Στην επιφάνεια ήρθε, μετά από 32 χρόνια, το ναυάγιο του επιβατηγού- οχηματαγωγού πλοίου «Corfu Island», που «αναπαυόταν» στο βυθό της θάλασσας του Περάματος, κοντά στη δεξαμενή του ΟΛΠ.
Το μήκους 103 μέτρων πλοίο είχε κατασκευαστεί το 1961 στα ναυπηγεία UNION NAVAL DE LEVANTE, στη Βαλένθια της Ισπανίας και ταξίδεψε με το όνομα «Cuidad de Tarifa», μέχρι το 1984- 85, οπότε αγοράστηκε από την εταιρεία των αδελφών Αγαπητού.
Το μήκους 103 μέτρων πλοίο είχε κατασκευαστεί το 1961 στα ναυπηγεία UNION NAVAL DE LEVANTE, στη Βαλένθια της Ισπανίας και ταξίδεψε με το όνομα «Cuidad de Tarifa», μέχρι το 1984- 85, οπότε αγοράστηκε από την εταιρεία των αδελφών Αγαπητού.
Αρχικά μετονομάστηκε σε «Απόλλων» και στη συνέχεια σε «Corfu Island». Ύψωσε την ελληνική σημαία και ξεκίνησε για δρομολόγια στην γραμμή της Αδριατικής, όπου παρέμεινε για μερικούς μήνες.
Το Μάϊο του 1986 το πλοίο κατέπλευσε στο Πέραμα για διάφορες εργασίες, όπου στις 20 του ίδιου μήνα, βυθίστηκε κοντά στη προβλήτα, πάνω στην ήδη βυθισμένη φορτηγίδα «Ευαγγελία».
Σύμφωνα με μια περιγραφή στο φόρουμ Naytilia.gr το «Corfu Island» είχε πάει στο Πέραμα για επισκευή «με άνοιγμα στην ίσαλο. Μπήκαν νερά όταν πήγε να μπει φορτηγό, φορτωμένο με υλικά από τον καταπέλτη του, στο γκαράζ πήρε μικρή κλίση και βούλιαξε επιτόπου».
Το πλοίο βυθίστηκε σε βάθος 22 μέτρων και σύμφωνα με ορισμένες μαρτυρίες το 1991 ο ΟΛΠ είχε αναθέσει την απομάκρυνση κάποιων τμημάτων του βυθισμένου σκάφους για να απελευθερωθεί η προβλήτα και να μην υπάρχουν προβλήματα στη ναυσιπλοΐα.
Σε αυτή τη φάση παραμένει αδιευκρίνιστο εάν θα ανελκυστεί και η φορτηγίδα «Ευαγγελία», όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
Να σημειωθεί ότι το «Ευαγγελία» προέκυψε, το 1955, από μετασκευή πλοίου του ΠΝ με το όνομα «Κάρπαθος» και διακριτικό ΒΒ- 16. Για τρία χρόνια λειτούργησε ως πλωτός γερανός και στη συνέχεια ως φορτηγίδα.
Για να δείτε βίντεο από την ανέλκυση πατήστε εδώ
Η ανέλκυση του «Corfu Island» έγινε από το «Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων ΕΠΕ» αφού το ναυάγιο καθαρίστηκε από πετρελαιοειδή και λιπαντικά, χωρίς κόστος για το Δημόσιο.
«Η ανέλκυση αυτή γίνεται χωρίς καμία επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ κάποιοι είχαν ζητήσει 1,5 εκατομμύριο ευρώ για να βγάλουν αυτό το ναυάγιο», ανέφερε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, εκφράζοντας την απορία του «γιατί τόσα χρόνια δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να τα βγάλει (σ.σ. τα ναυάγια) και γιατί δεν κλήθηκαν οι ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώσουν την ανέλκυσή τους».
Ακόμα πιο… καυστικός ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, Δημοσθένης Μπακόπουλος δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «το εγχείρημα αυτό δεν είναι μόνο ενδιαφέρον, είναι και εγχείρημα που «χαλάει και πολλές σούπες» από αυτές που αφήσανε τα πλοία μέσα στο λιμάνι».
Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα ναυάγια, που υπάρχουν στην περιοχή ο κ. Μπακόπουλος ανέφερε τα εξής:
«Αυτό που βλέπετε σήμερα πίσω μας είναι το πρώτο στάδιο της τελευταία φάσης ανέλκυσης του ναυαγίου, αλλά ακριβώς πίσω μας βλέπετε το Ράσα Σαγιάντ με πέντε ημιβυθισμένες φορτηγίδες. Άρα έχουμε ακόμα έξι ναυάγια στη Ζώνη Λιμένα του Πειραιά. Η ΔΑΛ, υλοποιώντας τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας για αζήμια και αδάπανη απομάκρυνσή τους, έχει ήδη βγάλει διαγωνισμό για ακόμα 38 ναυάγια τα οποία είναι επίσης πάρα πολλά χρόνια στο βυθό, ενώ διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ακόμα 12 ναυάγια για τα οποία δεν κινηθεί καθόλου η προβλεπόμενη διαδικασία. Παραπέμψαμε το θέμα στην αρμόδια γνωμοδοτική επιτροπή, προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία απομάκρυνσης και αυτών των ναυαγίων».
@ Τελικά, αυτή η ιστορία των ναυαγίων φαίνεται ότι κρύβει πολλές… ουρές. Μήπως, ήρθε η ώρα να φανερωθούν, ΄ρδτβ μερικές απ’ αυτές;
Το Μάϊο του 1986 το πλοίο κατέπλευσε στο Πέραμα για διάφορες εργασίες, όπου στις 20 του ίδιου μήνα, βυθίστηκε κοντά στη προβλήτα, πάνω στην ήδη βυθισμένη φορτηγίδα «Ευαγγελία».
Σύμφωνα με μια περιγραφή στο φόρουμ Naytilia.gr το «Corfu Island» είχε πάει στο Πέραμα για επισκευή «με άνοιγμα στην ίσαλο. Μπήκαν νερά όταν πήγε να μπει φορτηγό, φορτωμένο με υλικά από τον καταπέλτη του, στο γκαράζ πήρε μικρή κλίση και βούλιαξε επιτόπου».
Το πλοίο βυθίστηκε σε βάθος 22 μέτρων και σύμφωνα με ορισμένες μαρτυρίες το 1991 ο ΟΛΠ είχε αναθέσει την απομάκρυνση κάποιων τμημάτων του βυθισμένου σκάφους για να απελευθερωθεί η προβλήτα και να μην υπάρχουν προβλήματα στη ναυσιπλοΐα.
Σε αυτή τη φάση παραμένει αδιευκρίνιστο εάν θα ανελκυστεί και η φορτηγίδα «Ευαγγελία», όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
Να σημειωθεί ότι το «Ευαγγελία» προέκυψε, το 1955, από μετασκευή πλοίου του ΠΝ με το όνομα «Κάρπαθος» και διακριτικό ΒΒ- 16. Για τρία χρόνια λειτούργησε ως πλωτός γερανός και στη συνέχεια ως φορτηγίδα.
Για να δείτε βίντεο από την ανέλκυση πατήστε εδώ
Η ανέλκυση του «Corfu Island» έγινε από το «Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων ΕΠΕ» αφού το ναυάγιο καθαρίστηκε από πετρελαιοειδή και λιπαντικά, χωρίς κόστος για το Δημόσιο.
«Η ανέλκυση αυτή γίνεται χωρίς καμία επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ κάποιοι είχαν ζητήσει 1,5 εκατομμύριο ευρώ για να βγάλουν αυτό το ναυάγιο», ανέφερε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, εκφράζοντας την απορία του «γιατί τόσα χρόνια δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να τα βγάλει (σ.σ. τα ναυάγια) και γιατί δεν κλήθηκαν οι ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώσουν την ανέλκυσή τους».
Ακόμα πιο… καυστικός ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, Δημοσθένης Μπακόπουλος δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «το εγχείρημα αυτό δεν είναι μόνο ενδιαφέρον, είναι και εγχείρημα που «χαλάει και πολλές σούπες» από αυτές που αφήσανε τα πλοία μέσα στο λιμάνι».
Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα ναυάγια, που υπάρχουν στην περιοχή ο κ. Μπακόπουλος ανέφερε τα εξής:
«Αυτό που βλέπετε σήμερα πίσω μας είναι το πρώτο στάδιο της τελευταία φάσης ανέλκυσης του ναυαγίου, αλλά ακριβώς πίσω μας βλέπετε το Ράσα Σαγιάντ με πέντε ημιβυθισμένες φορτηγίδες. Άρα έχουμε ακόμα έξι ναυάγια στη Ζώνη Λιμένα του Πειραιά. Η ΔΑΛ, υλοποιώντας τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας για αζήμια και αδάπανη απομάκρυνσή τους, έχει ήδη βγάλει διαγωνισμό για ακόμα 38 ναυάγια τα οποία είναι επίσης πάρα πολλά χρόνια στο βυθό, ενώ διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ακόμα 12 ναυάγια για τα οποία δεν κινηθεί καθόλου η προβλεπόμενη διαδικασία. Παραπέμψαμε το θέμα στην αρμόδια γνωμοδοτική επιτροπή, προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία απομάκρυνσης και αυτών των ναυαγίων».
@ Τελικά, αυτή η ιστορία των ναυαγίων φαίνεται ότι κρύβει πολλές… ουρές. Μήπως, ήρθε η ώρα να φανερωθούν, ΄ρδτβ μερικές απ’ αυτές;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου