Σελίδες

Σάββατο 9 Ιουνίου 2018

Ο Πειραιάς ανέβηκε στην 7η θέση των 20 μεγαλύτερων εμπορικών λιμανιών της Ευρώπης αλλά αναζητούνται τα οφέλη...


Στην 7η θέση μεταξύ των είκοσι μεγαλύτερων εμπορικών λιμανιών της Ευρώπης κατατάσσεται  το λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με στοιχεία της Port Economics, που δημοσιεύονται στο περιοδικό της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία ο Πειραιάς, που καταλαμβάνει την 38η θέση παγκοσμίως, είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
To 2017 η συνολική διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων υπερέβη από τα 4,057 εκατ. (TEU). Στην πρώτη θέση της κατάταξης φιγουράρει το λιμάνι του Ρότερνταμ με 13,735 εκατ.(TEU). Ακολουθούν στη δεύτερη θέση το λιμάνι της Αμβέρσας με 10,451 εκατ.(TEU), του Αμβούργου με 8,820 εκατ.(ΤΕU) και της Βρέμης με 5,509 εκατ.(TEU).
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν το λιμάνι της Βαλένθια με 4,832 (TEU), ενώ ένα σκαλοπάτι πιο πάνω από τον Πειραιά βρίσκεται το λιμάνι της Αλτζεσίρας με 4,381 εκατ.(TEU).
Ήδη, ο Πειραιάς ανέβηκε πέρυσι κατά έξι θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμανιών στη σχετική ετήσια λίστα της ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd's List (Global Ports Top 100), στην 38η θέση διεθνώς από την 44η το 2016.
Οι εκτιμήσεις για φέτος σχετικά με το λιμάνι του Πειραιά είναι ότι θα κινηθεί ακόμα υψηλότερα, καθώς βρίσκεται πλέον στα πλάνα και των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών τακτικών γραμμών, ενώ με την ολοκλήρωση των έργων στην προβλήτα ΙΙΙ στις αρχές του 2019, η συνολική χωρητικότητα των προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 7,2 εκατ. TEUS


@ Απορία: Πότε θα μάθουμε τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική οικονομία απ’ αυτή τη δραστηριότητα; Με δύο λόγια, εάν όταν ο Πειραιάς ήταν 6 θέσεις πιο κάτω, όπως αναφέρεται τι χάναμε που το κερδίσαμε τώρα; Σίγουρα απ’ αυτά τα στοιχεία κερδισμένοι φαίνεται να είναι οι κινέζοι της Cosco.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου