Σελίδες

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019

Όλη η αλήθεια για τη γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη μέσα από τις ανακοινώσεις του Δήμου και της Αττικό Μετρό

Τις τελευταίες ημέρες έχει έλθει στην επικαιρότητα το θέμα της γέφυρας της Γρ. Λαμπράκη. Από τις ανακοινώσεις του Δήμου Πειραιά και της Αττικό Μετρό προκύπτουν, πάντως, ορισμένα βασικά συμπεράσματα, που μας επιτρέπουν να σχηματίσουμε μια σχετικά πλήρη εικόνα για το θέμα.
Ένα πρώτο συμπέρασμα, πάντως, είναι ότι πέρα από τις υπερβολές στην παρουσίαση του θέματος των επιφανειακών φθορών στη γέφυρα, που έγιναν προφανώς για προεκλογικούς λόγους, αναδείχτηκε ότι οι φθορές υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια, χωρίς κανένας να…. βιάζεται για την αποκατάστασή τους.
Το blog μας θα καταγράψει τα κύρια σημεία των δύο ανακοινώσεων και όπως πάντα θα θέσει τα ερωτήματά του με διακριτά σχόλια.
Ας δούμε, λοιπόν, τι μάθαμε αυτές τις ημέρες για τη γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη
•    Η γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη κατασκευάστηκε το 1963, με τους τότε ισχύοντες κατασκευαστικούς Κανονισμούς. Το 2003 κατασκευάστηκε ο ανισόπεδος κόμβος μεταξύ της εξόδου από τη Γρ. Λαμπράκη προς την Ομ. Σκυλίτση.
Αυτά τα έργα έγιναν από τις κεντρικές κυβερνήσεις χωρίς καμία εμπλοκή της τότε Νομαρχίας (νυν Περιφέρειας) και Δήμου.
•    Στην εργολαβία για την επέκταση της Γραμμής του τραμ στον Πειραιά, που υπογράφτηκε, το 2012, μεταξύ του τότε δημάρχου Βασίλη Μιχαλολιάκου και του τότε πρόεδρου της Αττικό Μετρό κ. Τσίτουρα προβλεπόταν ότι η Αττικό Μετρό θα έκανε τις εξής ενέργειες:
1.    Αττικό Μετρό: «Επειδή στη γέφυρα υπήρχαν ορατές επιφανειακές φθορές προβλέφθηκε στις περιοχές που έχει φθαρεί το σκυρόδεμα και έχει αποκαλυφθεί ο οπλισμός, να πραγματοποιηθούν οι προβλεπόμενες από τους κανονισμούς εργασίες για την αποκατάστασή τους».
Συνεχίζοντας η Αττικό Μετρό ουσιαστικά αναγνωρίζει ότι επί 7 χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα για αυτές τις «ορατές επιφανειακές φθορές». Και αναφέρει πως «οι εργασίες αυτές με βάση το χρονοδιάγραμμα του έργου, είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν τις επόμενες ημέρες».

@ (Σχόλιο 1) Προς την Αττικό Μετρό: Το χρονοδιάγραμμα του έργου επέκτασης του τραμ προέβλεπε ολοκλήρωση του έργου το 2015. Με τη μεταφορά της καταληκτικής ημερομηνίας των έργων το 2018… μεταφέρθηκε για το 2019 η αποκατάσταση των φθορών στη γέφυρα;
@ (Σχόλιο 2) Η καθυστέρηση στην αποκατάσταση των φθορών έδωσε την ευκαιρία σε κάποια μέσα ενημέρωσης να κάνουν, για καθαρά προεκλογικούς λόγους, «συγκλονιστικές αποκαλύψεις». Η Περιφέρεια και ο Δήμος άρχισαν να… τρέχουν για να… πετάξουν τις ευθύνες από πάνω τους, χωρίς, πάντως, να εξηγεί, με σαφήνεια, κανένας εάν υπήρχαν «ενοχλήσεις» όλα αυτά τα χρόνια για την αποκατάσταση των φθορών….












                                            Το βίντεο είναι από το pireaspiraeus.com
 

Και συνεχίζουμε από τις υποχρεώσεις της Αττικό Μετρό:
2.    Θα μελετούσε τη στατική επάρκεια της γέφυρας για το σύνολο των φορτίων της, με άξονα την πρόσθετη επιβάρυνση από τη κίνηση του τραμ.
«Η μελέτη έγινε και ολοκληρώθηκε το 2015 και διαπιστώθηκε ότι:
α. Επιβεβαιώνεται ότι η διέλευση του Τραμ δεν επιφέρει αύξηση των εντατικών μεγεθών της γέφυρας και για τα τρία αντιπροσωπευτικά ανοίγματα της γέφυρας. Δηλαδή, συγκριτικά με την αρχική μελέτη κατασκευής της γέφυρας, η διέλευση του Τραμ δεν δημιουργεί πρόσθετη καταπόνηση του φορέα και δεν επιβαρύνει την υφιστάμενη γέφυρα.
β. Τα αναπτυσσόμενα βέλη κάμψης που μετρήθηκαν με τις δοκιμαστικές φορτίσεις, που πραγματοποίησε το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, είναι μικρότερα των αντίστοιχων που προκύπτουν από τις αναλύσεις.
γ. Όσον αφορά τη συγκριτική εξέταση με τα πρόσθετα φορτία Τραμ, κατά τον αντισεισμικό έλεγχο του φορέα της γέφυρας, από την ανάλυση προέκυψε, ότι οι ταλαντούμενες μάζες, με την προσθήκη του φορτίου του συρμού του Τραμ, είναι μικρότερες σε σχέση με το σύνολο των κινητών της αρχικής μελέτης
».
Αττικό Μετρό: «Από τα παραπάνω προκύπτει ότι αναβάθμιση της στατικής επάρκειας της γέφυρας Λαμπράκη, λόγω της λειτουργίας του ΤΡΑΜ, δεν κρίνεται απαραίτητη. Όλα τα ανωτέρω στοιχεία έχουν διαβιβασθεί σε όλους τους αρμόδιους φορείς, χωρίς να έχει αμφισβητηθεί η ορθότητά τους».Δήμος Πειραιά: «Ο όποιος έλεγχος έγινε από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ το 2015 θα πρέπει να επικαιροποιηθεί,  αλλά και να υπάρξει προς τον Δήμο Πειραιά έγγραφη ρητή διαβεβαίωση σε σχέση με τη στατική επάρκεια της γέφυρας».
(…) «Ο κ. Μώραλης υπογράμμισε πως οι έγγραφες βεβαιώσεις χρήσης της γέφυρας που έχει μέχρι σήμερα στη διάθεσή του από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ  δεν επαρκούν, καθώς προέκυψαν εκ νέου ανησυχίες από τον πρόσφατο έλεγχο από κλιμάκιο της Περιφέρειας.
Ως εκ τούτου ο κ. Μώραλης ζητά να προχωρήσουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες που αφορούν αρχικά σε νέο στατικό έλεγχο της γέφυρας, καθώς και στην άμεση αποκατάσταση ή ενίσχυση της γέφυρας, εάν φυσικά κάτι τέτοιο κριθεί αναγκαίο από τα  αποτελέσματα  που θα προκύψουν


@ (Σχόλιο 3) Προς κ. Γ. Μώραλη (πλατεία Κοραή): Κύριε Δήμαρχε είπαμε προεκλογική περίοδος αλλά όχι και έτσι…. Για να λέτε ότι ο όποιος έλεγχος έγινε το 2015 πρέπει να επικαιροποιηθεί πρέπει να εξηγείτε και τους λόγους που αναγκάζουν να γίνει αυτό και όχι να πετάμε στον… αέρα συνδικαλιστικά αιτήματα- πυροτεχνήματα. Επίσης, πρέπει να εξηγήσετε γιατί κρίνετε ανεπαρκείς τις έγγραφες βεβαιώσεις χρήσης της γέφυρας της Αττικό Μετρό και τι κάνατε για να μην υπάρξει κάποιο ατύχημα….
@ (Σχόλιο 4) Προς τη Περιφέρεια Αττικής: Εσείς δεν θεωρείτε υποχρέωσή σας να ενημερώσετε την κοινή γνώμη 1) ότι έγινε έλεγχος από τις υπηρεσίες σας στη γέφυρα και 2) τι έδειξε αυτός ο έλεγχος.

Και φτάνουμε στον επίλογο με το ενημερωτικό σημείωμα της Αττικό Μετρό, η οποία καταλήγει ως εξής:
«Παρ’ όλα αυτά η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ως φορέας υλοποίησης Έργων Κοινής Ωφέλειας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και την Περιφέρεια Αττικής, προετοιμάζει τα τεύχη για τη δημοπράτηση ενός ανεξάρτητου έργου για την αναβάθμιση του φέροντα οργανισμού της γέφυρας Λαμπράκη και της σεισμικής συμπεριφοράς αυτής, με σκοπό την επέκταση του χρόνου ζωής της και τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες νέους κανονισμούς. Σκοπός του έργου είναι η, σε βάθος χρόνου, διαφύλαξη της αρτιότητας του έργου του Τραμ, μέσω της επέκτασης του χρόνου ζωής της γέφυρας Λαμπράκη και δεν θα επηρεάσει την έναρξη της λειτουργίας του Τραμ».

@ (Σχόλιο 5) Προς την Αττικό Μετρό ΑΕ: Αυτό το διαγωνισμό δεν τον κάνετε από… γενναιοδωρία. Ξέρετε, πολύ καλά ότι οι Κανονισμοί με τους οποίους κατασκευάστηκε η γέφυρα έχουν αλλάξει δραματική. Κατά συνέπεια είναι απολύτως αναγκαίο να αναβαθμιστεί ο φέρων οργανισμός της και η σεισμική συμπεριφορά της. Αυτό έπρεπε να το έχετε κάνει ήδη….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου