Μια πρώτη συνοπτική και ενδιαφέρουσα «αποκρυπτογράφηση» του προϋπολογισμού για το 2019 κάνει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνοντας ορισμένα θετικά και αρνητικά σημεία του.
Ο κ. Κορκίδης παίρνει σαφείς αποστάσεις από τις επικοινωνιακού τύπου καταγγελίες κομμάτων της αντιπολίτευσης περί προεκλογικού προϋπολογισμού, λέγοντας ότι «ο προϋπολογισμός του 2019 δεν μας προβληματίζει τόσο για την προεκλογική χροιά» και καταθέτει απερίφραστα την άποψή του:
«Εν κατακλείδι, η ελληνική οικονομία, με μία άλλη αρχιτεκτονική, μπορεί να έχει προοπτική ανάπτυξης, αλλά δεν έχει διαφύγει ακόμα από τους κινδύνους που την απειλούν, αφού συνεχίζει να κινείται αργά και χωρίς δυναμική. Το βέβαιο είναι ότι και το 2019 η πραγματική οικονομία της Χώρας θα πρέπει να παλέψει σκληρά για να σταθεί όρθια.»
Από εκεί και πέρα, ο ίδιος επισημαίνει για το νέο προϋπολογισμό ότι προβλέπει τα εξής:
1. Πρωτογενές πλεόνασμα 3,6% του Α.Ε.Π., που, όμως, πρέπει να επισημάνουμε, ότι προέρχεται από την υπερφορολόγηση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.
2. Αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 1,1% και της δημόσιας κατά 0,6%,
3. Αύξηση των επενδύσεων κατά 11,9%
4. Αύξηση των εξαγωγών κατά 5,8% και των εισαγωγών κατά 5,2%,
5. Μείωση της ανεργίας στο 16,7% από 18,3% φέτος.
Στα θετικά στοιχεία του προϋπολογισμού ο κ. Κορκίδης εντάσσεται τα εξής:
1. Η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 260 εκ. ευρώ,
2. Η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών κατά 177 εκ. ευρώ,
3. Η επιδότηση των εισφορών των νέων εργαζομένων με 51 εκ. ευρώ,
4. Η αύξηση του κατώτατου μισθού, σε συνδυασμό με την οριακή μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων κατά 1%, «παρόλο που κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν επαρκούν για να καλύψουν το «brain drain», ούτε το «business drain», που έχει προκληθεί στον τόπο μας, λόγω της πολυετούς ύφεσης».
Ειδικά, τη μη περικοπή των συντάξεων ο κ. Κορκίδης χαρακτήρισε «επιβεβλημένη, γιατί, όπως εξήγησε, σε διαφορετική περίπτωση, θα στερούσε από το οικογενειακό εισόδημα 2,06 δις ευρώ».
Στα αρνητικά, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ εντόπισε τα εξής:
1. Το περιορισμό του ύψους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στα 7 δις ευρώ
2. Την επιβολή άμεσων και έμμεσων φόρων ύψους 51 δις ευρώ.
Ολόκληρη η δήλωση- τεχνοκρατική ανάλυση του προέδρου του ΕΒΕΠ κ. Βασίλη Κορκίδη για τον προϋπολογισμό του 2019 έχει ως εξής:
«Λαμβάνοντας υπόψη πως, εξακολουθούμε να βρισκόμαστε σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας, υπερψηφίστηκε στην ελληνική Βουλή, ο πρώτος μεταμνημονιακός και τελευταίος προεκλογικός προϋπολογισμός της Κυβέρνησης. Ο Προϋπολογισμός του 2019 προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 3,6% του Α.Ε.Π., που, όμως, πρέπει να επισημάνουμε, ότι προέρχεται από την υπερφορολόγηση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων. Επίσης, προβλέπει αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 1,1% και της δημόσιας κατά 0,6%, αύξηση των επενδύσεων κατά 11,9% αύξηση των εξαγωγών κατά 5,8% και των εισαγωγών κατά 5,2%, καθώς και μείωση της ανεργίας στο 16,7% από 18,3% φέτος.
Όσον αφορά στο ‘’πακέτο’’ των θετικών μέτρων, που περιλαμβάνονται στον εν λόγω Προϋπολογισμό και ειδικότερα η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 260 εκ. ευρώ, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών κατά 177 εκ. ευρώ, η επιδότηση των εισφορών των νέων εργαζομένων με 51 εκ. ευρώ, η αύξηση του κατώτατου μισθού, σε συνδυασμό με την οριακή μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων κατά 1%, παρόλο που κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν επαρκούν για να καλύψουν το “brain drain”, ούτε το "business drain", που έχει προκληθεί στον τόπο μας, λόγω της πολυετούς ύφεσης. Στα αρνητικά συμπεριλαμβάνεται ο περιορισμός του ύψους του ΠΔΕ στα 7 δις ευρώ και η επιβολή άμεσων και έμμεσων φόρων 51 δις ευρώ. Είναι γεγονός ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα βήματα στη βάση της στήριξης και επιβράβευσης της υγιούς, συνεπούς και βιώσιμης επιχειρηματικότητας. Επιπλέον, η μη περικοπή των συντάξεων, ήταν επιβεβλημένη, γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, θα στερούσε από το οικογενειακό εισόδημα 2,06 δις ευρώ. Ο προϋπολογισμός του 2019 δεν μας προβληματίζει τόσο για την προεκλογική χροιά, αλλά κυρίως γιατί υπολείπεται αναπτυξιακών κινήτρων προς την πραγματική οικονομία και βασίζεται σε μία πρόσκαιρη επιδοματική πολιτική προς την ελληνική κοινωνία. Βεβαίως καθώς ο προϋπολογισμός αφορά σε μία χρονιά τριπλών εκλογών ενδέχεται να προκαλέσει δημοσιονομικούς ελιγμούς από αποκλίσεις των δημοσίων δαπανών. Εν κατακλείδι, η ελληνική οικονομία, με μία άλλη αρχιτεκτονική, μπορεί να έχει προοπτική ανάπτυξης, αλλά δεν έχει διαφύγει ακόμα από τους κινδύνους που την απειλούν, αφού συνεχίζει να κινείται αργά και χωρίς δυναμική. Το βέβαιο είναι ότι και το 2019 η πραγματική οικονομία της Χώρας θα πρέπει να παλέψει σκληρά για να σταθεί όρθια.»
Ο κ. Κορκίδης παίρνει σαφείς αποστάσεις από τις επικοινωνιακού τύπου καταγγελίες κομμάτων της αντιπολίτευσης περί προεκλογικού προϋπολογισμού, λέγοντας ότι «ο προϋπολογισμός του 2019 δεν μας προβληματίζει τόσο για την προεκλογική χροιά» και καταθέτει απερίφραστα την άποψή του:
«Εν κατακλείδι, η ελληνική οικονομία, με μία άλλη αρχιτεκτονική, μπορεί να έχει προοπτική ανάπτυξης, αλλά δεν έχει διαφύγει ακόμα από τους κινδύνους που την απειλούν, αφού συνεχίζει να κινείται αργά και χωρίς δυναμική. Το βέβαιο είναι ότι και το 2019 η πραγματική οικονομία της Χώρας θα πρέπει να παλέψει σκληρά για να σταθεί όρθια.»
Από εκεί και πέρα, ο ίδιος επισημαίνει για το νέο προϋπολογισμό ότι προβλέπει τα εξής:
1. Πρωτογενές πλεόνασμα 3,6% του Α.Ε.Π., που, όμως, πρέπει να επισημάνουμε, ότι προέρχεται από την υπερφορολόγηση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.
2. Αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 1,1% και της δημόσιας κατά 0,6%,
3. Αύξηση των επενδύσεων κατά 11,9%
4. Αύξηση των εξαγωγών κατά 5,8% και των εισαγωγών κατά 5,2%,
5. Μείωση της ανεργίας στο 16,7% από 18,3% φέτος.
Στα θετικά στοιχεία του προϋπολογισμού ο κ. Κορκίδης εντάσσεται τα εξής:
1. Η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 260 εκ. ευρώ,
2. Η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών κατά 177 εκ. ευρώ,
3. Η επιδότηση των εισφορών των νέων εργαζομένων με 51 εκ. ευρώ,
4. Η αύξηση του κατώτατου μισθού, σε συνδυασμό με την οριακή μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων κατά 1%, «παρόλο που κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν επαρκούν για να καλύψουν το «brain drain», ούτε το «business drain», που έχει προκληθεί στον τόπο μας, λόγω της πολυετούς ύφεσης».
Ειδικά, τη μη περικοπή των συντάξεων ο κ. Κορκίδης χαρακτήρισε «επιβεβλημένη, γιατί, όπως εξήγησε, σε διαφορετική περίπτωση, θα στερούσε από το οικογενειακό εισόδημα 2,06 δις ευρώ».
Στα αρνητικά, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ εντόπισε τα εξής:
1. Το περιορισμό του ύψους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στα 7 δις ευρώ
2. Την επιβολή άμεσων και έμμεσων φόρων ύψους 51 δις ευρώ.
Ολόκληρη η δήλωση- τεχνοκρατική ανάλυση του προέδρου του ΕΒΕΠ κ. Βασίλη Κορκίδη για τον προϋπολογισμό του 2019 έχει ως εξής:
«Λαμβάνοντας υπόψη πως, εξακολουθούμε να βρισκόμαστε σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας, υπερψηφίστηκε στην ελληνική Βουλή, ο πρώτος μεταμνημονιακός και τελευταίος προεκλογικός προϋπολογισμός της Κυβέρνησης. Ο Προϋπολογισμός του 2019 προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 3,6% του Α.Ε.Π., που, όμως, πρέπει να επισημάνουμε, ότι προέρχεται από την υπερφορολόγηση των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων. Επίσης, προβλέπει αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 1,1% και της δημόσιας κατά 0,6%, αύξηση των επενδύσεων κατά 11,9% αύξηση των εξαγωγών κατά 5,8% και των εισαγωγών κατά 5,2%, καθώς και μείωση της ανεργίας στο 16,7% από 18,3% φέτος.
Όσον αφορά στο ‘’πακέτο’’ των θετικών μέτρων, που περιλαμβάνονται στον εν λόγω Προϋπολογισμό και ειδικότερα η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 260 εκ. ευρώ, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των ελεύθερων επαγγελματιών κατά 177 εκ. ευρώ, η επιδότηση των εισφορών των νέων εργαζομένων με 51 εκ. ευρώ, η αύξηση του κατώτατου μισθού, σε συνδυασμό με την οριακή μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων κατά 1%, παρόλο που κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν επαρκούν για να καλύψουν το “brain drain”, ούτε το "business drain", που έχει προκληθεί στον τόπο μας, λόγω της πολυετούς ύφεσης. Στα αρνητικά συμπεριλαμβάνεται ο περιορισμός του ύψους του ΠΔΕ στα 7 δις ευρώ και η επιβολή άμεσων και έμμεσων φόρων 51 δις ευρώ. Είναι γεγονός ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα βήματα στη βάση της στήριξης και επιβράβευσης της υγιούς, συνεπούς και βιώσιμης επιχειρηματικότητας. Επιπλέον, η μη περικοπή των συντάξεων, ήταν επιβεβλημένη, γιατί, σε διαφορετική περίπτωση, θα στερούσε από το οικογενειακό εισόδημα 2,06 δις ευρώ. Ο προϋπολογισμός του 2019 δεν μας προβληματίζει τόσο για την προεκλογική χροιά, αλλά κυρίως γιατί υπολείπεται αναπτυξιακών κινήτρων προς την πραγματική οικονομία και βασίζεται σε μία πρόσκαιρη επιδοματική πολιτική προς την ελληνική κοινωνία. Βεβαίως καθώς ο προϋπολογισμός αφορά σε μία χρονιά τριπλών εκλογών ενδέχεται να προκαλέσει δημοσιονομικούς ελιγμούς από αποκλίσεις των δημοσίων δαπανών. Εν κατακλείδι, η ελληνική οικονομία, με μία άλλη αρχιτεκτονική, μπορεί να έχει προοπτική ανάπτυξης, αλλά δεν έχει διαφύγει ακόμα από τους κινδύνους που την απειλούν, αφού συνεχίζει να κινείται αργά και χωρίς δυναμική. Το βέβαιο είναι ότι και το 2019 η πραγματική οικονομία της Χώρας θα πρέπει να παλέψει σκληρά για να σταθεί όρθια.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου