Περισσότερα από 30 κτήρια στο Δήμο Κερατσινίου- Δραπετσώνας έχουν καταγραφεί ως μη κατάλληλα για χρήση μετά από τις ζημιές, που υπέστησαν από τον πρόσφατο σεισμό στην Αττική.
Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε ερώτηση του ΚΚΕ προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στην οποία σημειώνεται ότι
αν και οι περισσότερες βλάβες δεν εντοπίζονται στο φέροντα οργανισμό των κτιρίων, εν τούτοις οι βλάβες στις τοιχοποιίες καθιστούν τα κτήρια μη κατάλληλα για χρήση.
Εκτός, όμως, από τα 30 «ακατάλληλα» κτήρια, σε πολλά άλλα, κυρίως παλιές πολυκατοικίες με ελλιπή συντήρηση εμφανίστηκαν ή επιδεινώθηκαν ήδη υπάρχουσες δομικές βλάβες σε μετώπες εξωστών, στηθαία και σοβάδες που καθιστούν την διέλευση των πεζών επικίνδυνη.
Τέλος, όπως σημειώνεται στην ερώτηση του ΚΚΕ, πολλές εκατοντάδες (σ.σ. σε όλη την περιοχή του Πειραιά) είναι τα παλιά, εγκαταλειμμένα και ερειπωμένα κτίρια που οι ιδιοκτήτες τους είτε δεν βρίσκονται είτε έχουν οικονομική αδυναμία ακόμη και να τα κατεδαφίσουν.
Από εκεί και πέρα το ΚΚΕ καταγγέλλει τα εξής:
1. Πολλοί εργαζόμενοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με την απαράδεκτη στάση των εργοδοτών τους, οι οποίοι βάζοντας την κερδοφορία των επιχειρήσεων πάνω από τις ζωές των εργαζομένων, τους κρατούσαν εγκλωβισμένους την ώρα που εκδηλωνόταν ο ισχυρός σεισμός, απαιτώντας να συνεχίσουν να εργάζονται.
2. Μετά τον πρόσφατο σεισμό, χιλιάδες είναι οι αναφορές που φτάνουν στις υποστελεχωμέ¬νες υπηρεσίες αρκετών δήμων, για να γίνουν έλεγχοι και καταγραφές ζημιών, κύρια σε κατοικίες. Σε πολλά κτίρια θα απαιτηθούν επισκευές και δικαίως τα μέλη των λαϊκών νοικοκυριών φοβούνται ότι θα αναγκαστούν να τα επισκευάσουν με δική τους επιβάρυνση.
3. Ο προληπτικός έλεγχος των κτιρίων είναι ανεπαρκής και είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις 1 από τα 5 δημόσια κτίρια έχουν περάσει από αντισεισμικό έλεγχο, ενώ για δευτεροβάθμιο έλεγχο δεν τίθεται κουβέντα. Την ίδια στιγμή, αδιευκρίνιστος είναι ο αριθμός των ιδιωτικών κτιρίων για τα οποία έχει γίνει έλεγχος. Αναφορικά με τα σχολεία, το πρόγραμμα προσεισμικού ελέγχου των σχολικών κτιρίων που είχε ξεκινήσει το 2004, διακόπηκε το 2011 λόγω της κατάργησης του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ).
4. Τουλάχιστον μέχρι τη Δευτέρα, τρεις ημέρες μετά το σεισμό, δεν είχαν ελεγχθεί νοσοκομεία όπως το Αττικό και το ΨΝΑ, γεγονός που φανερώνει την υποστελέχωση των υπηρεσιών των Κτιριακών Υποδομών, που είναι στην αρμοδιότητά της ο έλεγχος αυτών των κτιρίων.
5. Αναδεικνύονται επίσης οι ελλείψεις που υπάρχουν στο προσωπικό της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων από Φυσικές Καταστροφές (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η οποία είναι αρμόδια μετά από κάποιο φυσικό φαινόμενο για τους ελέγχους, καθώς και να κρίνει αν τα κτίρια είναι κατάλληλα για άμεση χρήση. Αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν καθυστερήσεις και οι λαϊκές οικογένειες να μην ξέρουν τι θα κάνουν με τις κατοικίες τους. Ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού που σχετίζονται με την πολιτική προστασία υπάρχουν και στους δήμους.
6. Τα τμήματα της πολιτικής προστασίας στελεχώνονται με ένα έως δύο άτομα. Μέχρι σήμερα, υπάλληλοι πολιτικής προστασίας και μηχανικοί δουλεύουν καθημερινά 14ώρα και 16ώρα για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις άμεσες ανάγκες που υπάρχουν.
«Τα προβλήματα που προέκυψαν μετά και τον τελευταίο σεισμό αποκαλύπτουν την αναλγησία της πολιτικής των κυβερνήσεων, με την οποία αντιμετωπίζεται η αντισεισμική προστασία της χώρας, η ζωή των κατοίκων της αλλά και οι επιπτώσεις που οι σεισμοί προκαλούν, σε μια απο τις πιο σεισμογενεις χώρες της Ευρώπης.
Αποτελούν τις συνέπειες μιας πολιτικής που θεωρεί την προστασία της ζωής των εργαζομένων κόστος, για να εξασφαλιστεί πάση θυσία, ζεστό χρήμα στους επιχειρηματικούς ομίλους, για να αυξάνουν τα κέρδη τους», αναφέρουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.
Και θέτουν τα εξής ερωτήματα προς τους συναρμόδιους υπουργούς:
Τι μέτρα θα πάρουν για:
1. Να ολοκληρωθούν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι έλεγχοι είτε αφορούν κατοικίες για τις οποίες έχουν αναφερθεί βλάβες, είτε για σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια.
2. Να αποζημιωθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό όλοι οι πληγέντες, στο σύνολο του ποσού που απαιτείται για την επιδιόρθωση των βλαβών που έχουν υποστεί, είτε τα σπίτια τους είναι κατοικήσιμα, είτε όχι. Να ισχύσει το ίδιο μέτρο για τους πληγέντες αυτοαπασχολούμενους για την επιδιόρθωση βλαβών που έχουν υποστεί οι μικροεπιχειρήσεις τους.
3. Να εξασφαλιστεί με κρατική ευθύνη και στο σύνολό της, η διαμονή των κατοίκων των οποίων τα σπίτια κρίνονται έστω και προσωρινά, μη κατοικήσιμα.
4. Να αντιμετωπιστεί η εργοδοτική αυθαιρεσία, να κρατάει εγκλωβισμένους τους εργαζόμενους την ώρα εκδήλωσης της μετασεισμικής ακολουθίας, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές τους.
5. Να ληφθούν μέτρα προσεισμικού ελέγχου και προστασίας για τα δημόσια κτίρια και τους χώρους συγκέντρωσης πολλών ανθρώπων (εργασιακοί χώροι, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, φροντιστήρια, χώροι συγκέντρωσης και διασκέδασης της νεολαίας κτλ.).
6. Να γίνουν μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις υπηρεσίες που σχετίζονται με την πολιτική προστασία στην Τοπική, Περιφερειακή και Κεντρική Διοίκηση.
18.228 €
Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε ερώτηση του ΚΚΕ προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στην οποία σημειώνεται ότι
αν και οι περισσότερες βλάβες δεν εντοπίζονται στο φέροντα οργανισμό των κτιρίων, εν τούτοις οι βλάβες στις τοιχοποιίες καθιστούν τα κτήρια μη κατάλληλα για χρήση.
Εκτός, όμως, από τα 30 «ακατάλληλα» κτήρια, σε πολλά άλλα, κυρίως παλιές πολυκατοικίες με ελλιπή συντήρηση εμφανίστηκαν ή επιδεινώθηκαν ήδη υπάρχουσες δομικές βλάβες σε μετώπες εξωστών, στηθαία και σοβάδες που καθιστούν την διέλευση των πεζών επικίνδυνη.
Τέλος, όπως σημειώνεται στην ερώτηση του ΚΚΕ, πολλές εκατοντάδες (σ.σ. σε όλη την περιοχή του Πειραιά) είναι τα παλιά, εγκαταλειμμένα και ερειπωμένα κτίρια που οι ιδιοκτήτες τους είτε δεν βρίσκονται είτε έχουν οικονομική αδυναμία ακόμη και να τα κατεδαφίσουν.
Από εκεί και πέρα το ΚΚΕ καταγγέλλει τα εξής:
1. Πολλοί εργαζόμενοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με την απαράδεκτη στάση των εργοδοτών τους, οι οποίοι βάζοντας την κερδοφορία των επιχειρήσεων πάνω από τις ζωές των εργαζομένων, τους κρατούσαν εγκλωβισμένους την ώρα που εκδηλωνόταν ο ισχυρός σεισμός, απαιτώντας να συνεχίσουν να εργάζονται.
2. Μετά τον πρόσφατο σεισμό, χιλιάδες είναι οι αναφορές που φτάνουν στις υποστελεχωμέ¬νες υπηρεσίες αρκετών δήμων, για να γίνουν έλεγχοι και καταγραφές ζημιών, κύρια σε κατοικίες. Σε πολλά κτίρια θα απαιτηθούν επισκευές και δικαίως τα μέλη των λαϊκών νοικοκυριών φοβούνται ότι θα αναγκαστούν να τα επισκευάσουν με δική τους επιβάρυνση.
3. Ο προληπτικός έλεγχος των κτιρίων είναι ανεπαρκής και είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις 1 από τα 5 δημόσια κτίρια έχουν περάσει από αντισεισμικό έλεγχο, ενώ για δευτεροβάθμιο έλεγχο δεν τίθεται κουβέντα. Την ίδια στιγμή, αδιευκρίνιστος είναι ο αριθμός των ιδιωτικών κτιρίων για τα οποία έχει γίνει έλεγχος. Αναφορικά με τα σχολεία, το πρόγραμμα προσεισμικού ελέγχου των σχολικών κτιρίων που είχε ξεκινήσει το 2004, διακόπηκε το 2011 λόγω της κατάργησης του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ).
4. Τουλάχιστον μέχρι τη Δευτέρα, τρεις ημέρες μετά το σεισμό, δεν είχαν ελεγχθεί νοσοκομεία όπως το Αττικό και το ΨΝΑ, γεγονός που φανερώνει την υποστελέχωση των υπηρεσιών των Κτιριακών Υποδομών, που είναι στην αρμοδιότητά της ο έλεγχος αυτών των κτιρίων.
5. Αναδεικνύονται επίσης οι ελλείψεις που υπάρχουν στο προσωπικό της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων από Φυσικές Καταστροφές (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η οποία είναι αρμόδια μετά από κάποιο φυσικό φαινόμενο για τους ελέγχους, καθώς και να κρίνει αν τα κτίρια είναι κατάλληλα για άμεση χρήση. Αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν καθυστερήσεις και οι λαϊκές οικογένειες να μην ξέρουν τι θα κάνουν με τις κατοικίες τους. Ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού που σχετίζονται με την πολιτική προστασία υπάρχουν και στους δήμους.
6. Τα τμήματα της πολιτικής προστασίας στελεχώνονται με ένα έως δύο άτομα. Μέχρι σήμερα, υπάλληλοι πολιτικής προστασίας και μηχανικοί δουλεύουν καθημερινά 14ώρα και 16ώρα για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις άμεσες ανάγκες που υπάρχουν.
«Τα προβλήματα που προέκυψαν μετά και τον τελευταίο σεισμό αποκαλύπτουν την αναλγησία της πολιτικής των κυβερνήσεων, με την οποία αντιμετωπίζεται η αντισεισμική προστασία της χώρας, η ζωή των κατοίκων της αλλά και οι επιπτώσεις που οι σεισμοί προκαλούν, σε μια απο τις πιο σεισμογενεις χώρες της Ευρώπης.
Αποτελούν τις συνέπειες μιας πολιτικής που θεωρεί την προστασία της ζωής των εργαζομένων κόστος, για να εξασφαλιστεί πάση θυσία, ζεστό χρήμα στους επιχειρηματικούς ομίλους, για να αυξάνουν τα κέρδη τους», αναφέρουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.
Και θέτουν τα εξής ερωτήματα προς τους συναρμόδιους υπουργούς:
Τι μέτρα θα πάρουν για:
1. Να ολοκληρωθούν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι έλεγχοι είτε αφορούν κατοικίες για τις οποίες έχουν αναφερθεί βλάβες, είτε για σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια.
2. Να αποζημιωθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό όλοι οι πληγέντες, στο σύνολο του ποσού που απαιτείται για την επιδιόρθωση των βλαβών που έχουν υποστεί, είτε τα σπίτια τους είναι κατοικήσιμα, είτε όχι. Να ισχύσει το ίδιο μέτρο για τους πληγέντες αυτοαπασχολούμενους για την επιδιόρθωση βλαβών που έχουν υποστεί οι μικροεπιχειρήσεις τους.
3. Να εξασφαλιστεί με κρατική ευθύνη και στο σύνολό της, η διαμονή των κατοίκων των οποίων τα σπίτια κρίνονται έστω και προσωρινά, μη κατοικήσιμα.
4. Να αντιμετωπιστεί η εργοδοτική αυθαιρεσία, να κρατάει εγκλωβισμένους τους εργαζόμενους την ώρα εκδήλωσης της μετασεισμικής ακολουθίας, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές τους.
5. Να ληφθούν μέτρα προσεισμικού ελέγχου και προστασίας για τα δημόσια κτίρια και τους χώρους συγκέντρωσης πολλών ανθρώπων (εργασιακοί χώροι, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, φροντιστήρια, χώροι συγκέντρωσης και διασκέδασης της νεολαίας κτλ.).
6. Να γίνουν μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις υπηρεσίες που σχετίζονται με την πολιτική προστασία στην Τοπική, Περιφερειακή και Κεντρική Διοίκηση.
18.228 €
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου