Σελίδες

Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Που έγιναν ζημιές σκαφών στη Πελοπόννησο και στο Ιόνιο- Μικροατυχήματα πλοίων

Μεγάλες ζημιές σε μικρά σκάφη σημειώθηκαν, το Σάββατο, κυρίως σε αλιευτικά καταφύγια της νότιας Πελοποννήσου και του Ιονίου ενώ σε διάφορες περιπτώσεις χρειάστηκε το Λιμενικό να συνδράμει διάφορα ιστιοφόρα.
Ιδιαίτερα στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο φαίνεται ότι οι δυσμενέστερες καιρικές συνθήκες της ημέρας επικράτησαν το μεσημέρι. Ωστόσο, όπως φαίνεται η ένταση των ανέμων δεν ξεπέρασε τα 8 μποφόρ, που σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζεται ως τυφώνας!
Συγκεκριμένα, ο θαλάσσιος σταθμός της Πύλου του συστήματος «Ποσειδών» του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) κατέγραψε στις περίπου στις 12 το μεσημέρι τη μέγιστη ταχύτητα του ανέμου, που έφτασε στα 18 μέτρα ανά δευτερόλεπτο (8 μποφόρ) για να μειωθεί σταδιακά και να φτάσει στις 3 το μεσημέρι στα 14,30 μέτρα ανά δευτερόλεπτο (7 μποφόρ).
 Την Κυριακή η ταχύτητα του ανέμου περιορίστηκε στα 3,98 μέτρα ανά δευτερόλεπτο, που αντιστοιχεί στα 3 μποφόρ.
Ωστόσο, ο κυματισμός παρέμεινε ισχυρός (στα επίπεδα των 8 μποφόρ) αφού στις 12 το μεσημέρι του Σαββάτου καταγράφηκε μέγιστο ύψος κύματος 5,08 μέτρων και στις 3 το μεσημέρι παρέμενε στα ίδια επίπεδα με μέγιστο ύψος 4,45 μέτρα.
Παρόλα αυτά φάνηκε για μια ακόμα φορά ότι τα αλιευτικά καταφύγια, ακόμα και τα λιμάνια, είναι ουσιαστικά απροστάτευτα στη πρώτη κακοκαιρία.
  
Η φωτό είναι από την el.wikipedia.org
Το πρωί του Σαββάτου στην παραλία της Φοινικούντας βρέθηκε να έχει εκβρασθεί το με σημαία Σουηδίας ιστιοφόρο «Doc’s Remedy». Στελέχη του Λιμεναρχείου Πύλου έκαναν έρευνες και εντόπισαν τους τέσσερις επιβαίνοντες, που είχαν καταφέρει να βγουν μόνοι τους στην ακτή.
Λίγο πιο μακριά, μέσα στο Μεσσηνιακό κόλπο, στο λιμάνι της Κορώνης ένα σκάφος υπέστη υλικές ζημιές στη διάρκεια της κακοκαιρίας και άλλα 8 υπέστησαν ζημιές στο λιμάνι της Καλαμάτας.
Σε ένα από τα σκάφη στο λιμάνι της Καλαμάτας μια 54χρονη εγκλωβίστηκε στη γερμανική θαλαμηγό «Luttmatten» και χρειάστηκε η συνδρομή της Πυροσβεστικής για τον απεγκλωβισμό της.
Επίσης, συνολικά άλλα 5 σκάφη έπαθαν ζημιές σε διάφορα αλιευτικά καταφύγια στη περιοχή της Μεσσηνιακής Μάνης (ένα σκάφος στη Στούπα, τρία στις Κιτριές και ένα στην Ακρογιαλού) και ένα στο αλιευτικό καταφύγιο του Αγίου Ανδρέα, λίγα χιλιόμετρα βορειότερα της Κορώνης.
Άλλα περιστατικά:
•    Στη λιμάνι Μαϊστράτου, στο Αργοστόλι ημιβυθίστηκε το επαγγελματικό αλιευτικό «Άνεμος»
•    Στο λιμάνι Παλαιάς Επιδαύρου δύο πεντάμετρες ερασιτεχνικές βάρκες και δύο επιβατηγά- τουριστικά βυθίστηκαν ενώ ένα ταχύπλοο καταστράφηκε χτυπώντας πάνω στη προβλήτα και πολλά άλλα σκάφη έπαθαν μικρότερες ζημιές.
•    Σε βραχώδη ακτή στο Κυπαρίσσι Μονεμβασιάς προσάραξε το ελληνικό ιστιοφόρο «Ανάσα», με 9 αλλοδαπούς επιβαίνοντες, που βγήκαν στην ακτή με δικά τους μέσα.
Ατυχήματα πλοίων:
•    Στο αγκυροβόλιο του Πειραιά συγκρούστηκε ελαφρά το ελληνικό δεξαμενόπλοιο «Ερατώ» με το με σημαία Λιβερίας φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Erato».
Από τη σύγκρουση προκλήθηκαν μικρές υλικές ζημιές.
•    Στη Κέρκυρα το επιβατηγό- οχηματαγωγό «Κέρκυρα Εξπρές» ήρθε σε επαφή, στη διάρκεια χειρισμών κατάπλου με το επιβατηγό «Οδυσσέας», το οποίο βρισκόταν ελλιμενισμένο.
Από τη πρόσκρουση προκλήθηκαν «επιφανειακές εκδορές με φάγωμα πολυεστερικού τμήματος στο αριστερό πρωραίο τμήμα στα έξαλα του πλοίου περίπου 2,5μ επάνω από την ίσαλο γραμμή εξωτερικά της πολυεστερικής κατασκευής του «Οδυσσέας» και ελαφριά επιφανειακή εκδορά με απώλεια χρώματος στη δεξιά πρίμα πλευρά περίπου 2,5μ. επάνω από την ίσαλο γραμμή του «Κέρκυρα Εξπρές».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου