Παρασκευή, 18 Μαΐου 2018

Οι κάτοικοι της Πειραϊκής ξεκίνησαν να σώσουν την ακτή. Θα τα καταφέρουν;

Κάτι άρχισε να… κινείται στον Πειραιά για τα αναπτυξιακά σχέδια του ΟΛΠ και ειδικότερα για τα σχέδια επέκτασης του νότιου λιμένα προς τη πλευρά της Πειραϊκής για τη δημιουργία νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων.
Μετά τις συναντήσεις, που διοργάνωσαν οι κινήσεις «Ενεργοί Πολίτες της Πειραϊκής» και «Λιμάνι φιλικό στην πόλη!» πραγματοποιήθηκε, τη Τετάρτη 16/5, με τη παρέμβαση και συμμετοχή του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη συνάντηση  κατοίκων της Πειραϊκής με τον υπουργό  Εμπορικής Ναυτιλίας κ.Κουρουμπλή, το Γ.Γ. του υπουργείου Διον. Τεμπονέρα και  το Γ.Γ. Λιμένων Χρ. Λαμπρίδη.
Οι εκπρόσωποι των κατοίκων της Πειραϊκής μετέφεραν την έντονη διαμαρτυρία  των κατοίκων  και την αποφασιστικότητά τους να αποτρέψουν την υποβάθμιση της Πειραϊκής με το μπάζωμα της θάλασσας μπροστά στη Σχολή Δοκίμων και την Πειραϊκή Ακτή για τη  δημιουργία 2+4 νέων {περιττών;} προβλητών για κρουαζιερόπλοια.
Συγκεκριμένα, τόνισαν ότι ο Πειραιάς διαθέτει 10 θέσεις για κρουαζιερόπλοια - περισσότερες  κι από τη Βαρκελώνη και τη Σιβιταβέκια οι οποίες δέχονται υπερδιπλάσιους επιβάτες κρουαζιέρας. Οι 10 αυτές θέσεις δεν γεμίζουν ποτέ γιατί η αγορά κρουαζιέρας αυτορυθμίζεται και δεν μας στέλνει ποτέ ταυτόχρονα πάνω από  4-5 πλοία συνολικού δυναμικού το πολύ μέχρι 80 πούλμαν για μεταφορά επιβατών προς κι από την Ακρόπολη, καθώς έχει διαπιστώσει ότι το οδικό δίκτυο του Πειραιά δεν αντέχει περισσότερα.
Καταλήγοντας ζήτησαν να επανεξεταστεί η μελέτη σκοπιμότητας του έργου που εκπονήθηκε την προηγούμενη δεκαετία με βάση τις εκτιμήσεις και  προσδοκίες της εποχής εκείνης, οι οποίες έχουν ανατραπεί άρδην από τις εν τω μεταξύ εξελίξεις. Τέλος, πρότειναν τα 120 εκατ.ευρώ του έργου αυτού να διατεθούν για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από Νέο Φάληρο μέχρι Πειραιά για να προεκταθεί η παραλιακή λεωφόρος μέχρι το λιμάνι.
Ο υπουργός, από την πλευρά του, είπε το έργο έχει ενταχθεί  - και μάλιστα ως ‘υποχρεωτικό’, συνοδευόμενο με  95% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση - στη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού από το Δημόσιο προς την ΟΛΠ Α.Ε.- COSCO, μία σύμβαση που η Πολιτεία δεν μπορεί μονομερώς να τροποποιήσει.
Πάντως, οι εκπρόσωποι των κατοίκων θα συνεχίσουν τις συναντήσεις τους για την προώθηση των απόψεών τους. Έτσι, με τη συνδρομή και πάλι του Γ. Μώραλη θα έχουν, τις επόμενες μέρες συνάντηση με τη Διοίκηση του ΟΛΠ και τη Δευτέρα 21/5 με τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη.
Επίσης, θα επιδιώξουν συναντήσεις με βουλευτές της Α’ Πειραιά, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κ.ά.

@ Κάτι μας λέει ότι αυτή η κινητικότητα θα έχει κάποιο αποτέλεσμα. Από τη μια οι εντάσεις στη «γειτονιά» μας δεν ευνοούν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, από την άλλη η κρουαζιέρα δεν βρίσκεται στις δραστηριότητες της Cosco, δεν αποκλείεται να έχουμε… ανατροπές. Όμως, τα 120 εκατ. € δεν μπορούν να διατεθούν σε άλλο έργο, να τα λέμε και αυτά....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις