Σελίδες

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2019

10 σημεία- κλειδιά του νέου master plan του ΟΛΠ- Να γίνει διαβούλευση ζητάνε κόμματα και φορείς

Την ανάγκη να γίνει ουσιαστική διαβούλευση για το νέο master plan (επιχειρησιακό σχέδιο) του ΟΛΠ/ Cosco ζητάνε κόμματα και φορείς της περιοχής.
Ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης σε παρέμβασή του στην προσωπική σελίδα του στο fb παραθέτει 10 σημεία- κλειδιά, που χαρακτηρίζουν το αναθεωρημένο master plan για το οποίο παρατηρεί ότι έχει "ουσιαστικές αλλαγές από τα όσα μέχρι σήμερα είχαν συζητηθεί". Και καταλήγοντας υπογραμμίζει:
"Απαιτείται να αποφασιστεί ποιος θα είναι αυτός και με ποια διαδικασία που θα ορίσει τα όρια της μεγέθυνσης του λιμανιού και των νέων χρήσεων, προκειμένου η ανάπτυξή του να μην είναι σε βάρος της πόλης, της ποιότητας ζωής των πολιτών και της ευρύτερης οικονομικής δραστηριότητας, έτσι ώστε να δημιουργηθεί το έδαφος, που οι δραστηριότητες λιμανιού και η προοπτική του θα παράγει όφελος και ισορροπία για όλες τις πλευρές".
Από εκεί και πέρα, ο δημοτικός σύμβουλος Πειραιά και επικεφαλής της παράταξης "Πειραιάς για Όλους" Νίκος Μπελαβίλας έστειλε επιστολή προς την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), όπου είναι προγραμματισμένο να συζητηθεί, την Τετάρτη 25/9, το νέο master plan του ΟΛΠ, ζητώντας την αναβολή της συζήτησης.
"(...) ενημερωθήκαμε εξω-υπηρεσιακά για το περιεχόμενό του. Το δε Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά δεν θα έχει ουδεμία δυνατότητα να το συζητήσει, ούτε καν ενημερωτικά, τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Με αυτό το δεδομένο ζητάμε την αναβολή της συζήτησης τουλάχιστον για 10 ημέρες. Έργα τέτοιας σημασίας, τα οποία θα ορίσουν την εξέλιξη του παραλιμένιου χώρου, αλλά και της πόλης του Πειραιά, για τα επόμενα 30-50 χρόνια, δεν είναι δυνατόν να συζητούνται σε χρόνους εύρους 72 ωρών", αναφέρει ο κ. Μπελαβίλας στην επιστολή, που κοινοποιήθηκε τόσο στο δήμαρχο Πειραιά όσο και στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης.
Επίσης, την αναβολή της συζήτησης ζήτησε και ο Δήμος Περάματος καθώς όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση "ο Δήμος Περάματος έως τώρα δεν έχει λάβει καμία ενημέρωση και κανένα σχέδιο για τη νέα εκδοχή του master plan, γεγονός που το θεωρούμε απαράδεκτο".
"Η προτεινόμενη συζήτηση-απόφαση στην αυριανή συνεδρίαση, συνιστά μία επιλογή αιφνιδιασμού για τη δημιουργία τετελεσμένων. Καμία απόφαση δεν μπορεί να πάρει η ίδια η ΕΣΑΛ, εάν προηγουμένως δεν έχει στη διάθεσή της τα αποτελέσματα μίας πραγματικής διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Για τους λόγους αυτούς ζητάμε την αναβολή της συνεδρίασης για εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να μας δοθεί η δυνατότητα να μελετήσουμε το εν λόγω σχέδιο και να καταθέσουμε ένα κείμενο με τις δικές μας θέσεις", αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου.

Τα 10 σημεία- κλειδιά του νέου master plan



 Ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης απαριθμεί τα εξής κρίσιμα στοιχεία του νέου master plan:
1. Αγνοεί και δεν τηρεί τη συμβατική υποχρέωση ως οφείλει να θέσει το προτεινόμενο σχέδιο στη διαδικασία της διαβούλευσης με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης και της πόλης.
2. Με τις προτεινόμενες αλλαγές επεκτείνει την εμπορική δραστηριότητα (εμπορευματοκιβώτια) μέσα στον αστικό ιστό (Κερατσίνι).
3. Συρρικνώνει τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα
4. Δημιουργεί νέα προβλήτα με νέες επιχώσεις στο μόλο της ΔΕΗ για να μεταφέρει το car terminal
5. Παρεμβαίνει και ορίζει νέες αποθηκευτικές, βιομηχανικές δραστηριότητες υψηλής όχλησης.
6. Ορίζει νέα ύψη και πολεοδομικούς όρους
7. Τροποποιεί συμβατικούς όρους, όπως χρήσεις γης, παρά τις αντίθετες δεσμεύσεις της Σύμβασης Παραχώρησης
8. Προτείνει δημιουργία του νέου mall έκτασης 20.000 τετρ. μέτρων.
9. Δεν προβλέπει κανένα μέτρο αντιμετώπισης της ηχορύπανσης, του κυκλοφοριακού και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
10. Δεν συνοδεύεται μέχρι τώρα με νέα σχεδιαγράμματα για τα πολεοδομικά και χωροταξικά διαγράμματα των έργων.
"Με αυτές τις πρακτικές ουσιαστικά παραδίδονται σε οικονομικά συμφέροντα τα κλειδιά της υποτιθέμενης ανάπτυξης χωρίς έλεγχο, χωρίς όρια και όρους, πράγμα που όχι μόνο δεν συνιστά αναπτυξιακό άλμα αλλά μας οδηγεί σε νέα περιβαλλοντικά εγκλήματα και δημιουργεί τις ανάλογες συνθήκες ενός οικονομικού. Αναπτυξιακού μοντέλου, που χρεοκόπησε", υπογραμμίζει ο κ. Γαβρίλης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Ο βουλευτής Α' Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας σε δήλωσή του ζήτησε την αναβολή της συζήτησης στην ΕΣΑΛ υπογραμμίζοντας ότι "το διαφοροποιημένο και σύμφωνα με δημοσιεύματα, άκρως επεκτατικό νέο Master Plan της Ο.Λ.Π. Α.Ε. (COSCO) για το λιμάνι του Πειραιά, πρέπει υποχρεωτικά να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, με τη συμμετοχή της κοινωνίας του ευρύτερου Πειραιά. Με τις αυτοδιοικητικές Αρχές, με τους επαγγελματικούς Συλλόγους και τα Επιμελητήρια, με τις Ενώσεις εργαζομένων και τις Ενώσεις πολιτών, με τις Δημόσιες Αρχές".
"Αυτό προβλέπει και επιβάλλει, τόσο η γενική νομοθεσία, όσο και η Σύμβαση Παραχώρησης που έχει γίνει νόμος του Κράτους. Το Πειραιώτικο λιμάνι, είναι λιμάνι μέσα στις πόλεις που το περιβάλλουν. Δεν υπάρχει από μόνο του. Ο Πειραιάς, η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, το Πέραμα και η Σαλαμίνα, έχουν βαρύνουσα γνώμη για το είδος της ανάπτυξης. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς και τη δική τους συμμετοχή, γνώμη και συναπόφαση", εξηγεί ο κ. Δρίτσας. Και καταλήγει:
"Το ελάχιστο που οφείλει η Κυβέρνηση να επιβάλλει χωρίς καμία καθυστέρηση, είναι η αναβολή της αυριανής συνεδρίασης της Ε.Σ.Α.Λ. και η έναρξη διαδικασίας γενικευμένης διαβούλευσης, για το νέο Master Plan. Διαφορετικά, Κυβέρνηση και Ο.Λ.Π. Α.Ε., παρανομούν, ενώ το… ετσιθελικό κράτος της Δεξιάς, καθόλου δε βοηθά τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη".
Στο μεταξύ, κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τον Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριο Σαντορινιό, επισκέφτηκε σήμερα εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης παραλιμένιων Δήμων και παραγωγικών φορέων της περιοχής.
Ειδικότερα, το κλιμάκιο που αποτελούνταν από τη βουλευτή Β’ Πειραιά, Νίνα Κασιμάτη, τη συντονίστρια του Τμήματος Ναυτιλίας, Αναστασία Φραντζεσκάκη, το στέλεχος του τμήματος Ναυτιλίας και πρώην Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Χρήστο Λαμπρίδη, το συντονιστή της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά, Χρήστο Φωτιάδη καθώς και στελέχη του κόμματος είχε συναντήσεις με τον τον Δήμαρχο Περάματος, κ. Γιάννη Λαγουδάκη, τον Δήμαρχο Κερατσινίου- Δραπετσώνας, κ. Χρήστο Βρεττάκο, τον Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, κ. Βασίλη Κορκίδη και τον Πρόεδρο του ΣΕΝΑΒΙ κ. Βασίλειο Κανακάκη,
Αντικείμενο των επαφών αυτών ήταν η επικείμενη συζήτηση του Master Plan του ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του Υπουργείου Ναυτιλίας, αύριο Τετάρτη. Η πρωτοβουλία αυτή του ΣΥΡΙΖΑ είχε σα σκοπό την καταγραφή των θέσεων των φορέων και την ανάδειξη των απόψεών τους, υπό το φως της εξέτασης του Σχεδίου από την αρμόδια Επιτροπή, θέσεις οι οποίες δεν περιέχονται στο κατατεθειμένο Master Plan, αφού η προβλεπόμενη από τους όρους της Σύμβασης παραχώρησης διαβούλευση, για τις νέες επενδυτικές προτάσεις, δεν έγινε ποτέ.
Το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε στους εκπροσώπους των φορέων την έντονη αντίθεση του κόμματος στην διαδικασία που έχει μέχρι σήμερα ακολουθηθεί, η οποία δεν επέτρεψε στην αυτοδιοίκηση, στους παραγωγικούς φορείς, στις συνδικαλιστικές ενώσεις και εν τέλει στην κοινωνία να λάβει γνώση για ένα σχέδιο που θα επηρεάσει για τις επόμενες δεκαετίες καθοριστικά τον τρόπο ανάπτυξης, όχι μόνο του λιμένα και αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
Ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώνοντας το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ τις επισκέψεις του στην περιοχή, σχολίασε: «Η υλοποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, δεν μπορεί να είναι επιτυχημένη αν δεν τύχει της συναίνεσης των παραγωγικών φορέων, των εργαζομένων και των τοπικών κοινωνιών. Καλούμε την Κυβέρνηση αντί να θέτει εκβιαστικές προθεσμίες να οργανώσει και να απαιτήσει την επαρκή ενημέρωση και διαβούλευση, η οποία αποτελεί όχι μοναδική αλλά οπωσδήποτε αναγκαία προϋπόθεση για την υλοποίηση ενός σχεδίου που θα τύχει ευρύτερης συναίνεσης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου