιπτώσεις να ταξιδεύουν με γερασμένα πλοία, που παθαίνουν συνέχεια βλάβες….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου