Δόθηκε στη δημοσιότητα η ετήσια στατιστική έκθεση για τον ελληνόκτητο στόλο ποντοπόρων πλοίων της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).
Στην έκθεση γίνεται μια αναλυτική «ακτινογραφία» του ελληνόκτητου στόλου. Το Pireas2day.blogspot.gr κωδικοποίησε αυτά τα στοιχεία και τα παραθέτει υπό μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων για τη διευκόλυνση των αναγνωστών. Ας τα δούμε:
1. Πόσα ποντοπόρα πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 κόρων) ανήκουν σε ελληνικών συμφερόντων εταιρείες;
Απάντηση: Στις 6 Μαρτίου 2019 ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.017 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 339.549.357 τόνων. Σε αυτά περιλαμβάνονται 156 σκάφη, που βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Την αντίστοιχη περυσινή ημερομηνία ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.148 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 341.925.357 τόνων. Δηλαδή, υπάρχει μείωση κατά 131 πλοία ή κατά 2.376.000 τόνοι σε ότι αφορά τη μεταφορική ικανότητα.
2. Ποια χρονολογία καταγράφτηκε η μεγαλύτερη δύναμη του ελληνόκτητου στόλου;
Απάντηση: Συγκρίνοντας τα διαθέσιμα στοιχεία από το 1988 μέχρι σήμερα διαπιστώνουμε ότι ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε τα περισσότερα πλοία το 2008, οπότε είχαν ανέλθει σε 4.173. Όμως, σε μεταφορική ικανότητα η μεγαλύτερη ήταν το 2018 (341.925.357 τόνοι).
3. Πόσα ποντοπόρα πλοία από τα 4.017 ελληνόκτητα πλοία έχουν ελληνική σημαία;
Απάντηση: Τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία είναι μόλις 671 και αντιστοιχούν στο 17% του συνόλου. Συγκριτικά με πέρυσι μειώθηκαν κατά 52 πλοία.
4. Τα ελληνόκτητα πλοία τι σημαίες έχουν υψωμένες;
Απάντηση: Σχεδόν ένα στα πέντε ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία έχει υψωμένη τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ. Για την ακρίβεια το 21% των ελληνόκτητων πλοίων φέρει σημαία Νήσων Μάρσαλ και άλλο ένα 21% φέρει σημαία Λιβερίας. Σε απόλυτους αριθμούς προηγείται η σημαία Λιβερία με 840 πλοία και έπεται η σημαία Νήσων Μάρσαλ την οποία έχουν υψωμένη 838 πλοία.
Ακολουθούν οι σημαίες Μάλτας και Ελλάδας κατέχοντας από 17% η κάθε μια, Παναμά (8%), Κύπρου (6%), Μπαχάμες (6%) κ.α.
5. Σε ποιες κατηγορίες εντάσσονται τα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία;
Απάντηση: α) Φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers) 1.859,
β) Δεξαμενόπλοια πετρελαίου 798,
γ) Δεξαμενόπλοια χημικών και παραγώγων πετρελαίου 523,
δ) Υγραεριοφόρα 208
ε) Μεταφοράς κοντέίνερ: 343
στ) Γενικού φορτίου και διάφορα άλλα φορτηγά: 203
6. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι σύγχρονος ή πεπαλαιωμένος;
Απάντηση: Αν και η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 2,5 χρόνια σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ωστόσο παραμένει κάτω από το μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Συγκεκριμένα, η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται στα 11,2 χρόνια έναντι 13,7 της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.
Ειδικά, σε ότι αφορά τα υπό ελληνική σημαία πλοία ο μέσος όρος ηλικίας αυξήθηκε στα 13,4 έτη έναντι 12,2 το 2018.
Στην έκθεση γίνεται μια αναλυτική «ακτινογραφία» του ελληνόκτητου στόλου. Το Pireas2day.blogspot.gr κωδικοποίησε αυτά τα στοιχεία και τα παραθέτει υπό μορφή ερωτήσεων και απαντήσεων για τη διευκόλυνση των αναγνωστών. Ας τα δούμε:
1. Πόσα ποντοπόρα πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 κόρων) ανήκουν σε ελληνικών συμφερόντων εταιρείες;
Απάντηση: Στις 6 Μαρτίου 2019 ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.017 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 339.549.357 τόνων. Σε αυτά περιλαμβάνονται 156 σκάφη, που βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Την αντίστοιχη περυσινή ημερομηνία ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 4.148 πλοία διαφόρων κατηγοριών, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 341.925.357 τόνων. Δηλαδή, υπάρχει μείωση κατά 131 πλοία ή κατά 2.376.000 τόνοι σε ότι αφορά τη μεταφορική ικανότητα.
2. Ποια χρονολογία καταγράφτηκε η μεγαλύτερη δύναμη του ελληνόκτητου στόλου;
Απάντηση: Συγκρίνοντας τα διαθέσιμα στοιχεία από το 1988 μέχρι σήμερα διαπιστώνουμε ότι ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε τα περισσότερα πλοία το 2008, οπότε είχαν ανέλθει σε 4.173. Όμως, σε μεταφορική ικανότητα η μεγαλύτερη ήταν το 2018 (341.925.357 τόνοι).
3. Πόσα ποντοπόρα πλοία από τα 4.017 ελληνόκτητα πλοία έχουν ελληνική σημαία;
Απάντηση: Τα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία είναι μόλις 671 και αντιστοιχούν στο 17% του συνόλου. Συγκριτικά με πέρυσι μειώθηκαν κατά 52 πλοία.
4. Τα ελληνόκτητα πλοία τι σημαίες έχουν υψωμένες;
Απάντηση: Σχεδόν ένα στα πέντε ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία έχει υψωμένη τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ. Για την ακρίβεια το 21% των ελληνόκτητων πλοίων φέρει σημαία Νήσων Μάρσαλ και άλλο ένα 21% φέρει σημαία Λιβερίας. Σε απόλυτους αριθμούς προηγείται η σημαία Λιβερία με 840 πλοία και έπεται η σημαία Νήσων Μάρσαλ την οποία έχουν υψωμένη 838 πλοία.
Ακολουθούν οι σημαίες Μάλτας και Ελλάδας κατέχοντας από 17% η κάθε μια, Παναμά (8%), Κύπρου (6%), Μπαχάμες (6%) κ.α.
5. Σε ποιες κατηγορίες εντάσσονται τα ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία;
Απάντηση: α) Φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers) 1.859,
β) Δεξαμενόπλοια πετρελαίου 798,
γ) Δεξαμενόπλοια χημικών και παραγώγων πετρελαίου 523,
δ) Υγραεριοφόρα 208
ε) Μεταφοράς κοντέίνερ: 343
στ) Γενικού φορτίου και διάφορα άλλα φορτηγά: 203
6. Ο ελληνόκτητος στόλος είναι σύγχρονος ή πεπαλαιωμένος;
Απάντηση: Αν και η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 2,5 χρόνια σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ωστόσο παραμένει κάτω από το μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου. Συγκεκριμένα, η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχεται στα 11,2 χρόνια έναντι 13,7 της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.
Ειδικά, σε ότι αφορά τα υπό ελληνική σημαία πλοία ο μέσος όρος ηλικίας αυξήθηκε στα 13,4 έτη έναντι 12,2 το 2018.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου