Σελίδες

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018

Πόσα εισπράττει το Δημόσιο από τον ιδιωτικό ΟΛΠ; Θα δώσει κανένας συγκεκριμένα στοιχεία; Τα κόμματα θα ζητήσουν;

Το λιμάνι του Πειραιά τείνει να γίνει το νούμερο ένα λιμάνι της Μεσογείου και της Ευρώπης, κατέχοντας κυρίαρχο ρόλο στην κινεζική πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος», μεταδίδει το Bloomberg και προσθέτει ότι η COSCO αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους φορείς εκμετάλλευσης λιμένων και έχει τεθεί επικεφαλής της κινεζικής αυτής πρωτοβουλίας.
Το λιμάνι του Πειραιά κατέστη το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το έβδομο στην Ευρώπη σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το περασμένο έτος. Σημείωσε δε, ανάπτυξη 200% σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία.
Όπως είναι γνωστό η COSCO, που ανήκει στο κινέζικο κράτος αλλά ουσιαστικά λειτουργεί με όρους πολυεθνικής εταιρείας, ανέλαβε τη διαχείριση της Προβλήτας ΙΙ το 2009 με 35ετή παραχώρηση και προχώρησε στην κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ.
Το 2016 το ελληνικό κράτος επιλέγοντας να ενισχύσει τη συνεργασία του με την Κίνα επέλεξε να μην προχωρήσει σε υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων του λιμανιού αλλά να εντάξει στο Γ’ Μνημόνιο την πλήρη παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ και να προχωρήσει σε αυτήν.
Η συγκεκριμένη απόφαση λήφθηκε, πριν τη διάσπαση του κυβερνώντος κόμματος και βρήκε την αποδοχή και των στελεχών, που προχώρησαν, αργότερα, στη δημιουργία της ΛΑΕ καθώς και εκείνοι θεωρούσαν ότι η ανάπτυξη συνεργασιών με τη Κίνα και τη Ρωσία θα μπορούσε να απεμπλέξει τη χώρα από την εξάρτηση με την ΕΕ και το ΔΝΤ. Ωστόσο, στη  πορεία φάνηκε ότι ούτε η Κίνα ούτε η Ρωσία ήταν διατεθειμένες να διαταράξουν τις σχέσεις τους με την ΕΕ για… χάρη της Ελλάδας.
Έτσι, προχώρησε η πώληση του ΟΛΠ στη κινέζικη εταιρεία, αφού δεν μπορούσε να υπάρξει και άλλος διεκδικητής με αξιώσεις.
Ωστόσο, σε πολύ σύντομο χρόνο οι κινήσεις του Πεκίνου σε συνδυασμό με την εξάπλωση των κινεζικών επιχειρήσεων σε όλη την Ευρώπη άρχισαν να προκαλούν ανησυχία σχετικά με την «ήπιας δύναμης» προσέγγιση που ακολουθεί αλλά και τις γεωπολιτικές της φιλοδοξίες.
«Αυτό που μας ενδιαφέρει να διασφαλίσουμε σχετικά με τις κινεζικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ευρωπαϊκό χώρο αλλά και τα επενδυτικά σχέδια που χρηματοδοτούνται από την Κίνα είναι η οικονομική βιωσιμότητά τους. Επιπλέον, οι πλειοδοτήσεις να είναι ανταγωνιστικές και ανοιχτές σε όλους. Θέλουμε να συμμετέχουμε σε αυτή την πρωτοβουλία, αλλά οι σημαντικές επενδύσεις πρέπει να είναι λογικές και διασφαλισμένες», δήλωσε στο Bloomberg ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Γίρκι Κατάινεν.
Υπάρχουν, ωστόσο, ανησυχίες που ξεπερνούν τα όρια της απλής εφαρμογής των κανόνων για τις κινεζικές επενδύσεις. Αναλυτές επισημαίνουν ότι γίνονται προσπάθειες εκ μέρους της Κίνας να ενισχύσει τη στρατηγική της επιρροή σε διάφορες χώρες μέσω των θετικών επενδύσεων σε αυτές και από τα οφέλη που αποκομίζουν ιδίως στον τομέα των υποδομών αλλά και την παροχή τεχνικής βοήθειας.
Στη συνέχεια, το Πεκίνο χρησιμοποιεί αυτήν την επιρροή προς όφελος της. Για παράδειγμα, τόσο η Ελλάδα όσο και η Ουγγαρία, που έχουν ωφεληθεί ιδιαιτέρως από τις κινεζικές επενδύσεις μπλόκαραν την έκδοση ανακοίνωσης από την Ε.Ε. που θα καταδίκαζε τις κινεζικές πρακτικές στη θάλασσα της Νότιας Κίνα.

@ (Σχόλιο): Για εμάς η απορία παραμένει: Θα δώσει η κυβέρνηση (ή θα κληθεί να δώσει από κάποιο βουλευτή οποιουδήποτε κόμματος) στοιχεία για ΟΛΑ τα έσοδα του Δημοσίου από τον ΟΛΠ για το 2017 και συγκριτικά στοιχεία με τα προ της ιδιωτικοποίησης χρόνια; Συγκεκριμένα πράγματα….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου