Σελίδες

Σάββατο 22 Ιουνίου 2019

Τι ανησυχεί τους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ

Ανησυχία για τις εξελίξεις στη διεθνή και ευρωπαϊκή πολιτική σκηνή εκφράζουν οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, όπως προκύπτει από μήνυμα του προέδρου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) Χαράλαμπου Ι. Φαφαλιού.
Συγκεκριμένα ο κ. Φαφαλιός στο μήνυμά του στην ετήσια έκθεση του Committee δεν κρύβει την ανησυχία του για
το μέλλον για τις πολιτικές αλλαγές, που συντελούνται στην Ευρώπη.
«Οι παραδοσιακές πολιτικές ομάδες σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες φαίνεται να αντικαθίστανται από πιο ακραία στοιχεία και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλη αστάθεια στο μέλλον», αναφέρει ο κ. Φαφαλιός, σημειώνοντας ότι:
«Οι ψηφοφόροι, φαίνεται, έχουν κουραστεί από τα κεντροαριστερά και κεντροδεξιά κόμματα, {σε κράτη} όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία και ψάχνουν για κάτι πιο φρέσκο».
Ο δεύτερος παράγοντας ανησυχίας για τους εφοπλιστές είναι «η συνεχιζόμενη πολιτική της Αμερικής για τους Φορολογικούς Πολέμους εναντίον όλο και περισσότερων εθνών», πράγμα, που όπως εξηγεί ο κ. Φαφαλιός «δημιουργεί ένα περιβάλλον μεγάλης αβεβαιότητας και μεταβλητότητας στο παγκόσμιο εμπόριο, το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι θετικό, δημιουργώντας μεγαλύτερη ζήτηση ανά ton- mile (σ.σ. ένας τόνος-μίλι είναι το ισοδύναμο της αποστολής ενός τόνου προϊόντος ανά μίλι), αλλά γενικά είναι αρνητικό».
«Με ένα τέτοιο περιβάλλον, είναι όλο και πιο δύσκολο για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία να προχωρήσει στην καθημερινή της εργασία, χωρίς να γνωρίζει αν μπορεί να κάνει εμπόριο με κάθε χώρα όλη την ώρα», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του εφοπλιστικού Committee του Λονδίνου.
Ωστόσο, ακόμη και με όλη αυτή την αβεβαιότητα, η Ελληνική Ναυτιλιακή Βιομηχανία διατήρησε τον ηγετικό της ρόλο στο μερίδιο αγοράς στον κλάδο ξηρού φορτίου χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων, εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορέων αυτοκινήτων και αερίου με νέες κατασκευές και σύγχρονες αγορές από δεύτερο χέρι, ενώ διαγράφηκε παλαιότερα και λιγότερο αποδοτικά σκάφη.
Σε αυτή τη διαδικασία, ο ελληνικός στόλος είναι ακόμα νεότερος σε σύγκριση με τη μέση παγκόσμια ηλικία του στόλου, πιο τεχνικά πολύπλοκο και κυρίως ενσωματώνοντας όλα τα τελευταία περιβαλλοντικά μέτρα για να το καταστήσει ο πιο πράσινος στόλος για το μέγεθός του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου