Σελίδες

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018

Πολλές (ανενεργές πια) Δημοτικές Επιχειρήσεις είχε για χρόνια ο Πειραιάς- Σε δύο τελείωσε η εκκαθάριση- Πόσο κόστισαν στους δημότες;

Μέχρι και «Δημοτική Επιχείρηση Ευξείνου Πόντου και Ανατολικής Μεσογείου»… ευδοκίμησε στο μαγικό αλλά και αθέατο κόσμο των δημοτικών επιχειρήσεων, λειτούργησαν, για περίπου δύο δεκαετίες, στον Πειραιά.
Ευτυχώς, ο λεγόμενος «Καλλικράτης», ο νόμος 3852/2010 έβαλε τέλος σε αυτή τη παθογένεια, περιορίζοντας στο ελάχιστο των επιχειρήσεων, που μπορεί να έχει κάθε Δήμος.
Έτσι, άρχισαν να βγαίνουν από τα συρτάρια του Δήμου Πειραιά οι… σκελετοί διαφόρων δημοτικών επιχειρήσεων και να τίθενται υπό εκκαθάριση για να κλείσουν οριστικά.
Ο συνολικός αριθμός των δημοτικών επιχειρήσεων που έχουν τεθεί υπό εκκαθάριση είναι περίπου 10…
Και τα αντικείμενα τους προκαλούν κλαυσίγελο….
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η «Δημοτική Επιχείρηση Ευξείνου Πόντου και Ανατολικής Μεσογείου», που συστήθηκε το 1995 επί δημαρχίας Στέλιου Λογοθέτη, με σκοπό «τη δημιουργία Τράπεζας πληροφοριών για θέματα επενδύσεων για τις παραγωγικές τάξεις του Δήμου Πειραιά και οι οποίες θα παρέχονται κατόπιν οικονομικής συνδρομής»!

@ Βέβαια, με ένα τόσο… φιλόδοξο πλάνο γιατί οι τότε εμπνευστές του εγχειρήματος περιορίστηκαν στον Εύξεινο Πόντο και στην Ανατολική Μεσόγειο; Η Δυτικής Μεσόγειος, ο Ατλαντικός ωκεανός και- γιατί όχι;- ο Ινδικός και ο Ειρηνικός ωκεανός δεν θα προσέλκυαν Έλληνες επενδυτές;
Σύμφωνα με την ιδρυτική απόφαση:
«Η Επιχείρηση θα οργανώνει Συνέδρια και θα καταρτίζει μελέτες εμπορικής και οικονομικής φύσης για τον επιχειρηματικό κόσμο του Πειραιά με σκοπό το κέρδος.
Η Επιχείρηση κατόπιν αμοιβής θα διερευνά θέματα ανάπτυξης και τρόπους εκμετάλλευσης και θα διοργανώνει επαφές για τις παραγωγικές τάξεις του Πειραιά με την ευρύτερη περιοχή του Ευξείνου Πόντου και της Ανατολικής Μεσογείου (…)» (σ.σ. καλά, ποιος είχε σκεφτεί ότι οι επιχειρηματίες του Πειραιά περίμεναν κάποιους «φωστήρες» για να τους οργανώσουν τις επαφές τους;)
Ο Δήμος Πειραιά διέθεσε στην επιχείρηση ως αρχικό κεφάλαιο 6 εκατομ. δραχμές ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο ορίστηκε να είναι 7μελές, με τη συμμετοχή τριών δημοτικών συμβούλων, ενός εκπροσώπου της Μητρόπολης (!), και από έναν εκπρόσωπο του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, του Πανεπιστημίου Πειραιά, του ΕΒΕΠ και των εργαζόμενων.
Δεν εκπροσωπούνταν (άγνωστο γιατί) εφοπλιστικές ενώσεις, το Βιοτεχνικό και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο κ.ο.κ.
Παρόλα αυτά και η δημοτική αρχή Χρήστου Αγραπίδη έκρινε ότι έπρεπε να συνεχιστεί η λειτουργία αυτής της επιχείρησης, ορίζοντας νέο Διοικητικό Συμβούλιο με δύο αποφάσεις, την υπ΄ αριθμ. 88/1999 και 122/2000
Να σημειωθεί ότι στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά συζητείται η έγκριση λογαριασμών και η λήξη της εκκαθάρισης της συγκεκριμένης δημοτικής επιχείρησης και μιας άλλης, που αρχικά ονομαζόταν «Δημοτική Επιχείρηση Τεχνικών Έργων Οικιστικής και Πολεοδομικής Ανάπλασης Πειραιά» και από το 2004 μετονομάστηκε σε «Δημοτική Αναπτυξιακή Επιχείρηση Πειραιά».
Η επιχείρηση αυτή συστήθηκε το 1992 επί δημαρχίας Στέλιου Λογοθέτη με αρχικό κεφάλαιο, που δόθηκε από το Δήμο, 15 εκατομ. δραχμών.
Όμως, φαίνεται ότι η λειτουργία της κρίθηκε θετικά και συνεχίστηκε με διορισμούς Διοικητικών Συμβουλίων και επί δημαρχίας Χρήστου Αγραπίδη αλλά και Παναγιώτη Φασούλα. Το τελευταίο Δ.Σ είχε οριστεί τον Ιανουάριο του 2007.

@ Βάσει του νόμου (Π.Δ 323/89 ΦΕΚ Α 146) τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων αυτών των επιχειρήσεων μπορούσαν να έχουν νόμιμες απολαβές, να κάνουν αναθέσεις έργων και να προχωράνε σε προσλήψεις έξω από τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που θα γίνει τη Τετάρτη 24 Οκτωβρίου θα απαντηθούν άραγε ορισμένα βασικά ερωτήματα όπως:
•    Εάν δόθηκαν αμοιβές στα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων, τι πόσα δόθηκαν και μέχρι πότε;
•    Ποιο ήταν τελικά το έργο αυτών των εταιρειών; Είχαν έσοδα, πόσα και από πού;
•    Η λειτουργία τους επιβάρυνε το Δήμο και με πόσα χρήματα;
•    Τι προσλήψεις έγιναν, με τι αμοιβές και από που καλύφθηκαν αυτά τα χρήματα;
Για να δούμε θα πάρουμε απαντήσεις….



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου